Logo Zoeken

Woordvoering en mediarelaties

Lees hier berichten over woordvoering en mediarelaties.

Woordvoering en mediarelaties

Grenzen aan gedragsbeïnvloeding: wat doe je als de boodschap schuurt

Grenzen aan gedragsbeïnvloeding: wat doe je als de boodschap schuurt

24 september 2025
Met beïnvloedingstechnieken is het mogelijk om gedrag veranderen, maar wat als je geweten begint te knellen? In dit artikel duiken we in de eeuwige strijd tussen voorlichten en beïnvloeden…
Artikel
Lees meer over "Grenzen aan gedragsbeïnvloeding: wat doe je als de boodschap schuurt"
Digtal humans: wat als je collega straks uit pixels bestaat?

Digtal humans: wat als je collega straks uit pixels bestaat?

18 september 2025
Digital humans rukken snel op in communicatie en marketing. Ze communiceren verrassend realistisch en bouwen echte relaties op. Wat betekent dat voor het communicatievak? En wie bewaakt de ethische…
Artikel
Lees meer over "Digtal humans: wat als je collega straks uit pixels bestaat?"
Waarom Wilders wél wint

Waarom Wilders wél wint

11 september 2025
Kiezers zoeken geen argumenten, maar identificatie: wie snapt mij en waar hoor ik bij? Deze grondtoon klinkt op vele manieren door in dit boek van voormalig D66-partijvoorlichter en politiek adviseur…
Boekrecensie
Lees meer over "Waarom Wilders wél wint"
C3_Reportage.jpg

Wat blijft er over voor ons vak nu iedereen influencer is?

26 augustus 2025
Tegenwoordig is online communicatie niet meer weg te denken. En hoe meer we naar de online wereld verschuiven, hoe meer we onze aandacht richten op de grote beïnvloeders in die digitale wereld:…
Artikel
Lees meer over "Wat blijft er over voor ons vak nu iedereen influencer is?"
NAVO-Top Rick Arnold.jpeg

Communicatie op topniveau: de lessen van de NAVO-top

7 juli 2025
De NAVO-top in Den Haag was niet alleen een logistieke megaklus, maar vooral ook een communicatief huzarenstuk. Van internationale persreizen en theatershows tot desinformatiebestrijding. Jacquelien…
Artikel
Lees meer over "Communicatie op topniveau: de lessen van de NAVO-top"
Haal meer uit je stakeholdermanagement

Haal meer uit je stakeholdermanagement

26 mei 2025
Lukas Burgering ontwikkelde een methode voor communicatiemanagers om meer uit je stakeholdernetwerk te halen. Het begint met het kijken door de ogen van je stakeholders. Wat zien zij als ze naar jouw…
Artikel
Lees meer over "Haal meer uit je stakeholdermanagement"
Het anker van de woordvoerder

Het anker van de woordvoerder: overleven tussen polarisatie en politiek

5 mei 2025
Van woordvoerders wordt veel verwacht: wendbaar zijn én grenzen stellen. Hoe is dat, met alle spanningen die zich momenteel voordoen in de samenleving en de politiek? Experts Youssef Eddini,…
Artikel
Lees meer over "Het anker van de woordvoerder: overleven tussen polarisatie en politiek"
Sprekend leiderschap website.jpg

Boekrecensie: Sprekend leiderschap

11 december 2024
Dit boek leest als een reisgids. Jan Sonneveld neemt je als lezer mee naar vele plekken ter wereld en vooral in Nederland waar regeringsleiders, bewindslieden, burgemeesters en andere leidinggevenden…
Boekrecensie
Lees meer over "Boekrecensie: Sprekend leiderschap"
athlete-1840437_1280.jpg

Topsporters bouwen steeds vaker aan hun eigen merk

25 juli 2024
De sportzomer van 2024 is officieel begonnen. In de komende maanden worden de sportieve vaardigheden van topsporters op de proef gesteld tijdens evenementen als de Tour de France, het Europees…
Artikel
Lees meer over "Topsporters bouwen steeds vaker aan hun eigen merk"
Trends of transitie met achtergrond (gecentreerd) 950x635.jpg

Voorbij de communicatietrends: richting geven aan de transitie

13 juni 2024
Logeion formuleert iedere twee jaar nieuwe communicatietrends die een inspiratie en vertrekpunt vormen voor vakgenoten, communicatieafdelingen en organisaties. In dit artikel nemen we je mee in de…
Artikel
Lees meer over "Voorbij de communicatietrends: richting geven aan de transitie"