Logo Zoeken
Strategische communicatie

De Technische Universiteit Delft sluit zich als partner aan bij het Centrum Strategische Communicatie

5 september 2022De redactie

De Technische Universiteit Delft (TU Delft) is de nieuwe 'Partner van het Centrum Strategische Communicatie' (CSC). Joost Ravoo, directeur Marketing & Communicatie van TU Delft, was al eerder 'Vriend van het CSC', maar breidt deze ondersteuning nu uit naar een partnerschap. Het CSC is het platform van Logeion dat de verbinding tussen communicatiewetenschap en communicatiepraktijk aanjaagt. TU Delft ondersteunt samen met dertig andere Partners van het CSC de Leerstoel Strategische Communicatie (Logeion-leerstoel) aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). Het samenwerkingsverband maakt daarnaast wetenschappelijk onderzoek naar (strategische) communicatie vanuit het CSC mogelijk.

Technische Universiteit Delft.jpg

"Logeion is verheugd met de toetreding van de TU Delft tot het gezelschap van CSC-partners. Met de komst van de TU verbreden we het CSC nu ook richting de technische wetenschappen. Een mooie en welkome aanvulling op het palet van wetenschappelijke invalshoeken van het communicatievak bij het CSC. We hopen daar nog veel van te gaan horen in de toekomst", vertelt Pierre Wimmers, interim-directeur van Logeion. 

"TU Delft wil leren van het CSC en er actief bijdragen. Zoals wetenschap en praktijk bij elkaar komen in het CSC, zo is dat ook in ons eigen mooie instituut. Wij voelen ons hier dus als een vis in het water. Blub!" - Joost Ravoo

Over TU Delft

De Technische Universiteit Delft heeft een sterk fundament. Als bouwer van de wereldberoemde Nederlandse waterwerken en pionier in biotech is TU Delft een internationale topuniversiteit die wetenschap, engineering en design combineert. TU Delft staat voor onderwijs, onderzoek en innovatie van wereldklasse om uitdagingen op het gebied van energie, klimaat, mobiliteit, gezondheid en digitale maatschappij aan te gaan. Generaties Delftse ingenieurs hebben bewezen ondernemende probleemoplossers te zijn in bedrijfsleven en in sociale context. Impact voor een betere samenleving; dat is de missie van TU Delft. De marketing-  en communicatiemedewerkers van de directie Communication dragen daar steeds meer accountable aan bij en daar zijn ze trots op! Ze begeleiden de 28.000 studenten in hun ‘engineer journey’ van studiekiezers tot en met professionals in de maatschappij. Binnen de wetenschapscommunicatie benadrukken ze de vraagstukken en onderzoeksresultaten in de maatschappelijke thema’s Klimaatactie, Energietransitie, Digitale Samenleving, Veerkrachtige Steden & Mobiliteit en Gezondheid. Vanuit TU Delft Campus leggen ze de verbinding naar bedrijven en beleidsmakers in ons innovatieve ecosysteem, waar onderzoeksresultaten versneld hun weg naar de samenleving vinden. En onder het motto #BetterTUgether! verbinden ze de 6.000 TU Delft-collega’s. Zo versterken ze samen het merk TU Delft, dat staat voor grensverleggend onderzoek, excellent onderwijs en baanbrekende innovaties. "TU Delft wil leren van het CSC en er actief bijdragen. Zoals wetenschap en praktijk bij elkaar komen in het CSC, zo is dat ook in ons eigen mooie instituut. Wij voelen ons hier dus als een vis in het water. Blub!", vertelt Joost Ravoo over het partnerschap.

Meer informatie over het CSC

Op de website van het Centrum Strategische Communicatie vind je meer informatie over het CSC en kun je ook alle andere Partners van het CSC bekijken. Heb je interesse om het CSC en de Logeion-leerstoel te ondersteunen? Download de flyer voor meer informatie of neem contact op met partnerships@logeion.nl.