Centrum Strategische Communicatie

Centrum Strategische Communicatie

Het Centrum voor Strategische Communicatie Logeion is de plek waar de communicatiewetenschap en de praktijk elkaar ontmoeten. Onderzoekers en docenten van universiteiten, hogescholen, particuliere onderwijsinstellingen en communicatieprofessionals verkennen elkaars werkterrein, delen kennis en ontwikkelen samen relevante onderzoeksvragen. De verdieping en verrijking die deze ontmoetingen opleveren geven richting aan de verdere professionalisering van het vak communicatie.

Onder de vlag van het Centrum voor Strategische Communicatie organiseren we masterclasses, communicatiecolleges, communicatielabs en een jaarlijkse meeting Science meets Practice. Zie onze agenda voor actuele ...Lees meer

  1. Drie nieuwe Partners van het Centrum Strategische Communicatie

    Radboud Universiteit, Vrije Universiteit Amsterdam en Hanzehogeschool Groningen zijn Partners van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) geworden. Het CSC is een niet-fysiek platform van Logeion dat de verbinding tussen wetenschap en praktijk aanjaagt. Samen met ruim twintig andere Partners van het CSC ondersteunen de drie onderwijsinstellingen onder andere de Leerstoel Strategische Communicatie en maken wetenschappelijk onderzoek vanuit het CSC mogelijk. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 12 december 2018 0 reacties
    Centrum Strategische Communicatie
  2. Gebrek aan analytische vaardigheden is grootste big dataprobleem van communicatieprofessie

    Nederlandse communicatieprofessionals moeten zich nadrukkelijker bezig houden met onderzoek en big data en wat deze betekenen voor hun professie. Dat is de uitkomst van een exploratief onderzoek dat Dr. Piet Verhoeven van de Universiteit van Amsterdam (UvA) uitvoerde voor Logeion. "Het onderzoek laat zien dat ons vak gebaat is bij een stevige discussie over wat big data organisaties, en hun communicatie, kan brengen en wat communicatieprofessionals daarbij kunnen inbrengen of daaraan kunnen toevoegen", aldus André Manning, directeur van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 28 november 2018 1 reacties
  3. Noelle Aarts, voormalig hoogleraar op Logeion-leerstoel, tot ere-lid van Logeion benoemd

    Noelle Aarts is tot ere-lid van Logeion benoemd. Ere-leden hebben een bijzondere bijdrage geleverd aan de beroepsorganisatie of aan het communicatievak. Aarts heeft de afgelopen negen jaar de Logeion-leerstoel van het Centrum Strategische Communicatie (CSC) bekleed. Ze was het wetenschappelijk boegbeeld van Logeion en bracht communicatiewetenschap en -praktijk dichter bij elkaar. Volgens bestuurslid Celia Noordegraaf heeft Aarts hier op geheel eigen wijze een unieke vorm aan weten te geven. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 27 november 2018 0 reacties
    Centrum Strategische Communicatie
  4. Doe mee aan de Strategische Communicatie Challenge

    Het afgelopen jaar is door dr. Piet Verhoeven en een aantal onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam in opdracht van Logeion een onderzoek uitgevoerd naar de rol van communicatie ten aanzien van Big Data in de boardroom. Op 28 november presenteert Verhoeven de resultaten van het onderzoek aan de partners van het Centrum Strategische Communicatie. Ook het komend jaar wil Logeion weer een onderzoek laten uitvoeren door partner-onderzoeksinstellingen. Zij worden van harte uitgenodigd met voorstellen te komen. Een Dragon’s Den bestaande uit twee partners (corporate en bureau), twee vertegenwoordigers van het Logeion-bureau en -bestuur en een vertegenwoordiger wetenschap beoordelen de voorstellen. Lees verder

    Nieuws Door Celia Noordegraaf op 19 november 2018
    Centrum Strategische Communicatie
  5. Nationaal onderzoek naar aantal communicatieprofessionals

    Hogeschool Leiden, Hanzehogeschool Groningen en Logeion doen samen onderzoek naar het aantal communicatieprofessionals in Nederland. De aanleiding is de onduidelijke begrenzing van theorie en praktijk in het communicatievak. Eén van de initiatiefnemers van het onderzoek is Piet Hein Coebergh, lector aan Hogeschool Leiden: "Je merkt dat onduidelijkheid over het vakgebied tot onzekerheid bij opleidingsinstituten en afnemers van communicatiediensten leidt. Ook helpt het niet als buitenstaanders het vakgebied karikaturiseren tot pakweg spindoctoring." Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 04 september 2018 0 reacties