Agenda

Agenda

  1. Op 07-09-17 in Amsterdam:

    Young Logeion: Grip op beeldvorming - hoe overleef ik een (social) mediastorm?

    Trends, toekomst en toepassing van monitoring en analyse

    Talkshows, kranten, social media, nieuwssites – communicatieprofessionals worden dagelijks geconfronteerd met een information overload van soms wel honderden nieuwsberichten over hun organisatie. Het monitoren en analyseren van deze nieuwsberichten leert je veel over de vervolgstappen die je als organisatie kunt nemen. Tijdens dit event laten Robin ten Brink en Erik Hilhorst van onderzoeksbureau Publistat zien wat we kunnen leren van de laatste trends op het gebied van monitoring en analyse. Sara Vernooij van de Onderzoeksraad voor Veiligheid bespreekt hoe de Raad omgaat met bij onderzoek betrokken partijen, publiek en media.

  2. Op 14-09-17 in Nieuwegein:

    Psychologie van corporate stories (wegens succes herhaald)

    Wegens succes herhaald!

    Corporate stories kunnen van waarde zijn voor bestuurders en communicatieprofessionals. Dan zorgen ze voor inspiratie, verbinding, vertrouwen en daadkracht in het hart en hoofd van alle stakeholders. En dienen ze als blauwdruk voor verdere strategieën en middelen. Voorwaarde hiervoor is wel dat het verhaal de kern van de organisatie pakt en oprecht is. Deze vakimpuls geeft je mooie inzichten en middelen om precies dat te bewerkstelligen. 

  3. Op 18-09-17 in Den Haag:

    Prinsjeslab: De bubbel van het Binnenhof

    Politiek, pers en voorlichting in tijden van factfree politics

    Stichting Prinsjesfestival organiseert jaarlijks met een groot aantal partijen het feest van de democratie. Logeion is gevraagd om bij te dragen aan het festivalprogramma. We nodigen je met plezier uit om op 18 september aanwezig te zijn bij het Prinsjeslab. Tijdens het Prinsjeslab gaan bekenden uit de bubbel van het Binnenhof met elkaar in gesprek over factfree politics en fact news.

  4. Op 21-09-17 in Den Haag:

    Lobbyen doe je zo (wegens succes herhaald)

    Een interactieve middag die je laat ervaren hoe lobbyen in elkaar steekt

    Lobbyen blijkt nog steeds voor menig communicatiespecialist een gesloten discipline te zijn en vereenzelvigd te worden met achterkamertjes en schimmigheid. Voor ons is de beste lobby een transparante lobby en ben je zelf je beste lobbyist.

  5. Op 26-09-17 in Den Haag:

    Organisatie van de communicatie - Ron van der Jagt (wegens succes herhaald)

    Hoe bouw je een excellente, toekomstbestendige afdeling communicatie?

    We leven en werken in een tijd waarin iedereen in de organisatie communiceert, ook met de rest van de wereld. Het wordt steeds duidelijker dat communicatie al lang niet meer het exclusieve domein is van de communicatieafdeling. Dat maakt het vraagstuk van de rol en meerwaarde van deze functie in een communicatieve organisatie actueler dan ooit. Bovendien is ‘meer met minder’ overal het leidende thema voor stafafdelingen van bedrijven en instellingen. Bezuinigingen en reorganisaties zijn aan de orde van de dag. Eén ding is duidelijk. De communicatieafdeling zal zélf het initiatief moeten nemen om zich voortdurend te blijven vernieuwen en verbeteren, anders besluiten anderen dat het tijd is voor verandering. Wakkere professionals laten het natuurlijk niet zover komen!

  6. Op 28-09-17 in Deventer:

    Content langs de bullshit-meetlat

    Zo genereer je content mét bereik!

    Lezen, liken en sharen gebeurt pas als content iets met de ontvanger doet. Hoe krijg je dat als communicatieprofessional voor elkaar? Het aloude ‘zenden’ werkt ook niet bij social media. Maar wat werkt dan wel? Met content die iets doet met je publiek bouw je aan je merk. Je bereik wordt groter, je merk consistenter en je aantrekkingskracht groeit. Zo is relevante content een krachtig marketinginstrument. Tijdens deze bijeenkomst hoor je hoe je relevante content kunt creëren. Content die jouw publiek niet alleen leest, maar ook deelt en die klopt met het kanaal dat je kiest.

  7. Op 29-09-17 in Kaag:

    Boosheid: de kracht van de krijger - Ilja van Roon

    Eén-daagse experimentele workshop voor moedige vakgenoten

    Briesende burgers. Geïrriteerde opdrachtgevers. Collega’s die maar blijven mokken of juist ontkennen dat iets ze dwars zit. Boosheid is een van onze kernemoties en daarmee niet te vermijden op de werkvloer. Afhankelijk van hoe we er mee omgaan, kan boosheid een bron zijn van vitaliteit en verbinding, of juist onszelf en anderen ondermijnen.

  8. Op 02-10-17 in Nieuwegein:

    Stakeholdermanagement (wegens succes herhaald)

    Maak vrienden voordat het nodig is

    Communicatieprofessionals krijgen steeds vaker vragen op het vlak van stakeholdermanagement. Hoe leggen we de verbinding met de samenleving? Hoe zetten we de dialoog in? Het zijn actuele kwesties. Tegenwoordig zijn organisaties pas echt succesvol als ze – binnen en buiten – alle belanghebbenden bij hun strategie betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in
het algemeen. Organisaties die hun netwerken goed onderhouden, presteren immers duurzaam beter dan organisaties die dat niet doen. Hun les: de beste manier om vrienden te maken, is door er één te zijn.

  9. Op 05-10-17 in Nieuwegein:

    Doelgericht ontwerpen van effectieve bijeenkomsten (wegens succes herhaald)

    Live communicatie: hoe zet je het in? Wat levert het op?

    Als communicatieprofessional of -afdeling krijg je regelmatig de opdracht om een inspirerende bijeenkomst te organiseren. Events zijn een tijdrovend en kostbaar communicatiemiddel en vragen veel kennis en inlevingsvermogen van jou als communicatie-expert. Nicoline van Straten, live communicatiestrateeg en directeur van Livehouse, neemt je tijdens deze praktische workshop mee in de zoektocht naar het hoogst haalbare rendement.

  10. Op 05-10-17 in Amsterdam:

    Polarisatie en communicatie

    Draagvlak in de wereld van het eigen gelijk

    De wereld is onrustig. Aan alle fronten worden koersen verlegd en normen ter discussie gesteld. De tijd van polderen lijkt voorgoed voorbij. Groepen zitten opgesloten in hun eigen gelijk, politici met extreme standpunten krijgen steeds meer voet aan de grond. Reden voor Logeion en Wit Communicatie om de krachten te bundelen om een bijzondere middag te organiseren over een actueel thema: polarisatie en communicatie.

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden