Agenda

Agenda

  1. Op 10-12-18 in Nieuwegein:

    Stakeholdermanagement - Paul Stamsnijder (wegens succes herhaald)

    Als je niet aan tafel zit, sta je op het menu

    Communicatieprofessionals krijgen steeds vaker vragen op het vlak van stakeholdermanagement. Hoe leggen we de verbinding met de samenleving? Hoe zetten we de dialoog in? Het zijn actuele kwesties. Tegenwoordig zijn organisaties pas echt succesvol als ze – binnen en buiten – alle belanghebbenden zo vroeg mogelijk bij hun strategie betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in het algemeen. Tal van voorbeelden tonen hoe het werkt. Organisaties die hun netwerken goed onderhouden, presteren immers duurzaam beter dan organisaties die dat niet doen. Hun les: de beste manier om vrienden te maken, is door er één te zijn.

  2. Op 18-12-18 in Rotterdam:

    De impact van reputatiemanagement op een succesvolle organisatie - prof. dr. Cees van Riel

    Een inspirerende middag met prof. dr. Cees van Riel

    Het kan nog net voor de kerstvakantie, terug in de collegebanken! Ook dit jaar zal prof. Cees van Riel in zijn CommunicatieCollege op de Erasmus Universiteit in Rotterdam zijn ideeën over reputatiemanagement delen met vakgenoten. Hij neemt je mee naar de theoretische wortels en focust op de meest recente ontwikkelingen in reputatiemanagement en onderzoek.

    Cees van Riel staat bekend als een van de grondleggers van het corporate communicatievak en als een pionier op het gebied van reputatiemanagement. Tijdens zijn college praat hij ons bij over de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied en zal hij aan de hand van actuele casuïstiek deze uitgebreid illustreren en duiden. Het is een open college waarvan de inhoud afgestemd is op senior communicatie professionals. Een goede basiskennis van het vak is dus vereist.

  3. Op 20-12-18 in Nieuwegein:

    Lastige gesprekken

    Een praktisch vervolg op Confronteren kun je leren

    Iedereen staat weleens voor een gesprek waarvan je weet: dat wordt lastig! Bijvoorbeeld omdat je slecht nieuws brengt, kritisch feedback moet geven of er een spannende confrontatie wacht met een onzekere afloop. Hoe comfortabel zou het zijn als je ook die gesprekken met vertrouwen tegemoet kunt zien? Marco Doeser neemt je mee naar de basis van het vak: de intermenselijke communicatie. Hij geeft inzicht in de complexiteit van lastige confrontaties en leert je vaardigheden om (bijna) elke gesprekspartner te verleiden tot een goed gesprek.

  4. Op 10-01-19 in 's-Gravenhage:

    De Logeion-nieuwjaarsborrel 2019

    Van nieuw initiatief naar traditie

    Vorig jaar een eerste editie, dit jaar zetten we dit initiatief om naar een traditie en nodigen we alle Logeion-leden weer van harte uit voor de Logeion-nieuwjaarsborrel! Een moment om met elkaar het glas te heffen op Logeion, maar ook op elkaars plannen voor 2019.

    De Logeion-nieuwjaarsborrel vindt opnieuw plaats in het COMM in Den Haag. Onze voorzitter Wieneke Buurman zal haar wensen voor het vak en de vereniging toelichten, waarna spreker en flirtcoach Saskia Paulissen ons alles vertelt over ‘Seksen op de werkvloer’. Wat is het verschil tussen het mannelijke en vrouwelijke brein? Hoe ontstaan die verschillen en hoe zet je ze slim in voor een nog beter bedrijfsresultaat? Saskia geeft ons de antwoorden, en dit doet ze met veel humor.

  5. Op 23-01-19 in 's-Gravenhage:

    Enter-the-firm: Issuemanagement bij de politie

    Proactief, structureel en transparant

    Bijna elke dag komen we de politie tegen in de media. Agenten doen hun werk in een glazen huis. Wel of niet ingrijpen, mensen spreken zich snel en makkelijk uit over hoe de politie een gebeurtenis oppakt. Kleine en grote issues worden daardoor aan het licht gebracht, zoals etnisch profileren, de kwaliteit van de opsporing, gebruik van geweld, totstandkoming van de CAO en integriteitsonderzoeken.
    Tijdens deze Enter-the-firm krijg je een kijkje achter de schermen bij de politie en ontdek je hoe issuemanagement wordt toegepast. Met een proactieve communicatiestrategie wil de politie structureel in contact staan met belangrijke stakeholders. Deze ‘Strategische Agenda’ vormt de leidraad om elke dag om te gaan met issues: proactief, structureel en transparant.

  6. Op 30-01-19 in Herpen:

    Enter-the-Firm: Hulphond Nederland

    De kracht van stakeholders tijdens campagnes

    Hulphond Nederland helpt door de inzet van haar hulphonden 1.000 mensen per jaar met een geestelijke- of fysieke zorgvraag. Hulphond Nederland was tien jaar geleden echter op een haar na failliet. Gelukkig werd het faillissement afgewend en inmiddels verbinden grote bedrijven hun naam aan dit goede doel, steunen veertigduizend donateurs de organisatie en besteden steeds meer media aandacht aan de bijzondere verhalen van Hulphond Nederland. Het geheim achter het weer tot leven brengen van de organisatie bleek een succesvolle inzet van communicatie: communicatiekracht, gedeelde waarden in een organisatie, slimme partnerships, de kunst van verhalen vertellen en persoonlijke communicatie als wapen. Benieuwd hoe je een dergelijke campagne vorm geeft? Kom dan naar deze Enter-the-firm.

  7. Op 05-02-19 in Mijdrecht:

    Enter-the firm - The Oval Office en Zcene Moving Media

    Over het toepassen van creativiteit en de kracht van herinneringen

    Als communicatieprofessional ken je meer instrumenten en tactieken dan ooit tevoren om je doelgroep te bereiken. Maar heeft je aanpak altijd impact, blijft je communicatie onvergetelijk? Kom uit je comfortzone en ontdek tijdens deze dubbele Enter-the-firm hoe Zcene Moving Media en The Oval Office communicatie met lef en met effect maken. Van strategie, naar concept tot de uiteindelijke beleving. Je gaat naar huis met inspiratie om je boodschap tot leven te brengen en echt contact te maken met je doelgroep.

  8. Op 06-02-19 in Hilversum:

    Zo word je een topadviseur! - Ben Tiggelaar

    Over hoe je als adviseur het verschil kunt maken

    Wat is er nodig om een effectieve, vertrouwde adviseur te worden? Wat zijn de 'habits' van succesvolle adviseurs? En: hoe maak we ons die eigen? In deze Masterclass draait het om één ding: effectiever worden als adviseur. Ben Tiggelaar (schrijver, spreker, gedragswetenschapper en expert in leiderschap en verandering) selecteert de beste ideeën uit onderzoek en praktijk. 

  9. Op 13-02-19 in 's-Gravenhage:

    Ik betrek! Werken aan engagement (wegens succes herhaald)

    Communicatiespel van medewerker en management

    Gedreven medewerkers praten enthousiast over hun vak, hun werkgever en de producten die ze maken. Ze hebben plezier in hun werk, zijn minder vaak ziek en zijn trouw aan hun werkgever. Met gedreven medewerkers komen klanten eerder terug en neemt de omzet toe. Werken aan gedrevenheid draagt dus niet alleen bij aan goede relaties en een gezellige werksfeer, maar ook aan het bereiken van organisatiedoeleinden. Volgens Huib Koeleman ligt hier een belangrijke opdracht voor communicatie.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden