Agenda

Agenda

  1. Op 24-05-17 in Rotterdam:

    Dagvoorzitter in één dag (wegens succes herhaald)

    Modereren kun je zelf

    Wegens succes herhaald! In deze workshop leer je van professioneel dagvoorzitter én trainer Hans Etman - van Dagvoorzitter.nl - de basis van het modereren, en passeren de belangrijkste vaardigheden van een gespreksleider de revue. Etman vertelt wat nu wel en niet jouw rol is als moderator en je krijgt tips en trucs aangereikt waar je in de dagelijkse praktijk gelijk mee aan de slag kan. Ontdek het tijdens de workshop bij De Rotterdam.

  2. Op 01-06-17 in Nieuwegein:

    C-DAY17

    Toonaangevend in het communicatievak

    Deadlines, vergaderingen, budgetten… Maar nu even niet. Op 1 juni 2017 kom je naar C-DAY17 en weet je weer waarvoor je het doet. C-DAY is het inhoudelijke vakcongres voor communicatieprofessionals dat het hele plaatje laat zien. Dat je boeit met interessante cases. Dat je in contact brengt met anderen. Na C-DAY17 ben jij helemaal klaar voor een nieuw communicatiejaar.

  3. Op 06-06-17 in Den Haag:

    Wie niet kiest, wordt niet gekozen

    Impact van informatiebubbels & social media, leren van verkiezingscampagnes Tweede Kamer 2017

    Doelgroep: mediawoordvoerders, communicatiestrategen en journalisten. Met observaties gericht op de toekomst door sprekers uit journalistiek, politiek en wetenschap in perscentrum Nieuwspoort.  

  4. Op 07-06-17 in Amsterdam:

    Enter-the-firm: HEMA

    Brand strategy, digitalisering en social media

    Oer-Hollandse Glorie in een vernieuwend marketingjasje. Elke dag het leven makkelijker en leuker maken voor iedereen, en ook zorgen dat iedereen dat weet – hoe doe je dat? Voor HEMA lijkt dit een koud kunstje. Al meer dan 90 jaar is de HEMA niet weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld en daar blijft het niet bij. Het Nederlandse warenhuis is bezig aan een internationale opmars, met alle communicatie-uitdagingen van dien. Adriana Hoppenbrouwer, CMO/Chief Officer Format & Marketing, neemt je mee langs de herkenbare marketinguitingen en typische, vrolijke campagnes van HEMA. 

  5. Op 08-06-17 in Utrecht:

    Communicatiemonologen

    De kracht van kwetsbaar

    Noelle Aarts, Rocco Mooij en Frithjof de Haan vertellen op 8 juni hoe ze geworden zijn wie ze zijn. Hoe ze schoorvoetend angst overwinnen door op het gevaar af te gaan. Steeds weer. Hoe ze krachtig zijn geworden door zich kwetsbaar op te stellen. En wat kwetsbaarheid kan betekenen voor hun vakgebied communicatie. Voor de dagelijkse praktijk van het communiceren zelfs. Want dat is waar deze intieme voorstelling uiteindelijk over gaat. Over de kracht van kwetsbaarheid en hoe die toe te passen in de soms harde, dagelijkse praktijk.

  6. Op 27-06-17 in Nieuwersluis:

    LEGO® SERIOUS PLAY®

    Maak kennis met deze creatieve en effectieve methodiek voor het oplossen van (communicatie)vraagstukken.

    Je hebt voor het ontwikkelen van een (communicatie)strategie, het ontwikkelen van een website en wijzigingen binnen een team, mensen met diverse disciplines nodig. Je wilt de neuzen dezelfde kant op krijgen, een hoog percentage deelname en betrokkenheid én een goed resultaat. Onmogelijk? Nee hoor! Dat kan met LEGO® SERIOUS PLAY®. Kom 27 juni naar Fort Nieuwersluis en maak kennis met LEGO® SERIOUS PLAY®.

  7. Op 14-09-17 in Nieuwegein:

    Psychologie van corporate stories (wegens succes herhaald)

    Wegens succes herhaald!

    Corporate stories kunnen van waarde zijn voor bestuurders en communicatieprofessionals. Dan zorgen ze voor inspiratie, verbinding, vertrouwen en daadkracht in het hart en hoofd van alle stakeholders. En dienen ze als blauwdruk voor verdere strategieën en middelen. Voorwaarde hiervoor is wel dat het verhaal de kern van de organisatie pakt en oprecht is. Deze vakimpuls geeft je mooie inzichten en middelen om precies dat te bewerkstelligen. 

  8. Op 21-09-17 in Den Haag:

    Lobbyen doe je zo (wegens succes herhaald)

    Een interactieve middag die je laat ervaren hoe lobbyen in elkaar steekt

    Lobbyen blijkt nog steeds voor menig communicatiespecialist een gesloten discipline te zijn en vereenzelvigd te worden met achterkamertjes en schimmigheid. Voor ons is de beste lobby een transparante lobby en ben je zelf je beste lobbyist.

  9. Op 26-09-17 in Den Haag:

    Organisatie van de communicatie - Ron van der Jagt (wegens succes herhaald)

    Hoe bouw je een excellente, toekomstbestendige afdeling communicatie?

    We leven en werken in een tijd waarin iedereen in de organisatie communiceert, ook met de rest van de wereld. Het wordt steeds duidelijker dat communicatie al lang niet meer het exclusieve domein is van de afdeling Communicatie. Dat maakt het vraagstuk van de rol en meerwaarde van deze functie in een communicatieve organisatie actueler dan ooit. Bovendien is ‘meer met minder’ overal het leidende thema voor stafafdelingen van bedrijven en instellingen. Bezuinigingen en reorganisaties zijn aan de orde van de dag. Eén ding is duidelijk. De afdeling Communicatie zal zélf het initiatief moeten nemen om zich voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren, anders besluiten anderen dat het tijd is voor verandering. Wakkere professionals laten het natuurlijk niet zover komen!

  10. Op 29-09-17 in Kaag:

    Boosheid: de kracht van de krijger - Ilja van Roon

    Eén-daagse experimentele workshop voor moedige vakgenoten

    Briesende burgers. Geïrriteerde opdrachtgevers. Collega’s die maar blijven mokken of juist ontkennen dat iets ze dwars zit. Boosheid is een van onze kernemoties en daarmee niet te vermijden op de werkvloer. Afhankelijk van hoe we er mee omgaan, kan boosheid een bron zijn van vitaliteit en verbinding, of juist onszelf en anderen ondermijnen.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden