Logo Zoeken

Prikkels - De langste dag van het jaar

13 april 2018André Manning

Nog twee maanden en dan is het 21 juni. De langste dag van het jaar. En dag waarin je heel lang met een boek of cocktail op het strand kunt liggen. Een dag waarop je tot laat in de avond kunt barbecueën met vrienden en bekenden. Een dag waarop je tot laat in de avond op kantoor kunt zitten zonder het licht aan te doen. Maar 21 juni is ook de dag dat je naar C-DAY18 kunt gaan. Vorig jaar telden we zeshonderd bezoekers en ik hoop dat er dit jaar in ieder geval evenveel, maar liefst nog meer mensen komen. Aan de dag zal het niet liggen, de langste dag van het jaar. En ook aan het programma niet; een ochtendprogramma met een keynote van Gerry McGovern waarin de ‘customer journey’ ook wel weer voorbij zal komen. Fasten your seatbelts dus. En dan een paneldiscussie met communicatietoppers die hun sporen nationaal en internationaal hebben verdiend, onder leiding van Frénk van der Linden die met veel plezier met ons werkt.

Andre Manning blog.jpg

C-DAY18 is voor ons een jaarlijks hoogtepunt en inmiddels uitgegroeid tot hèt congres voor de Nederlandse communicatieprofessional. En wat mensen wel eens vergeten, voor een groot deel georganiseerd door enthousiaste vrijwilligers die lid zijn van Logeion. Natuurlijk met ondersteuning van de mensen op het Logeion-bureau. Maar dan nog, een geweldige prestatie. Ieder jaar weer. Helemaal als je kijkt naar het middagprogramma vol met workshops en fasterclasses (is als jeukwoord al gedeeld met Japke-d.) over actuele onderwerpen als fakenews of social influencer marketing maar ook de wat taaiere vraagstukken over hoe je moet communiceren met laaggeletterden of hoe je een communicatieafdeling het beste kunt inrichten.

Een belangrijk element van C-DAY18 is de bekendmaking van de Communicatieman of Communicatievrouw en het CommunicatieTalent van het Jaar. Een mooie erkenning van vakgenoten door vakgenoten. De jury heeft het er op dit moment hartstikke druk mee en ik ben benieuwd wie er op 21 juni op het schild worden gehesen. C-DAY18 is kennis halen en kennis delen, netwerken met collega’s die je al een tijd uit het oog was verloren of een gesprek met ervaren communicatiedirecteuren van bijvoorbeeld een ministerie, de gemeente Rotterdam, de NS of Naturalis.

Het verbaast mij nog steeds wanneer ik hoor dat leden hun lidmaatschap opzeggen omdat ze er niet genoeg voor terugkrijgen. Natuurlijk steek ik de hand in eigen boezem. Dan slagen we er dus niet in om de voordelen van een Logeion-lidmaatschap goed uit te dragen. Die handschoen pak ik op, samen met de collega’s op het bureau, het bestuur en met onze leden. Voor mij is een C-DAY18 ticket met korting al voldoende reden en voor de mensen die nog geen lid zijn, hebben we tot 30 april een wel heel speciale actie, een combideal met een C-DAY18 ticket en een Logeion-lidmaatschap voor de rest van 2018. Een klik en het is geregeld.