Agenda

Agenda

  1. Op 12-09-18 in Nieuwegein:

    Doelgericht ontwerpen van effectieve bijeenkomsten (wegens succes herhaald)

    Live communicatie: hoe zet je het in? Wat levert het op?

    Als communicatieprofessional of -afdeling krijg je regelmatig de opdracht om een inspirerende bijeenkomst te organiseren. Events zijn een tijdrovend en kostbaar communicatiemiddel en vragen veel kennis en inlevingsvermogen van jou als communicatie-expert. Nicoline van Straten, live communicatiestrateeg en directeur van Livehouse, neemt je tijdens deze praktische workshop mee in de zoektocht naar het hoogst haalbare rendement.

  2. Op 13-09-18 in Utrecht:

    What's going on in Digital? Over content & video

    Hoe maak je inwisselbare content en professionele video's met je smartphone?

    Digitale communicatie krijgt een prominentere plek in de Logeion-programmering. Samen met Frankwatching hebben we onze krachten gebundeld en 'What’s going on in Digital' ontwikkeld. Acht online thema's passeren de revue in vier compacte kennissessies, in het huis van Frankwatching. In deze sessie, op donderdag 13 september, leert Cor Hospes je hoe je goede content maakt en geeft Pelpina Trip je tips voor het maken van effectieve en relevante video's. 

  3. Op 20-09-18 in Amsterdam:

    Meet the future: pr.co en de digitale newsroom

    Hoe nieuwe technologie├źn helpen om informatie te stroomlijnen

    Democratisering van informatie vraagt van organisaties dat ze boven op hun communicatie zitten. Dat betekent: always spot on. Vanuit TechQuarter in hartje Amsterdam werkt start-up pr.co aan newsrooms die communicatie stroomlijnen en een plek geven. Nieuwe technologieën worden ingezet, waarmee organisaties via newsroom-software verhalen kunnen publiceren. Tijdens deze Enter-the-firm ontdek je hoe artificial intelligence (AI), blockchain en al die andere nieuwe technologieën ons werk als communicatieprofessional zullen veranderen. Want dat gaat het!

  4. Op 24-09-18 in Soesterberg:

    Online communicatie in de publieke sector

    Over digitale toegankelijkheid, Customer Obsession en zakelijk vloggen

    In de publieke sector draait het om de burger: wetten zijn er voor de burger; informatie is er voor de burger én ook de communicatie is gericht op de burger. Dagelijks wordt er hard gewerkt om burgers goed te informeren of gesprekken tot stand te brengen waarbij het belang van online kanalen toeneemt. Hoe bereik je de doelgroep effectief via online kanalen, welke online middelen zet je in en op welk moment? Hoe kun je op basis van data je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken? Tijdens deze Tweedaagse Vakimpuls ga je met specialisten aan de slag op het gebied van digitale toegankelijkheid, Customer Obsession én zakelijk vloggen, zodat je als online professional weer helemaal up-to-date bent.

  5. Op 26-09-18 in Nieuwegein:

    Lastige gesprekken

    Een praktisch vervolg op de Vakimpuls 'Confronteren kun je leren'

    Iedereen staat weleens voor een gesprek waarvan je weet: dat wordt lastig! Bijvoorbeeld omdat je slecht nieuws brengt, kritisch feedback moet geven of er een spannende confrontatie wacht met een onzekere afloop. Hoe comfortabel zou het zijn als je ook die gesprekken met vertrouwen tegemoet kunt zien? Marco Doeser neemt je mee naar de basis van het vak: de intermenselijke communicatie. Hij geeft inzicht in de complexiteit van lastige confrontaties en leert je vaardigheden om (bijna) elke gesprekspartner te verleiden tot een goed gesprek.

  6. Op 27-09-18 in Utrecht:

    Omgevingswet: communicatiekansen en -consequenties

    Op niveau (21e verdieping Stadskantoor Utrecht) in gesprek over Omgevingswet

    In 2021 wordt de nieuwe Omgevingswet van kracht. Met deze wet wil de overheid de regels voor ruimtelijke ontwikkeling vereenvoudigen en samenvoegen. De wetgeving wordt eenvoudiger, duidelijker en biedt meer ruimte voor lokaal maatwerk en participatie. Zodat het straks bijvoorbeeld makkelijker is om bouwprojecten en initiatieven te starten. De implementatie nu en de uitvoering ervan straks, brengt grote communicatieve opgaven en kansen met zich mee. De themagroep Omgevingswet van Logeion organiseert hierover donderdagmiddag 27 september een bijeenkomst met en bij gemeente Utrecht, waarin denken en doen centraal staat. We krijgen een kijkje in de ‘Utrechtse Omgevingswet-keuken’ en gaan praktisch aan de slag met een aantal ‘Hoe dan-vragen’.

  7. Op 05-10-18 in 's-Gravenhage:

    Enter-the-firm: Webinar Studio Company Webcast

    Maak kennis met professionele webinars: interactief, persoonlijk en zeer effectief!

    Tegen alle trends in van steeds korter en sneller communiceren, zit de gemiddelde kijkduur van live webinars al jaren in de lift. Een heel verschil vergeleken met de kijkduur van andere actuele communicatiemiddelen zoals bijvoorbeeld video of de lengte van de meeste Twitterberichten.Tijdens deze Enter-the-firm in de nieuwste studio van Company Webcast in Den Haag ontdek je hoe organisaties webinars succesvol inzetten, toegelicht met een boeiende klant case. Ook krijg je handvatten hoe je een geslaagd webinar kunt organiseren. En: je gaat zelf aan de slag en geeft je eigen webinar in de Studio Experience. Company Webcast is gevestigd in het hart van het vernieuwde COMM, dus een rondleiding is onderdeel van het programma.

  8. Op 09-10-18 in Amsterdam:

    Organisatie van de communicatie - Ron van der Jagt (wegens succes herhaald)

    Hoe bouw je een sterke afdeling communicatie met een strategische positie?

    We leven en werken in een tijd waarin iedereen in de organisatie 24/7 communiceert. Niet alleen intern, maar ook met de rest van de wereld. Informatie delen en contact met de omgeving is al lang niet meer het exclusieve domein van de afdeling Communicatie. Dat maakt het vraagstuk van de rol en meerwaarde van deze functie in een communicatieve organisatie actueler dan ooit. Bovendien is ‘meer met minder’ overal het leidende thema voor stafafdelingen. Reorganisaties en bezuinigingen zijn aan de orde van de dag. Eén ding is daarbij duidelijk. De afdeling Communicatie moet zélf het initiatief nemen om zich voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren, anders besluiten anderen dat het tijd is voor verandering.   

  9. Op 10-10-18 in Soesterberg:

    Online communicatie in de publieke sector

    Over digitale toegankelijkheid, Customer Obsession en zakelijk vloggen

    In de publieke sector draait het om de burger: wetten zijn er voor de burger; informatie is er voor de burger én ook de communicatie is gericht op de burger. Dagelijks wordt er hard gewerkt om burgers goed te informeren of gesprekken tot stand te brengen waarbij het belang van online kanalen toeneemt. Hoe bereik je de doelgroep effectief via online kanalen, welke online middelen zet je in en op welk moment? Hoe kun je op basis van data je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken? Tijdens deze Tweedaagse Vakimpuls ga je met specialisten aan de slag op het gebied van digitale toegankelijkheid, Customer Obsession én zakelijk vloggen, zodat je als online professional weer helemaal up-to-date bent.

  10. Op 16-10-18 in Nieuwegein:

    De kracht van het onzichtbare

    Leer het onbewuste te gebruiken in je communicatie

    Steeds beter weten we hoe het menselijk brein werkt. Ook dat ons functioneren vooral onbewust gestuurd wordt. Als communicatieprofessional gebruik je dit inzicht bijvoorbeeld met nudgen: kleine aanpassingen in context kunnen leiden tot grote veranderingen in gedrag. Maar bestaan er ook manieren om met dit inzicht te werken in complexe situaties? In deze interactieve workshop ga je zelf aan de slag en leer je als communicatieprofessional het onbewuste vaker en effectief in te zetten.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden