Logo Zoeken
Boekrecensie

Boekrecensie: Door de ogen van je stakeholders

21 oktober 2024Peter van den Besselaar

Dit boek is geschreven om draagvlak te krijgen voor verandering bij stakeholders. Maar wie zijn je stakeholders en hoe creër je draagvlak? 

Lees de recensie en ontdek of dit boek jou kan helpen met het kijken door de ogen van je stakeholders. 

Doordeogenvanjestakeholders_950x635px.png

Lukas Burgering: Door de ogen van je stakeholders. Uitgeverij Van Duuren Management, 160 pagina's
4 sterren

Lukas gebruikt daarvoor het Romeinse spreekwoord: Do ut des. Letterlijk betekent dat: ik geef opdat jij geeft. Samenwerken met elkaar om er allebei beter van te worden.

Lukas gebruikt een fictief voorbeeld door het hele boek, uiterst instructief. Kijken door de ogen van je stakeholders is moeilijk. Cognitive bias zit ons denken in de weg: systeemfouten in het denkproces.

Het interessantste hoofdstuk uit dit boek gaat over de fouten in ons denken: vooroordelen. De auteur beschrijft er meer dan tien. In deze tijd krijgen we vooral informatie uit eigen bubbels.

Uit je een andere mening op sociale media, dan krijg je een blokkering. Daarom is het advies om in een groep met collega’s naar die stakeholders te kijken goud. Nuttig boek.

Bekijk het boek 'Door de ogen van je stakeholders' bij Managementboek

------

Deze recensie is ook gepubliceerd in vakblad C