Logo Zoeken

CSC Webinars

Vanuit het CSC wordt de verbinding tussen wetenschap en praktijk op verschillende manieren gelegd, onder andere door middel van: de bijzondere Leerstoel Strategische Communicatie, de Strategische Communicatie Challenge, de whitepaperreeks CSC Insights. En CSC Webinars.

Doel van de webinars is kennis delen

Aan de universiteiten en hogescholen die partner zijn van het Centrum Strategische Communicatie vindt regelmatig baanbrekend onderzoek plaats. Niet altijd vinden deze onderzoeken hun weg naar de praktijk.

Webinar01.jpg

Door de verbinding te leggen tussen wetenschap en praktijk wil Logeion bevorderen dat communicatieprofessionals werken op basis van de nieuwste inzichten vanuit de wetenschap. Daarnaast is het van belang dat wetenschappers antwoorden proberen te geven op vragen die in de praktijk leven. Dit gebeurt onder andere tijdens de CSC Webinars

De opzet van CSC webinars

Een CSC-webinar duurt meestal één uur en is online. De opzet is doorgaans als volgt:

  • Welkom en intro door moderator
  • De stof wordt opgedeeld in twee á drie minicolleges van elk 10 minuten. Het publiek kan tussendoor vragen stellen via de chat. 
  • Reflectie aan het slot onder leiding van hoogleraar Strategische Communicatie: Lotte Willemsen.
  • Na afloop wordt de presentatie, een whitepaper of een summary gedeeld.

Het idee van een webinar kan komen vanuit de praktijk of vanuit de wetenschap. Jaarlijks worden ongeveer zes CSC Webinars georganiseerd. 

Gerelateerde bijeenkomsten

donderdag 11 december 2025 Logeion Eindejaarscollege 2025: Polarisatiepaniek

Logeion Eindejaarscollege 2025: Polarisatiepaniek

College Lees meer over "Logeion Eindejaarscollege 2025: Polarisatiepaniek"
donderdag 22 januari 2026 ALV 30.11.22.jpg

Communicatiecollege: Leiderschapscommunicatie

College Lees meer over "Communicatiecollege: Leiderschapscommunicatie"
maandag 26 januari 2026 shutterstock_534008512 merkverhaal2.jpg

Ontwikkel het strategisch merkverhaal van jouw organisatie

Masterclass Lees meer over "Ontwikkel het strategisch merkverhaal van jouw organisatie"