Logo Zoeken

Ga jij de uitdaging aan?

In de Strategische Communicatie Challenge van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) daagt Logeion onderzoekers van hogescholen en universiteiten die aangesloten zijn bij het CSC uit om een onderzoeksvoorstel in te dienen dat antwoord geeft op een actuele, relevante vraag op het gebied van strategische communicatie. De winnaar van de Strategische Communicatie Challenge ontvangt 25.000 euro. Een unieke kans om onderzoek te realiseren of uit te bouwen.

Strategische Communicatie Challenge

De Challenge is een initiatief van het CSC en is mede mogelijk door de bijdragen van de Partners en Vrienden van het CSC. Het proces bestaat uit een inschrijving en vervolgens een pitch voor de Partners van het CSC en een jury, die de onderzoeksvoorstellen beoordeelt en een winnaar selecteert. De jury bestaat uit de hoogleraar Strategische Communicatie (Christian Burgers), twee vertegenwoordigers vanuit Logeion, drie partners en de winnaar van vorig jaar.
Trophy trofee challenge.jpg

Schrijf je in voor de Challenge!

Heb jij ook een interessant onderzoeksproject dat antwoord geeft op een actuele en relevante vraag op het gebied van strategische communicatie? De Strategische Communicatie Challenge helpt je je ambities te realiseren. Stuur je onderzoeksvoorstel voor 1 maart 2023 in! Het ingevulde aanvraagformulier kun je mailen naar info@logeion.nl.

Download het aanvraagformulier

In de loop van maart 2023 wordt bekend gemaakt welke onderzoeksvoorstellen gepitcht mogen worden voor een deskundige jury op 17 april 2023. Bekijk hieronder de voorwaarden van de Challenge door op de + achter de vragen te klikken. 

Eerdere winaars

Winnaar 2022: Strategisch communiceren voor en tijdens een issuestorm

Winnaar 2022: Strategisch communiceren voor en tijdens een issuestorm

Sandra Jacobs (Universiteit van Amsterdam) en Christine Liebrecht (Tilburg University) brengen in kaart wat Nederlandse communicatieprofessionals bij organisaties momenteel feitelijk doen aan issuecommunicatie in de pre-probleem- en piekfases.

Lees meer
Winnaar 2021: De Purpose Paradox voorbij

Winnaar 2021: De Purpose Paradox voorbij

Organisaties krijgen soms kritiek als ze geen maatschappelijke ambities uitspreken, maar ook als ze actief communiceren over hun purpose. Dit noemen de drie onderzoekers een ‘purpose paradox’. Hoe zit dat precies en kom je hieruit als communicatieprofessional? Komala Mazerant, Kristel Klaassen en Lotte Willemsen van de Hogeschool Rotterdam deden nader onderzoek hiernaar.

Lees meer
Winnaar 2020: Communiceren met een chatbot

Winnaar 2020: Communiceren met een chatbot

Margot van der Goot, onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), deed kwalitatief onderzoek met als doel diepgaand inzicht te krijgen in hoe consumenten klantenservice via een chatbot ervaren.

Lees meer
Winnaar 2018: Welke rol speelt Big Data in het communicatievak?

Winnaar 2018: Welke rol speelt Big Data in het communicatievak?

Literatuuronderzoek, diepte-interviews met communicatieprofessionals en een nadere analyse van de resultaten van de European Communication Monitor leverden nader bewijs voor de stelling dat communicatieprofessionals over het algemeen nog weinig gebruik maken van (Big) Data in hun vak.

Lees meer

Sluit je als hogeschool of universiteit aan

De activiteiten van het CSC worden mede mogelijk gemaakt door de Partners en Vrienden van het CSC. Word ook Partner of Vriend en sluit je als hogeschool of universiteit aan!

Meer informatie
Neon handen schudden