Agenda

Bijeenkomsten

  1. Op 27-10-20:

    Online Vakimpuls Eurojust - internationaal samenwerken

    Hoe breng je de communicatie in positie?

    Eurojust is het Europees agentschap voor justitiële samenwerking en helpt nationale overheden samen te werken in de strijd tegen zware georganiseerde misdaad waarbij meer dan één EU-land betrokken is. Met deze grensoverschrijdende opdracht sta je als communicatieprofessional voor een uitdaging. Want hoe kun je met verschillende nationaliteiten en een grote diversiteit aan cases één gezicht tonen aan de buitenwereld? Hoe organiseer je als bottom-up organisatie bijvoorbeeld de gezamenlijke woordvoering? Ontdek tijdens deze online bijeenkomst wat deze communicatieuitdaging betekent voor het tot stand komen van een communicatiestrategie en hoe je daarmee succesvol operationele resultaten behaalt.

  2. Op 29-10-20:

    PubCom20 - Nationaal Congres Publieke Communicatie

    PubCom gaat online!

    Op donderdag 29 oktober is het zover: dan vindt het Nationaal Congres Publieke Communicatie (PubCom20) plaats. Deze editie wordt bijzonder, want het zal een volledig online congres zijn. Met succesverhalen uit de praktijk, online break-outs, volop interactie en keynotes van onder andere Bart Brandsma (filosoof, journalist, documentairemaker en auteur van het boek Polarisatie) en prof.dr. Bas van den Putte (hoogleraar gezondheidscommunicatie en lid van de wetenschappelijke adviesraad van de corona-gedragsunit van het RIVM).

  3. Op 03-11-20 in Amersfoort:

    UITGESTELD: Goede woordvoering, hoe doe je dat? (wegens succes herhaald)

    Het is onderdeel van je communicatiefunctie: vertegenwoordig je organisatie richting de media. Je bent verantwoordelijk voor woordvoering en eerste aanspreekpunt voor journalisten. Dat vereist focus en serieuze voorbereiding. Hoe blijf je scherp en hou je vertrouwen in je gesprekken met journalisten? In deze energieke workshop met Youssef Eddini (managing partner en mediatrainer bij communicatiebureau Van Luyken) analyseren we voorbeelden uit de praktijk, bespreken we de gouden regels bij woordvoering en oefenen we met meegenomen casuïstiek van de deelnemers.

  4. Op 03-11-20:

    Online C-Café: Ontknoping Comm-Lab Giro555

    Comm-lab Challenge Giro555: Zet jouw ervaring en denkkracht in en bundelen deze samen met die van andere leden. De uitdaging is: 'Hoe kunnen we binnen 24 uur iedereen in Nederland bereiken met een oproep om te doneren aan een actuele Giro555-actie?'

  5. Op 05-11-20 in Amsterdam:

    UITGESTELD: Ontdek de kracht van een coachende adviesstijl (wegens succes herhaald)

    Communicatieprofessionals zijn op veel manieren bezig het communicatief vermogen van anderen te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door trainingen te geven, workshops te organiseren, toolkits te maken etc. En ook door meer coachend te adviseren. Dat wil zeggen: de ander begeleiden, helpen en ruimte geven om zich te ontwikkelen in een bepaalde vaardigheid. Wil jij je repertoire aan coachende adviesstijlen uitbreiden? Wil je weten welke coachende vaardigheden je al makkelijk afgaan en waar je nog winst kunt boeken? Dan is deze praktische workshop over coachend adviseren echt iets voor jou!

  6. Op 05-11-20:

    De toekomst van kantoor – Japke-d. Bouma

    Hoe ziet de toekomst van kantoor eruit? Werken we over tien jaar allemaal thuis en zo ja, wat heeft dat voor gevolgen voor ons werk en waar moeten we dan voor oppassen? Of gaan we straks, na corona, allemaal weer met z’n allen in de drukke, open kantoortuin zitten? En o ja, dat zouden we bijna vergeten… wat doen we in de tussentijd? Jargonexpert, ‘kantooramazone’, bestsellerauteur en ‘rockstar’ Japke-d. Bouma laat ons haar visie horen in dit webinar. Ga met Japke-d. in gesprek en stel haar vragen voor troost, voor een lach en een traan, maar hoor ook over de nieuwste inzichten over werk en loopbaan in tijden van corona.

  7. Op 10-11-20 in Amersfoort:

    UITGESTELD: Doelgericht ontwerpen van effectieve bijeenkomsten (wegens succes herhaald)

    Als communicatieprofessional of -afdeling krijg je regelmatig de opdracht om een inspirerende bijeenkomst te organiseren. Events zijn een tijdrovend en kostbaar communicatiemiddel en vragen veel kennis en inlevingsvermogen van jou als communicatie-expert. Nicoline van Straten, live communicatiestrateeg en directeur van Livehouse, neemt je tijdens deze praktische workshop mee in de zoektocht naar het hoogst haalbare rendement.

  8. Op 16-11-20:

    De psychologie van overtuigen - Pacelle van Goethem

    Hoe werkt ons brein bij overtuigen? Hoe voorspel je succes in overtuigen?

    Rond overtuigen bestaan grofweg twee mythes. Populair is de gedachte dat overtuigingskracht voorbehouden is aan mensen met een magisch gen; je hebt het of je hebt het niet. Anderzijds leeft, door ondoordacht interpreteren van sociaalpsychologisch onderzoek, het idee dat overtuigen simpelweg een kwestie is van drukken op de goede knoppen: ‘Laat een groep of een autoriteit iets beweren en mensen stemmen volgzaam in’. Tijd om de mythes op te blazen.

    Ontdek in deze zeer interactieve masterclass Pacelle van Goethem’s heldere denkkaders en methodes voor overtuigen en hoe je dit kunt gebruiken in communicatiestrategie en -advies. Onder leiding van Esther van der Voort van dagvoorzitter.nl gaan we samen met Pacelle van Goethem, Nederlands meest gevraagde spreker en autoriteit op het gebied van overtuigen, stem en invloed, gedragswetenschapper en overtuigexpert bij True Persuasion, op zoek naar praktische toepassingen.

  9. Op 17-11-20 in Brussel:

    Geannuleerd: Tweedaagse studiereis naar de Europese instellingen in Brussel

    Europa is dichterbij dan je denkt. De Europese Unie (EU) investeert in openbaar vervoer in Arnhem, financiert dakboerderijen in Den Haag, stuurt Nederlandse studenten naar het buitenland met een Erasmusbeurs en zorgt voor strenge eisen waaraan ons voedsel moet voldoen.

    Ook in het werk als communicatieprofessional bij of voor lokale en regionale overheden ben je misschien al aangelopen tegen “die Europese regels". Mag je als gemeente je eigen profvoetbalclub met miljoenen euro’s ondersteunen of is dat ongeoorloofde staatssteun? En gaan we door dat stukje groen een weg aanleggen of is het ‘stukje groen’ Europees beschermd natuurgebied? Of misschien ben je gewoon de communicatieprofessional die zich afvraagt waarom communicatie over de EU vaak zo moeizaam verloopt?

    Voor al deze geïnteresseerden organiseert Logeion voor de zesde keer de tweedaagse studiereis naar de Europese instellingen in Brussel. Tijdens het intensieve programma wordt ingegaan op de werking van het Europese besluitvormingsproces, de verschillende spelers daarin en hoe je als professional of als burger invloed kan uitoefenen.      

  10. Op 23-11-20:

    Online Workshop Business Intelligence & Medialogica - Sirous Kavehercy

    In deze workshop biedt Sirous Kavehercy (Tripylon Media) inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, Artificial Intelligence en big data analytics. Na deze sessie heb je goed zicht op de rol van algoritmen en (social) medialogica in communicatie en de gevolgen voor organisatie, mens en maatschappij. Daarnaast krijg je handvatten om Business Intelligence strategisch voor communicatie in te zetten om waarde te creëren met data en bij te dragen aan de organisatiedoelstellingen.

    Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met Big Data, Artificial Intelligence, algoritmen en sociale netwerken. Social media, fake news en influencers bepalen steeds vaker wat relevant is. Traditionele media communiceren nieuws dat online #trending is. Ons surf- en zoekgedrag, wie we volgen en wie we liken, beïnvloeden onze sociale interacties en percepties van de wereld om ons heen.      


Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden

Steun Logeion

Logeion is dé beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals in Nederland, met ruim 4.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak. Je kunt onze werkzaamheden steunen met een vrijwillige bijdrage in de vorm van een donatie. Zo help je het communicatievak te blijven ontwikkelen.