Agenda

Bijeenkomsten

  1. Op 11-05-21:

    Communicatie 2.0: Datagedreven content - Paul Gremmen & Maarten Ros (wegens succes herhaald)

    Hoe krijgt communicatie meer impact? Door handig gebruik te maken van datagedreven content. Is dat moeilijk? Nee! Maak je daarmee het verschil? Ja! Hoe? Dat ontdek je tijdens dit Power Webinar.

  2. Op 12-05-21:

    Zelf nieuws maken met video

    Het nieuws halen met jouw nieuwsvideo is makkelijker dan je denkt. In deze Vakimpuls ontdek je hoe je met grote én kleine verhalen de (internationale) media bereikt. Wanneer kan een belangrijk moment nieuws worden en hoe kun je met video alles uit dat moment halen? Oud-NOS correspondent Paul Sneijder en Rick Hunink van Videonieuwsbericht nemen je mee in de praktijk van zelf nieuws maken met video. Je krijgt tips over hoe je met de juiste aanpak voortaan zelf de regie neemt bij het vertellen en verspreiden van jouw eigen nieuws. Je ontdekt dat je het verschil kunt maken met het gebruik van video, of je nu filmt met je smartphone of werkt met een ingehuurde cameraploeg.

  3. Op 18-05-21:

    Wat doet marketing echt en welke rol spelen data daarbij? - Ronald Voorn en Ludo Voorn

    Communicatieprofessionals moeten steeds meer met data. Wil jij bewuster worden van het gebruik van data in jouw praktijk? In het webinar krijg je inzicht in de rol van data en analytics bij strategische beslissingen. Je ontdekt hoe je bedrijf of organisatie klantgerichter, relevanter en winstgevender kan worden door meer datagedreven te zijn. Je krijgt tips voor relevante literatuur en cursussen om meer databewust te worden en je kennis te actualiseren. Ronald Voorn en Ludo Voorn zijn beiden betrokken bij de marketing analytics specialisatie van de master Data Driven Business van de Hogeschool Utrecht.

  4. Op 19-05-21:

    Communicatie in een interculturele samenleving - Angela van der Kooye

    Wie is je vader, wie is je moeder?

    De bron van communicatie in een interculturele samenleving is een opeenstapeling van achtergronden, leefomgevingen en leefwijzen. Als je meer inzicht hebt in verschillende perspectieven en unieke wijzen van communiceren, dan ben je ook beter in staat diverse communicatiestijlen effectief in te zetten. In dit bijzondere webinar word je uitgedaagd goed stil te staan bij je eigen bronnen en de perspectieven die je doelgroepen hanteren. Vertrekpunt is het boek Wie is je vader, Wie is je moeder? over hoe Surinamers communiceren.

    Angela van der Kooye, voorzitter van het Centrum voor Communicatie & Public Relations (CCPR) Suriname en auteur van het boek, neemt je mee in de uitdagingen van het communicatievak in een interculturele samenleving. 

  5. Op 25-05-21:

    Beroepsniveauprofielen: wat kun je er mee? - Esther Holster

    Heb jij dat ook wel eens dat je wilt weten waar je staat in je vak? Ben je toe aan een volgende stap in je ontwikkeling? Of wil je weten welke ‘skills’ jij nodig hebt om een volgende stap te maken? Heb je behoefte om bij te blijven in de ontwikkelingen van ons vak en wil je weten of je voldoende bij bent? Via de Beroepsniveauprofielen (BNP) kun je je positie bepalen, het is een ijkpunt van je vaardigheden! Het is een onafhankelijk middel om jezelf te toetsen. Esther Holster (Publiec) gaat tijdens deze workshop met jou aan de slag met de BNP's. 

  6. Op 26-05-21:

    Beroepsniveauprofielen: wat kun je er mee? - Esther Holster

    Heb jij dat ook wel eens dat je wilt weten waar je staat in je vak? Ben je toe aan een volgende stap in je ontwikkeling? Of wil je weten welke ‘skills’ jij nodig hebt om een volgende stap te maken? Heb je behoefte om bij te blijven in de ontwikkelingen van ons vak en wil je weten of je voldoende bij bent? Via de Beroepsniveauprofielen (BNP) kun je je positie bepalen, het is een ijkpunt van je vaardigheden! Het is een onafhankelijk middel om jezelf te toetsen. Esther Holster (Publiec) gaat tijdens deze workshop met de deelnemers aan de slag met de BNP's. 

  7. Op 27-05-21:

    In 7 stappen naar een succesvolle newsroom

    Steeds meer organisaties kiezen ervoor zelf nieuws te maken en te publiceren op de eigen online media kanalen. Maar ook landelijke en regionale nieuwsredacties maken graag gebruik van nieuwscontent die kant-en-klaar wordt aangeboden. Een goed ingerichte ‘newsroom’ is de centrale spil in dit proces.

    Het schoolvoorbeeld is de newsroom van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Rik Rensen is een van de grondleggers. Hij transformeerde de traditionele communicatieafdeling van het CBS in een professionele nieuwsredactie, die dagelijks de Nederlandse media voorziet van nieuwswaardige content. Hij vertelt jou uit eigen ervaring wat ervoor nodig is om als organisatie nieuws zelf te regisseren en daarmee regie te voeren over je reputatie. 

  8. Op 02-06-21:

    Aan de slag met de Toolkit Omgevingswet

    Vanaf 2022 komen alle regels voor ruimtelijke ontwikkeling samen in de Omgevingswet. Ga jij vanuit jouw praktijk aan de slag met de Omgevingswet en zoek je hulp bij het opzetten van communicatie met jouw doelgroepen? In deze zeer interactieve Online Vakimpuls krijg je inzicht in hoe je handig gebruik kunt maken van de Toolkit Omgevingswet, een online platform met informatie en communicatiemiddelen over de Omgevingswet die je vrij kunt gebruiken. Daarnaast nemen we je mee in de landelijke online campagne over de Omgevingswet en ontdek je welke uitdagingen je tegenkomt als je met zoveel partijen aan één wet werkt. Esther Pastoors is als communicatie- en participatieadviseur betrokken bij de implementatie van de Omgevingswet, en projectleider van de Toolkit en de landelijke online campagne.

  9. Op 07-06-21:

    Online tools voor succesvolle interactie - Roosmarijn Busch (wegens succes herhaald)

    Welke tools zijn voor jou een must?

    Inmiddels zijn we het gewend: vergaderen, samenwerken, brainstorms en interne communicatie organiseren we grotendeels online. Wil jij verder kijken dan Zoom, Teams of WebEx? Zoek je mogelijkheden om jouw online bijeenkomsten net zo waardevol te maken als fysieke bijeenkomsten? Roosmarijn Busch (Senior communicatieadviseur en specialist online communicatie bij Orange Otters) helpt jou ontdekken welke interactieve online tools je gebruikt om online sessies een succes te maken. Onder begeleiding van het team van Orange Otters ga je in breakouts zelf aan de slag.

  10. Op 08-06-21:

    Het opzetten van een succesvolle lobby na aantreding van het nieuwe kabinet

    De formatie is nog in volle gang, maar we weten al welke stappen zullen volgen: er wordt een regeerakkoord gepresenteerd, een bordesfoto gemaakt en de nieuwe bewindslieden gaan aan de slag.  Hoe kan je als organisatie dan het beste te werk gaan om tot een succesvolle lobby te komen. Tijdens deze sessie willen we inzichten geven in het belang van het opzetten van een succesvolle lobby na aantreding van het nieuwe kabinet. We reiken daarbij verschillende tools aan die organisaties kunnen helpen.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.