Agenda

Bijeenkomsten

  1. Op 02-06-20:

    Logeion@home in gesprek met Tim Lammers, Marketing Manager van Burgers’ Zoo

    Interview van 15 minuten o.l.v. Hans Etman

    Dierentuin Burgers’ Zoo besloot op 13 maart om haar deuren voor publiek te sluiten. Na anderhalve maand is de dierentuin weer open. Achter de schermen is hard gewerkt om het park op een veilige manier weer open te stellen voor bezoekers.  Welke impact hebben deze maatregelen op medewerkers en bezoekers? In deze aflevering van Logeion@home gaat Hans Etman hierover in gesprek met Tim Lammers, Marketing Manager van Burgers’ Zoo.
         

  2. Op 03-06-20:

    Webinar Intern communiceren bij verandering

    Bea Aarnoutse, managing director van verandercommunicatie bureau PROOF

    Intern communiceren over verandering in een tijd vol veranderingen… een interessante opgave! Daar waar implementaties soms maanden duren, gaan veranderingen ten tijde van de coronacrisis razendsnel. In deze Vakimpuls-Online neemt Bea Aarnoutse, managing director van verandercommunicatie bureau PROOF en auteur van alignment 2.0, je mee in een aantal zeer concrete stappen die interne communicatie samen met HR kan zetten om succesvol te zijn. Wat wordt er verwacht van leidinggevenden en hoe kun je hen ondersteunen? Welke dingen kun je nu juist snel regelen in deze (online) tijden en welke zaken vragen juist meer tijd en aandacht? 

  3. Op 04-06-20:

    Webinar Solliciteren tijdens corona (voor young professionals)

    Trends, tips en kansen voor jonge communicatieadviseurs

    Solliciteren in deze tijd is anders dan normaal en kan een uitdaging zijn. Gesprekken vinden online plaats en bedrijven nemen minder mensen aan. Gelukkig is het ook tijdens dit coronatijdperk mogelijk om een leuke, nieuwe baan te vinden. Hoe? In dit webinar bespreken Fleur van Hoeve en Lior Sela van Babbage Company (recruitmentpartner en werving- en selectiebureau op het gebied van marketing-, communicatie- en online) hoe de huidige (communicatie)banenmarkt eruit ziet en welke trends er gaande zijn. Ook geven zij tips over online solliciteren en hoe jij je als jonge communicatieprofessional het beste kan profileren.

  4. Op 09-06-20 in Utrecht:

    Ontdek de kracht van een coachende adviesstijl (wegens succes herhaald)

    Communicatieprofessionals zijn op veel manieren bezig het communicatief vermogen van anderen te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door trainingen te geven, workshops te organiseren, toolkits te maken etc. En ook door meer coachend te adviseren. Dat wil zeggen: de ander begeleiden, helpen en ruimte geven om zich te ontwikkelen in een bepaalde vaardigheid. Wil jij je repertoire aan coachende adviesstijlen uitbreiden? Wil je weten welke coachende vaardigheden je al makkelijk afgaan en waar je nog winst kunt boeken? Dan is deze praktische workshop over coachend adviseren echt iets voor jou!

  5. Op 16-06-20:

    Communicatieverkiezingen 2020

    Pauline de Wilde presenteert op 16 juni van 12.00 tot 13.00 uur de talkshow Communicatieverkiezingen 2020. En maakt de winnaars van de Communicatieman/vrouw en het CommunicatieTalent van 2020 bekend. Daarnaast gaat Pauline gaat tijdens deze live show met Bartho Boer, Chief Corporate Communications & CSR bij KPN, en Anja Sinnema, Hoofd corporate communicatie bij Politie Nederland in gesprek over communicatie, vertrouwen en gedrag. En hebben we het over de uitdagingen op het vlak van interne- en externe communicatie en leiderschap bij KPN en de Politie. Want hoe zorg je met communicatie in deze tijd voor vertrouwen in de organisatie? Hoe stimuleer je het juiste gedrag, van burger, consument en je eigen medewerkers?

  6. Op 30-06-20 in Amsterdam:

    Ontdek de effectiviteit van een flexibele adviesstijl (wegens succes herhaald)

    Effectief adviseren is zorgen voor een inhoudelijk goed advies dat geaccepteerd wordt. En omdat niet elke situatie hetzelfde is heb je in je adviesstijl te variëren. Ook wel schakelen genoemd. Wil jij je stijlflexibiliteit vergroten door meer zicht te krijgen op de verschillende advies- en beïnvloedingsvaardigheden? Dan is deze praktische workshop echt iets voor jou! 

       

  7. Op 08-09-20 in Utrecht:

    Ontwikkel je trainersvaardigheden (wegens succes herhaald)

    Als trainer kun je een belangrijke rol vervullen bij het communicatiever maken van je organisatie. Wordt er een beroep op je gedaan om een training te verzorgen? Heb je ambities in die richting en wil je weten of het trainerschap iets voor jou is? Wil je de kern aangereikt krijgen om een goede training te ontwerpen en uit te voeren? Dan is deze workshop 'train-de trainer' echt iets voor jou!

  8. Op 22-09-20 in Amersfoort:

    Goede woordvoering, hoe doe je dat? (wegens succes herhaald)

    Groeien in je rol als woordvoerder

    Het is onderdeel van je communicatiefunctie: vertegenwoordig je organisatie richting de media. Je bent verantwoordelijk voor woordvoering en eerste aanspreekpunt voor journalisten. Dat vereist focus en serieuze voorbereiding. Hoe blijf je scherp en hou je vertrouwen in je gesprekken met journalisten? In deze energieke workshop met Youssef Eddini (managing partner en mediatrainer bij communicatiebureau Van Luyken) analyseren we voorbeelden uit de praktijk, bespreken we de gouden regels bij woordvoering en oefenen we met meegenomen casuïstiek van de deelnemers.

  9. Op 29-09-20 in Utrecht:

    Workshop Employer branding: begin binnen!

    De juiste medewerkers vinden én binden. Dat klinkt mooi, maar hoe pak je dit in de praktijk aan? In deze basisworkshop zetten Lotti Zwemmer en Paulien Trommelen, consultants bij Future Communication, je letterlijk aan het werk. Na een korte inleiding en inspirerende voorbeelden in employer branding neem je jouw eigen organisatie onder de loep. Aan de hand van verschillende oefeningen ontwerpen we de perfecte medewerkersreis. Je leert hoe je een positieve medewerkersbeleving creëert, van het eerste contactmoment tot de laatste werkdag.

  10. Op 30-09-20 in Amersfoort:

    Het verhaal van de moraal - Paul Stamsnijder

    De maatschappelijke opdracht van de communicatieprofessional: brons, zilver of goud

    De laatste jaren hebben organisaties te maken met een steeds grotere groep stakeholders: de buitenwereld is binnengekomen. Het is de kunst om – binnen en buiten – alle belanghebbenden zo vroeg mogelijk bij strategieontwikkeling te betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in 
het algemeen. De vermaatschappelijking van organisaties stelt hoge eisen aan communicatieprofessionals. Want hoe haal je die buitenwereld binnen? Hoe leg je de verbinding met de samenleving? Inmiddels is duidelijk dat de purpose (de bedoeling) van de organisatie hiervoor een belangrijke voedingsbodem is. Tijdens een speciale Vakimpuls onder leiding van Paul Stamsnijder (oprichter van de Reputatiegroep) komen de nieuwste inzichten op het gebied van stakeholdermanagement en waardegedreven ondernemen voorbij.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden