Logo Zoeken
Masterclass Amsterdam

Ontwikkel het strategisch merkverhaal van jouw organisatie

maandag 26 januari 2026 van 14:00 uur tot 17:30 uur

Locatie

OBA - Amstelzaal
Oosterdokskade 143
1011 DK Amsterdam

Deelnemers

Benieuwd wie er al aangemeld zijn?

Bekijk alle deelnemers

Registratie

Aanmelden

shutterstock_534008512 merkverhaal2.jpg

Organisaties met een sterke, gedeelde identiteit presteren beter. Het zijn organisaties met een helder doel of een inspirerende purpose. Het zijn merken die ergens voor staan en dat ook duidelijk uitdragen in het verhaal dat ze over zichzelf vertellen. Het zijn Hero Brands: doelgericht, ambitieus en met een enorme aantrekkingskracht op interne en externe doelgroepen.

Wat maar weinig mensen weten is dat deze organisaties ook een duidelijke 'vijand' of challenger hebben, bijvoorbeeld een maatschappelijke uitdaging of een hinderlijke ‘customer pain’. Net als de held in een verhaal. Harry Potter zonder Voldemort? Geen verhaal. Zonder een 'vijand' voelt niemand voortdurend de urgentie. Met een 'vijand' snapt iedereen de relevantie en het verschil dat een merk of organisatie kan maken.

Met een consistent strategisch merkverhaal motiveren deze organisaties hun medewerkers nog beter, weten ze investeerders eerder te overtuigen, halen ze de echte talent binnen, winnen ze meer klanten en treden ze overtuigender in dialoog met hun stakeholders.

In deze masterclass vertelt Rogier Heijning alles over de ‘Hero Brand Approach’ en ga je zelf aan de slag met behulp van de Hero Brand AI om het strategisch merkverhaal van jouw organisatie te schrijven.

De onderwerpen die aan bod komen:

  1. Maak kennis met de Hero Brand Approach
  2. Ontdek de Hero merkidentiteit van jouw organisatie/merk
  3. Schrijf jouw strategisch merkverhaal met de AI tool
  4. Laat je inspireren door hoe merkverhalen sturing geven aan communicatie

Deze masterclass (maximaal 28 deelnemers) is voor senior communicatiespecialisten die al bekend zijn met ‘merk-denken’ en merkidentiteit en die graag hun organisatie of merk nog meer aantrekkingskracht willen geven. 

Alle deelnemers ontvangen na afloop het nieuwe boek ‘Maak van je merk een Hero Brand’ van Rogier Heijning t.w.v. € 49,50.

Herobrand

Programma
13.30-14.00 Inloop met koffie en thee
14.00-15.30 Masterclass deel 1
15.30-16.00 Pauze
16.00-17.00 Masterclass deel 2
17.00-17.30 Napraten met een hapje en drankje

Over de sprekers

Rogier Heijning Friends and Foes.jpg

Rogier Heijning

Rogier Heijning is partner & creative friend bij Friends & Foes. Hij werkt al meer dan 30 jaar in marketingcommunicatie, vanuit creatieve functies is hij uitgegroeid tot een toonaangevend creatief strategisch partner voor uiteenlopende opdrachtgevers. Als medeoprichter van Plastic Whale, WasteBoards en WasteCraft weet hij als geen ander hoe belangrijk het is om een Hero merkverhaal te hebben en uit te dragen.

OBA - Amstelzaal

Oosterdokskade 143
1011 DK AMSTERDAM
Bekijk op Google Maps

OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam) is gevestigd aan de Oosterdokskade in Amsterdam en is goed bereikbaar met het OV, het ligt op een steenworp afstand van het Centraal Station Amsterdam.

De Amstelzaal bevindt zich op de 6e verdieping, daar is ook de inloop met koffie en thee.

Kom je met de auto, volgt dan de borden naar de Oosterdokskade. Je kunt onder andere parkeren in de Oosterdok-parking. Deze parkeergarage ligt naast het Centraal Station en is bereikbaar vanaf de A10. Vanaf de garage is het slechts enkele minuten lopen naar de OBA.

Route naar OBA Oosterdok

Prijzen

Niet-Leden (inclusief boek)
€ 260,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 130 (ex btw, incl. boek)
Niet-leden: € 260 (ex btw, incl. boek)

Prijzen zijn exclusief btw. Inclusief het boek 'Maak van je merk een hero brand' t.w.v. € 49,50. Kosteloos annuleren is uitsluitend schriftelijk mogelijk tot en met 11 januari 2026. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.