Prikkels - Een leven lang leren
Zomergasten op TV (ik kijk het al jaren niet meer), de Libelle Zomerweek, Lowlands, een groot sportevenement (met opnieuw een vrouwenteam dat laat zien hoe je communicatie wel heel erg effectief in kunt zetten), snelwegen zonder files en treinen waarin je nu eens niet op zoek hoeft naar een normaal gesproken bijna onvindbare zitplaats. Nederland is op vakantie en dat merk je ook op het Logeion-kantoor; een e-mailinbox die lekker rustig is en ook een telefoon die in de vakantiestand staat. Maar achter de schermen wordt alweer hard gewerkt aan een geweldige lijst van interessante bijeenkomsten voor de tweede helft van het jaar. Een prachtige agenda waar we als Logeion heel trots op mogen zijn. Maar het is tegelijkertijd een aanbod dat nog niet bekend is bij al onze 3500 leden en dat is jammer, want deze bijeenkomsten krijgen in de evaluatie onder de deelnemers bijna zonder uitzondering hoge cijfers.
Je leest en hoort vaak dat het merendeel van je professionele kennis wordt vergaard tijdens je werkzame leven. Na een officiële opleiding begint het echte leren van het communicatievak pas in de praktijk. En dat is waar we als beroepsvereniging een belangrijke rol in willen spelen: Logeion als bron en netwerk voor een leven lang leren. Daarom willen we onze leden continu een programma aanbieden van bijeenkomsten waar je als communicatieprofessional – of je nu net begonnen bent of al wat langer meeloopt in het vak - iedere keer weer nieuwe dingen leert en helemaal up-to-date blijft op het gebied van de nieuwste trends en ontwikkelingen in ons vak.
In mijn ogen moet dat ook een van de belangrijkste redenen zijn om lid te worden en lid te blijven van Logeion. Om in die behoefte te voorzien, hebben we tot het einde van dit jaar nog veel te bieden; van praktisch georiënteerde workshops, tot vakimpulsen, masterclasses en communicatiecolleges door gerenommeerde denkers en doeners, die hun sporen hebben verdiend in het communicatievak. Je vindt het allemaal in de Logeion-agenda.
In totaal nog meer dan vijftien kansen om nieuwe dingen te leren. Natuurlijk zijn we ook aan het kijken hoe we deze kennis in de toekomst op nieuwe manieren aan kunnen bieden. Denk aan bijvoorbeeld webinars of podcasts. In mijn ogen is het voor de communicatieprofessional meer dan waard om lid te zijn van Logeion. En als je nog geen lid bent, lid worden is heel eenvoudig en kan op onze website.