Logo Zoeken

Prikkels - 1 jaar - 12 maanden - 52 weken - 365 dagen

4 april 2018André Manning

Ik ben nog een beetje aan het nagenieten van een mooie Logeion-bijeenkomst over de impact van sociale media op woordvoering op 3 april. Samen met ruim 150 leden en niet-leden in Nieuwspoort; vooral woordvoerders en, helaas, maar een enkele journalist. Met een heerlijke discussie over een actueel onderwerp, die nog tot laat in de avond op Twitter doorging. En wat mij betreft samen met de NVJ nog een keer mag worden uitgediept.  Die uitdaging gaan we aan. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik bij Logeion begon. Iedere week met de trein uit Den Dolder naar de Koninginnegracht in Den Haag. Maar ook vaak onderweg, naar Logeion-bijeenkomsten in het land bijvoorbeeld. En daar organiseren we er ieder jaar tussen de vijftig en zestig van, waar dan weer ongeveer vijfduizend mensen op afkomen. Inclusief C-DAY natuurlijk, het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse communicatieprofessional, dit jaar op donderdag 21 juni.

Andre Manning blog.jpg

Toen ik vorig jaar begon, hadden het bestuur en ik een ambitie; Logeion laten groeien en laten swingen. En is dat gelukt?

Ik denk het wel, als ik terugdenk aan onze nieuwjaarsborrel met Japke-d. Bouma of het afscheidscollege van onze bijzonder hoogleraar Noelle Aarts afgelopen week. En ik denk het wel, als ik naar de kwaliteit en absolute aantallen van onze programmering kijk. Maar - laten we eerlijk zijn -  er zijn nog steeds teveel collega’s die ons niet kennen. Voor die mensen blijven we onze programmering voortdurend vernieuwen. Met bijvoorbeeld meer ruimte voor onderwerpen als  verandermanagement of de samenwerking tussen de communicatiefunctie met vakgebieden als HR en marketing. En natuurlijk veel meer aandacht voor online en digitale communicatie.

En dan is het mooi dat we vorige week konden melden dat Logeion en Cascadis samengaan. In een klap ontstaat een vereniging met meer dan vierduizend leden! We groeien en dat kan niet iedere beroepsvereniging zeggen. En we zijn financieel hartstikke gezond en ook dat kan niet iedere vereniging zeggen.

We hebben de wind in de zeilen en ik ben ervan overtuigd dat we op volle digitale kracht vooruit moeten. De komende maanden gaan we daarom verder investeren in onze eigen digitale omgeving zoals de website en onze sociale media kanalen. Mooi voorbeeld daarvan is dat we net een tiental leden als vloggers hebben opgeleid zodat we ook veel meer visueel kunnen gaan communiceren. En binnenkort gaan we onze eigen podcast-studio inrichten zodat we na de zomer met onze Logeion-podcasts kunnen beginnen. En misschien gaan we wel beginnen met Logeion-TV. Op hetzelfde moment blijven we aandacht, geld en energie steken in C, hét Nederlandse vakblad voor communicatieprofessionals. Zo bouwen we verder aan een stralend en swingend platform voor en van communicatieprofessionals. En iedere suggestie om dat te versnellen is welkom.