Agenda

Bijeenkomsten

  1. Op 25-10-21:

    Online tools voor succesvolle interactie - Roosmarijn Busch (wegens succes herhaald)

    Welke tools zijn voor jou een must?

    Inmiddels zijn we het gewend: vergaderen, samenwerken, brainstorms en interne communicatie organiseren we grotendeels online. Wil jij verder kijken dan Zoom, Teams of WebEx? Zoek je mogelijkheden om jouw online bijeenkomsten net zo waardevol te maken als fysieke bijeenkomsten? Roosmarijn Busch (Senior communicatieadviseur en specialist online communicatie bij Orange Otters) helpt jou ontdekken welke interactieve online tools je gebruikt om online sessies een succes te maken. Onder begeleiding van het team van Orange Otters ga je in breakouts zelf aan de slag.

  2. Op 28-10-21:

    Schrijven met impact - Genieke Hertoghs

    De rol van het onbewuste brein

    Ben jij communicatieprofessional en schrijf je regelmatig diverse teksten, zoals webteksten, mail, persberichten, nieuwsartikelen of human interestartikelen? Vraag je je wel eens af waarom je lezer niet reageert, of niet op de manier die jij zou willen? Terwijl je boodschap en het belang voor de lezer glashelder zijn. Welke rol speelt het brein als je je tekst beter wilt laten landen bij je lezer?

    Mensen handelen vooral vanuit het onbewuste. Dat betekent dat ook jij als schrijver onbewust schrijft: op een manier die voor jou handig of logisch is. In deze Online Workshop leert Genieke Hertoghs je de denkomslag te maken: hoe schrijf je voor het onbewuste brein van de lezer, zodat die reageert zoals jij wilt? 

  3. Op 04-11-21:

    PubCom21 - Nationaal Congres Publieke Communicatie

    Op donderdag 4 november is het zover: dan vindt het Nationaal Congres Publieke Communicatie (PubCom21) plaats in Spant in Bussum. Het thema van 2021 is: Het Eerlijke Verhaal. Een onderwerp dat direct veel losmaakt en waar veel professionele dilemma’s achter schuil gaan.

  4. Op 08-11-21 in Nieuwegein:

    Het organiseren van goede woordvoering - Andy Wiemer

    Het medialandschap verandert met de dag en snelheid speelt bij journalisten een steeds grotere rol. Dit resulteert niet altijd in feitelijke en zorgvuldige berichtgeving, wat de reputatie van jouw organisatie flink kan aantasten. Hoe ga jij hier mee om? Welke kansen kun je als communicatieprofessional het beste benutten? In rustige tijden, maar ook tijdens een crisis. In deze workshop vertelt coördinator Woordvoering Andy Wiemer van ProRail hoe jij als woordvoerder zo goed mogelijk met deze snelle ontwikkelingen mee kunt gaan. 

  5. Op 09-11-21:

    Young Logeion: Kick-ass content voor social media

    Hoe maak je kick-ass content voor social media die niemand wil missen? Hoe houd je de aandacht vast in een omgeving met zoveel afleiding? Waarop reageren je volgers nou écht?

  6. Op 09-11-21:

    BE BETTER & TELL IT

    De samenleving verwacht sociale betrokkenheid van organisaties. En medewerkers zijn op zoek naar sociaal betrokken bedrijven. Dus dan denk je: laat als organisatie zien waar je staat in de wereld en hoe je bijdraagt aan een betere toekomst. En laat zien hoe je bijvoorbeeld medewerkers ruimte biedt om vrijwilligerswerk te doen.

  7. Op 11-11-21:

    Polarisatie in beeld - Sander Dorst en Lidwien van de Wijngaert

    Data als startpunt voor het juiste gesprek

    Een netwerkanalyse is een mooi startpunt voor het voeren van het juiste gesprek, met de juiste mensen. Een netwerkanalyse vertelt je wie vast zit in zijn of haar eigen bubbel, of juist wie een verbindende rol inneemt. Het gesprek aangaan in een gepolariseerde discussie is ingewikkeld. Een goed beginpunt is dan het in kaart brengen van de discussie, bij uitersten en bij minder uitgesproken gesprekspartners.

    Sander Dorst (communicatieadviseur bij Orange Otters Verandercommunicatie) en prof.dr. Lidwien van de Wijngaert (hoogleraar Communicatie in organisaties, Faculteit der Letteren Radboud Universiteit) laten aan de hand van casuïstiek zien wat de kracht is van een goede netwerkanalyse en het belang van data. Je ontdekt hoe netwerkanalyses werken en waar je begint.

  8. Op 16-11-21:

    Digitale toegankelijkheid voor video: zo bereik je echt iedereen

    Misschien sta je er niet bij stil, maar mensen met audiovisuele beperkingen kijken graag naar video’s. Hoe hou jij bij het maken van jouw video rekening met deze doelgroep? Je ontdekt hoe je met wat extra stappen in de productie je video’s toegankelijker maakt en je nog meer kijkers bereikt. 

  9. Op 23-11-21:

    Strategieën en technieken voor gedragsbeïnvloeding (wegens succes herhaald)

    Deze sessie is bedoeld voor communicatieprofessionals die zich een methodiek eigen willen maken voor communicatievraagstukken die zijn gericht op gedragsverandering en wetenschappelijke kennis in de praktijk toe willen passen.

  10. Op 24-11-21 in Leiden:

    Young Logeion: Enter-the-firm Naturalis Biodiversity Center

    Young Logeion krijgt een kijkje achter de schermen bij Naturalis Biodiversity Center in Leiden. Naturalis is hét museum en onderzoekscentrum op het gebied van biodiversiteit. Het museum heeft een indrukwekkende collectie en als onderzoeksinstituut draagt Naturalis oplossingen aan voor grote, mondiale vraagstukken. Bijvoorbeeld rondom klimaat, leefomgeving, voedselvoorziening en geneesmiddelen. We zijn benieuwd, welke rol speelt communicatie daarbij?

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden