Bijeenkomsten

Bijeenkomsten

  1. Op 07-03-19 in Amsterdam:

    Young Logeion: Op bezoek bij reclamebureau FCB Amsterdam

    Een creatief kijkje achter de schermen van de reclamewereld!

    FCB Amsterdam is één van de grootste Nederlandse reclamebureaus. Het creatieve bureau bedenkt, maakt en produceert onder andere campagnes voor merken als NIVEA, Mastercard, easyJet en Leffe. Hun ‘never finished’ mentaliteit zorgt ervoor dat ze steeds weer zichzelf en hun klanten weten te verrassen met nieuwe, innoverende ideeën. Wil je meer leren over het creatieve communicatieproces? En ben je benieuwd hoe het eraan toe gaat binnen een Amsterdams reclamebureau? Meld je dan snel aan!       

  2. Op 12-03-19 in Amsterdam:

    Corporate Tribes - Jitske Kramer

    Antropologische inzichten om een sterke en gezonde organisatie te creëren

    Agile, participatieprocessen, gespreid leiderschap, co-creatie en inclusie zijn allemaal termen die voorkomen in de organisaties van tegenwoordig. We zijn constant bezig met vernieuwde vormen van samenwerken, het lijkt alsof we onszelf en ons leiderschap steeds opnieuw willen uitvinden. Jitske Kramer, corporate antropoloog en co-auteur van de bestsellers ‘De Corporate Tribe’ en ‘Building Tribes’, denkt dat dit maar ten dele waar is. De mensheid heeft eeuwenlange ervaring in samenwerken en veranderen, en juist hieruit kunnen we putten! 

  3. Op 14-03-19 in Amsterdam:

    De communicatieprofessional als trainer

    Ontwikkel je vaardigheden en groei in je rol

    Iedereen communiceert. Of het nou gaat om de ambachtelijke vaardigheden van ons vak (bijvoorbeeld schrijven of woordvoeren) of de zogenaamde softskills, als trainer kun je een belangrijke rol vervullen bij het communicatiever maken van je organisatie. Wordt er (soms of misschien vaker) een appèl op je gedaan om een training te verzorgen? Wil je een aantal essentials aangereikt krijgen om een goede training te ontwerpen en uit te voeren? Dan is deze workshop 'train - de trainer' echt iets voor jou! 

  4. Op 19-03-19 in Herpen:

    Enter-the-firm: Hulphond Nederland

    De kracht van stakeholders tijdens campagnes

    Hulphond Nederland helpt door de inzet van haar hulphonden 1.000 mensen per jaar met een geestelijke- of fysieke zorgvraag. Hulphond Nederland was tien jaar geleden echter op een haar na failliet. Gelukkig werd het faillissement afgewend en inmiddels verbinden grote bedrijven hun naam aan dit goede doel, steunen veertigduizend donateurs de organisatie en besteden steeds meer media aandacht aan de bijzondere verhalen van Hulphond Nederland. Het geheim achter het weer tot leven brengen van de organisatie bleek een succesvolle inzet van communicatie: communicatiekracht, gedeelde waarden in een organisatie, slimme partnerships, de kunst van verhalen vertellen en persoonlijke communicatie als wapen. Benieuwd hoe je een dergelijke campagne vorm geeft? Kom dan naar deze Enter-the-firm.

  5. Op 20-03-19 in Amersfoort:

    Goede woordvoering, hoe doe je dat?

    Groeien in je rol als woordvoerder

    Het is onderdeel van je communicatiefunctie: vertegenwoordig je organisatie richting de media. Je bent dan eerste aanspreekpunt voor journalisten en verantwoordelijk voor de woordvoering. Dat vereist focus en een serieuze voorbereiding. In deze interactieve workshop ga je zelf aan de slag met je eigen praktijkvoorbeeld, onder leiding van Youssef Eddini, managing partner en mediatrainer bij communicatiebureau Van Luyken.

  6. Op 26-03-19 in Hilversum:

    Enter-the-firm: Op bezoek bij Videonieuwsbericht

    De kunst van het nieuws maken met Jaap van Deurzen

    Steeds meer organisaties kiezen ervoor zelf hun eigen nieuws te maken en te plaatsen op de eigen online kanalen. Wil jij ook zien hoe dat in zijn werk gaat? Neem nu een kijkje achter de schermen op de redactie van Videonieuwsbericht in Hilversum. Daar wordt dagelijks gewerkt aan nieuwsitems voor verschillende bedrijven en overheidsorganisaties.

  7. Op 28-03-19 in Utrecht:

    What's going on in Digital? Over community management

    De communicatieadviseur als community manager

    Als organisatie kun je niet om social media en communities heen. Veel, zo niet alle communicatie gaat via (sociale) netwerken. De communicatieadviseur van tegenwoordig moet dan ook steeds vaker optreden als community manager. In deze inspirerende sessie, georganiseerd in samenwerking met Frankwatching, deelt community consultant Peter Staal zijn insights over interne en externe communities.

  8. Op 01-04-19 in Rotterdam:

    Design thinking & corporate communicatie

    Ontdek de kansen én ken de beperkingen

    Design thinking is hip and happening: design thinking in één dag, design bootcamp, design masterclass - you name it. Design thinking heeft ogenschijnlijk de belofte in zich om de problemen in onze VUCA (VolatileUcertain, Complex, Ambiguous) wereld te lijf te kunnen. Maar wat is design denken nu eigenlijk? Hoe werkt het? Wat zijn de kansen en beperkingen? Is het gewoon een andere naam voor een creatieve sessie of is het meer dan dat? In deze bijeenkomst laten communicatiebureau HollandSpoor, de TU Delft, de Erasmus Universiteit en Fontys Hogescholen gezamenlijk de reikwijdte van het ontwerpend denken zien voor corporate communicatie.     

  9. Op 02-04-19 in Utrecht:

    De kracht van het onzichtbare

    Leer het onbewuste te gebruiken in je communicatie

    Steeds beter weten we hoe het menselijk brein werkt. Ook dat ons functioneren vooral onbewust gestuurd wordt. Als communicatieprofessional gebruik je dit inzicht bijvoorbeeld met nudgen: kleine aanpassingen in context kunnen leiden tot grote veranderingen in gedrag. Maar bestaan er ook manieren om met dit inzicht te werken in complexe situaties? In deze interactieve workshop ga je zelf aan de slag en leer je als communicatieprofessional het onbewuste vaker en effectief in te zetten.

  10. Op 04-04-19 in Utrecht:

    Adviseren en beïnvloeden

    Ontdek de effectiviteit van een flexibele adviesstijl!

    Effectief adviseren is zorgen voor een inhoudelijk goed advies dat geaccepteerd wordt. En omdat niet elke situatie hetzelfde is heb je in je adviesstijl te variëren. Ook wel schakelen genoemd. Wil jij je stijlflexibiliteit vergroten door meer zicht te krijgen op de verschillende advies- en beïnvloedingsvaardigheden? Dan is deze praktische workshop echt iets voor jou! 

       

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden