Home

Agenda

  1. 14 juli 2020 Webinar
  2. 8 september 2020 Workshop
  3. 22 september 2020 Workshop
  4. Het verhaal van de moraal - Paul Stamsnijder

    De maatschappelijke opdracht van de communicatieprofessional: brons, zilver of goud
    30 september 2020 Vakimpuls
  5. 6 oktober 2020 Congres
  6. 6 oktober 2020 Workshop
  7. 8 oktober 2020 Workshop
  8. Agile werken in de praktijk

    Hoe je met kleine stapjes grote winst maakt
    13 oktober 2020 Enter-the-firm en Workshop
  9. Eurojust - internationaal samenwerken

    Hoe breng je de communicatie in positie?
    27 oktober 2020 Enter-the-firm
  10. 29 oktober 2020 PubCom
  11. 3 november 2020 Workshop
  12. 5 november 2020 Workshop
  13. Doelgericht ontwerpen van effectieve bijeenkomsten (wegens succes herhaald)

    Live communicatie: hoe zet je het in? Wat levert het op?
    10 november 2020 Workshop
  14. Tweedaagse studiereis naar de Europese instellingen in Brussel

    Besluitvorming, communicatie en invloed: hoe werkt de EU?
    17 november 2020 Studiereis
  15. 7 december 2020 CommunicatieCollege
  16. 9 december 2020 Workshop
  17. C-day21

    Het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals
    24 juni 2021 Congres
Bekijk de volledige agenda

Nieuws & opinie

  1. Nieuws

    Nieuwe voorzitter van de Galjaardprijs-jury is Friso Fennema

    Friso Fennema, directeur Communicatie van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, is de nieuwe voorzitter van de Galjaardprijs-jury. Jaarlijks wordt door Logeion tijdens het PubCom-congres in het najaar de Galjaardprijs uitgereikt aan een bijzonder communicatie-initiatief uit het publieke domein. De vakjury, die naast Friso Fennema bestaat uit Arjen van Leeuwen (Van Leeuwen Communicatie), Esther Bunnik (VNG), Annette Klarenbeek (Hogeschool Utrecht) en Cor Vos (gemeente Amsterdam), selecteert en beoordeelt de inzendingen en kiest het winnende project. Friso vertelt: "In het publieke domein zie je met regelmaat pareltjes voorbij komen. Projecten die het verdienen om landelijk in de schijnwerpers te worden gezet als bron van inspiratie, maar ook om van te leren. De Galjaardprijs is inmiddels uitgegroeid tot een gezaghebbende communicatieprijs." Lees verder

    Door de redactie op 25 juni 2020
  1. Nieuws

    Sascha Becker wint titel Communicatieman 2020 en Andy Wiemer is CommunicatieTalent 2020

    Sascha Becker, Head of strategy bij PROOF, is door Logeion verkozen tot Communicatieman 2020. “Sascha heeft zijn methodiek van de ‘Employee journey’ bij uiteenlopende organisaties in binnen- en buitenland toegepast met zeer aansprekende resultaten die aantoonbaar bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Daarmee heeft hij niet alleen een brug geslagen tussen communicatie en HR, maar ook het belang van communicatie bij tal van bestuurders nadrukkelijk weten aan te tonen”, aldus juryvoorzitter Noud Bex. Andy Wiemer, coördinator Woordvoering bij ProRail, heeft de prijs voor CommunicatieTalent 2020 in ontvangst mogen nemen. Lees verder

    Door de redactie op 16 juni 2020
  2. Nieuws

    Stefan Kloet: "Ondanks alle onzekerheid en zorgen, juist dat beetje extra bieden in tijden van crisis"

    In deze editie van onze vaste rubriek 'Logeion-leden aan het werk' spreken we met Stefan Kloet. Hij is directeur Corporate Communicatie bij Achmea. Bij de coöperatieve verzekeraar gingen in vrijwel één dag meer dan 14.000 medewerkers thuiswerken, maar inmiddels zijn ze grotendeels overgegaan van ‘crisiscommunicatie’ naar ‘communiceren in tijden van crisis’. Lees verder

    Door de redactie op 24 juni 2020
  3. Nieuws

    Video is vorm van nu en de toekomst

    Het grootste deel van onze mediatijd wordt besteed aan het kijken van video: 184 minuten per dag. De afgelopen jaren steeg het aantal kijkminuten met zes per jaar. Daarnaast is de verwachting dat video in 2020 voor 82 procent van al het internetverkeer zal zorgen. Samen met Bregittha Nuyten, regisseur en verslaggever, verdiepen we ons in de videovorm. Lees verder

    Door de redactie op 23 juni 2020
  4. Nieuws

    Waardering interne communicatie stijgt in coronatijd

    Het rapportcijfer voor de interne communicatie stijgt van een 6,7 naar een 7,3. Dat blijkt uit onderzoek van Orange Otters naar het effect van de coronacrisis op interne communicatie en samenwerking in organisaties. Interne communicatie krijgt meer aandacht. Digitale samenwerksystemen, zoals Microsoft Teams, en videovergaderen zijn gestegen in gebruik. Daarentegen is het contact met collega’s buiten het eigen team afgenomen. Lees verder

    Door de redactie op 25 juni 2020
  5. Blog

    Lobby belangrijk voor gemeenten, maar lang niet altijd goed belegd

    Gemeenten, van klein tot heel groot, hechten veel waarde aan een eigen lobby richting parlement en kabinet in Den Haag. Maar veel gemeenten worstelen met het kiezen van speerpunten in de lobby, het leggen van contacten met landelijke politici en de interne organisatie van de lobby. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van EPPA, het in Den Haag gevestigde adviesbureau voor public affairs en strategische communicatie. 

    Lees verder

    Door Rob Sebes op 25 juni 2020

Bekijk alle berichten via het archief