Young Logeion

Young Logeion

Ben jij een communicatieprofessional onder de 30 en op zoek naar inspiratie? Wil je sparren met leeftijdsgenoten over het communicatievak? Of met vakgenoten van gedachten wisselen over trends en ontwikkelingen? Kom dan naar een van onze events. Of word meteen lid van Young Logeion!

Wie ben jij?
Als communicatieprofessional tot 30 jaar is Young Logeion jouw netwerk! Ons doel is om jonge vakgenoten te verbinden. Met elkaar en met het vak. Dat doen we met het organiseren van inspirerende events, door ...Lees meer

  1. Zo eenvoudig dat je ervan schrikt

    Het behalen van succes en jezelf zo lang mogelijk staande houden in een competitieve markt, dat zijn toch wel de kerndoelen van menig strategisch bedrijfsplan. Het behalen van succes heeft alles te maken met een goede (marketing)strategie. Maar wie heeft gezegd dat zo’n strategie ingewikkeld moet zijn? Logeion organiseert met enige regelmaat ‘Enter the Firm’ bijeenkomsten, waarbij leden een kijkje in de keuken krijgen bij spraakmakende bedrijven.

    Lees verder

    Blog Door Sarada Sant op 03 september 2019
  2. Studiereis Zweden: van concerncommunicatie tot fika, van transparantie tot de vrijdagmiddagborrel

    Natuurlijk weten we dat Abba en IKEA één van de beste exportproducten van Zweden zijn. Maar hoe dan? Young Logeion organiseerde een vijfdaagse studiereis naar Zweden, waar we een kijkje in de keuken kregen bij IKEA, Scandinavian Airlines, Roche en het Zweedse communicatiebureau StrandbergHaage. Kortom: inspiratie, cultuur en ook een beetje lol maken in Malmö en Stockholm!

    Lees verder

    Blog Door op 30 mei 2018
    Young Logeion
  3. Terugblik op de masterclass Customers the day after tomorrow

    Afgelopen woensdag zijn we met 150 communicatieprofessionals getuige geweest van een hele bijzondere masterclass. Steven van Belleghem nam ons in anderhalf uur tijd mee in een reis door de toekomst. Een toekomst die door technologische ontwikkelingen zoals: Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) er totaal anders uitziet dan gisteren. Zoals Steven vertelde, draait het allemaal om de klantervaring: als je de behoefte van de klant niet centraal stelt, verlies je terrein. Naarmate de dag vorderde werd het steeds duidelijker welke rol voor de communicatieprofessional is weggelegd in tijden van snelle veranderingen.

    Lees verder

    Blog Door de redactie op 10 november 2017
    Corporate communicatie
  4. Communicatie is 'lekker breed'. En dat is helemaal geen voordeel

    Elk jaar staan ze er weer. Hordes jongeren, zoekend in een grote hogeschool naar de juiste informatiestand. De jongens kiezen voor iets met techniek of economie, de meiden iets in de zorg of met kinderen. En wie het niet weet, die kiest gewoon een lekker brede opleiding. Waar je alle kanten mee op kunt enzo. De opleiding communicatie komt dan ook al snel om de hoek kijken. Communicatie is niet alleen een brede, maar ook nog eens creatieve opleiding. En dat blijkt een verrekt goede combi. Het aspect ‘breed’ spreekt de jongens meestal wel aan, de meiden hoeven maar een keer het woord ‘creatief’ te horen en de informatiefolders gaan in de tas.

    Lees verder

    Blog Door Jan Bergsma op 06 juli 2017 2 reacties
  5. Geen stress tijdens crisis: tips voor crisiswoordvoering door Jan Driessen en Chris Janssen

    Op 12 april verzorgden communicatiestrategen Jan Driessen en Chris Janssen de Young Logeion Vakimpuls ‘Crisiswoordvoering: strategie en uitvoering’ in Dauphine te Amsterdam. Ruim 70 communicatieprofessionals waren aanwezig om te leren van de lessen van Jan en Chris. Mijn opgedane inzichten deel ik graag met jullie. Houd je stressvrij staande in crisissituaties met deze zeven tips.

    Lees verder

    Blog Door op 18 april 2017
    Young Logeion

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.