Recensie: Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn

30 september 2023Teunis van Hoffen

Dit is geen boek om nu eens samen te gaan lezen in de bedrijfsboekenclub. Dit boekje moet je gewoon toepassen. Het boek staat namelijk bomvol tips en trucs voor LinkedIn.

Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn_950x635.jpg

Schrijfster Ina Boer weet met 20 jaar uitgeefervaring precies hoe je een goed boek maakt. Dat merk je natuurlijk als je het leest. Het heeft een goede structuur, is lekker geschreven en heeft relevante inhoud. Kortom: waar voor je geld. Ze richt zich in het boek op ondernemers die zich in de kijker willen spelen bij potentiële klanten. Handig dus als je zelfstandig communicatieadviseur bent. Maar ook voor niet-zelfstandigen is er genoeg te vinden in dit boek.

Inhoudelijk draait het dus om de vraag hoe je LinkedIn succesvol kunt inzetten. Je leert over het medium zelf, over de formats (ook over filmpjes, podcasts en sliders) en over hoe je aan ideeën komt. Na het lezen had ik overal ‘ezelsoren’ in het boek bij pagina’s met van die handige lijstjes zoals ’10 ingrediënten voor de perfecte post’ en ‘powerwoorden’, woorden die mensen sneller aanklikken. En naast al die tips krijg je aan het eind van het boek ook nog eens 50 invalshoeken om je content ‘snackable’ te maken. Deze invalshoek sprak mij aan: ‘review iets op het gebied waarop jij expert bent’. Ik ga deze recensie eens op LinkedIn zetten.

Lees meer en schaf het boek Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn aan.