Logo Zoeken
Boekrecensie

Supercharge your Stories - Paul Hillesum en Nadine Komduur

1 november 2022Yvonne van Vliet

“Een boek over wat elke marketing- en communicatieprofessional moet weten”, lees ik in de inleiding. Mijn opdracht is meteen duidelijk: uitzoeken of dit waar is.

Superchargeyourstories_950x635

Het boek is onder te verdelen in vijf thema’s. Het begint met de basisbeginselen van een verhaal. Dan gaat het over op gedragspsychologie om de werking van het menselijke brein te ontdekken – of voor sommige lezers te herontdekken. Want een aantal bekende theorieën passeren de revue, maar gelukkig komen ook voldoende voor mij onbekende theorieën aan bod. Vervolgens wordt de kennis over gedrag aan marketing en communicatie verbonden, fijn! Daarna volgt uitleg over hoe merken werken in het brein. Afgesloten wordt met extra’s en toepasbare tips. Super: alle onderwerpen worden wetenschappelijk onderbouwt. Dag onderbuikgevoel, hallo harde feiten. De concepten worden duidelijk uitgelegd, volgen elkaar in een logische volgorde op en worden geïllustreerd met vermakelijke voorbeelden – of moet ik zeggen verhalen - waardoor het boek toegankelijk en toepasbaar is. ‘Supercharge your stories’ geeft je niet alleen de ingrediënten voor succesvolle storytelling, maar ook het recept en legt uit welke combinatie van smaken het gerecht zo lekker maakt. Zo veel lof en geen vijf volle sterren? Wat het compleet had gemaakt is nog verder inzoomen op de praktische kant: hoe pas je de theorie toe in de content die je maakt? Oftewel, hoe pas je gedragspsychologie naast in de storytelling ook in de stories toe? En: een fijne checklist was helemaal fantastisch geweest. Maar zonder kom je er ook wel: ik heb nu al zin om dit boek nog eens erbij te pakken om alle kennis, theorie en handvatten toe te passen in de eerstvolgende campagne of communicatiestrategie. En… het antwoord op de vraag van het begin? Het is een boek over wat iedere marketing- en communicatieprofessional wilt weten.

Titel vh boek: Supercharge your Stories

Ondertitel: Gebruik gedragspsychologie in je verhalen en maak ze overtuigender

Auteur(s): Paul Hillesum en Nadine Komduur

Uitgever: Van Duuren Management

Jaar van uitgave: 2022

ISBN-nummer: ISBN978 90 8965 626 1

Aantal pagina’s: 223

Kosten: 29,99

Datum recensie: 26-09-2022

Gerecenseerd door: Yvonne van Vliet

Aantal sterren: 4,5 sterren