Bijeenkomsten

Bijeenkomsten

  1. Op 07-05-19 in Utrecht:

    Gedragsbeïnvloeding: Leren van Cialdini – Reint Jan Renes

    Nudging, framing, boosting… waar staan we anno 2019?

    Cialdini. Als je gefascineerd bent door het onderwerp Gedragsbeïnvloeding dan kan je niet om deze sociaal-psycholoog en schrijver heen. In 1984 verscheen zijn klassieker ‘Invloed’. In dit revolutionaire boek presenteerde hij 6 beïnvloedingsprincipes uit de praktijk die hij via experimenteel onderzoek verder vormgaf en aanscherpte. Wat is anno 2019 de waarde van dit boek, een van de grootste bestsellers uit de geschiedenis van popular science / managementboeken? En hoe zit het met dat 7e principe uit zijn laatste boek Pre-suasion? Een goed moment om samen met Reint Jan Renes de tanden te zetten in het onderwerp Gedragsbeïnvloeding en de balans op te maken.     

  2. Op 15-05-19 in Nieuwegein:

    Confronteren kun je leren! (wegens succes herhaald)

    Kennissessie over de dynamiek van confrontaties, weerstanden en conflicten

    Waar mensen zijn, zijn confrontaties. En dat is maar goed ook, want ze zorgen voor de broodnodige verandering. Maar wat doe jij eigenlijk als de spanning in een gesprek oploopt? Ga je met gestrekt been de confrontatie aan, of draai je liever om de hete brij heen? En wat doe je als er een conflict in de lucht hangt? Marco Doeser neemt je mee naar de basis van het vak: de intermenselijke communicatie. Hij vertelt over het ontstaan van weerstanden en conflicten, geeft tips hoe je er mee kunt omgaan en je ze kunt voorkomen. Wie inzicht heeft in deze dynamiek plukt daar als mens én communicatieprofessional de vruchten van.

  3. Op 15-05-19 in Utrecht:

    Trends! – Masterclass Farid Tabarki

    De impact van een snel veranderende samenleving op de rol van communicatie

    Vaste structuren en systemen verdwijnen, tijdelijke verbindingen komen daarvoor in de plaats. Wat betekent deze nieuwe samenleving voor leiderschap, de inrichting van organisaties en voor de rol van communicatie? Hoe realiseer je (nog) betekenisvolle verbindingen in een snel veranderende wereld en hoe ga je om met de complexiteit en de snelheid van grote maatschappelijke, technologische en economische veranderingen?

    Onderzoeker Farid Tabarki deelt met ons zijn krachtige analyse van de tijd waarin wij leven en de impact die genoemde veranderingen (gaan) hebben op ons denken, ons leven en ons vak. Ontdek hoe je je voordeel kunt doen met het begrijpen van die veranderingen en hoe de rol van communicatie gaat veranderen.

  4. Op 23-05-19 in Amsterdam:

    Coachend adviseren

    Ontdek de kracht van een coachende adviesstijl!

    Communicatieprofessionals zijn op veel manieren bezig het communicatief vermogen van anderen te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door trainingen te geven, workshops te organiseren, toolkits te maken etc. En ook door meer coachend te adviseren. Dat wil zeggen: de ander begeleiden, helpen en ruimte geven om zich te ontwikkelen in een bepaalde vaardigheid. Wil jij je repertoire aan coachende adviesstijlen uitbreiden? Wil je weten welke coachende vaardigheden je al makkelijk afgaan en waar je nog winst kunt boeken? Dan is deze praktische workshop over coachend adviseren echt iets voor jou! 

     

  5. Op 28-05-19 in Amersfoort:

    Workshop Dagvoorzitter in één dag

    Modereren kun je zelf

    Soms huur je een dagvoorzitter in omdat de investering opweegt tegen wat het oplevert. En net zo vaak besluit je als communicatieprofessional het proces zelf te modereren. Om de benodigde vaardigheden daarvoor nét even beter onder de knie te krijgen, organiseert Logeion in samenwerking met Dagvoorzitter.nl de workshop ‘Dagvoorzitter in één dag’.       

  6. Op 06-06-19 in Laren:

    Purpose: werk met waarde

    De communicatieprofessional als Chief Purpose Officer

    Purpose is hot. Organisaties gericht op een hoger doel hebben een sterkere reputatie. Niet voor niets oriënteren veel organisaties zich op hun ware betekenis. Tegelijkertijd is het afbreukrisico groot: te grote woorden leiden tot het verwijt van 'greenwashing'. Hier ligt een belangrijke opdracht voor de communicatieprofessional, namelijk: word Chief Purpose Officer. Hoe? Blok 6 juni in je agenda en kom naar deze Vakimpuls.  

  7. Op 06-06-19 in Alphen aan den Rijn:

    Young Logeion: Enter-the-firm Zeeman

    Een nuchter bedrijf dat graag opvallende campagnes maakt

    Zo eenvoudig kan het zijn. Deze welbekende slogan en de bijbehorende campagnes zorgde ervoor dat Zeeman de ogen van een geheel nieuwe kopersdoelgroep opende. Zonder de bestaande klant te verliezen. Niet alleen steeg hierdoor de kwaliteitsperceptie van het al sinds 1967 bestaande familiebedrijf, ook werd de nuchtere kijk van het merk herkend en gewaardeerd. Binnen een jaar ging Zeeman in Nederland van een dalende naar een groeiende omzet. Hoe ze dat deden? Op 6 juni hoor je alle ins en outs. Meld je snel aan!

  8. Op 13-06-19 in Leiden:

    Crisiscommunicatie

    De fundamenten, de praktijk, de toekomst

    Crisiscommunicatie is een bijzonder specialisme binnen het communicatievakgebied. Want een crisis is van oudsher hét moment dat je met goede communicatie het verschil kan maken. Het draait dan niet alleen om ‘alles goed doen’ (het ambacht), maar ook om ‘het goede doen’. En dat laatste vraagt erom dat je van tevoren zeer goed heb nagedacht over de waarden die een rol spelen bij jezelf en jouw vak uitoefening. Want alleen dan kom je op het moment dat een crisis zich aandient voorbij de sleetse kernboodschappen, twijfelachtige draaiboeken en reputatiemanegement-reflexen.

  9. Op 20-06-19 in Nieuwegein:

    C-day19: het nationaal vakcongres voor communicatieprofessionals

    Zorg dat jij klaar bent voor de dag van morgen!

    Op 20 juni organiseert Logeion C-day, het grootste event voor communicatieprofessionals. C-day19 bereidt jou als professional voor op de dag van morgen. Welke technologische ontwikkelingen gaan ons vak beïnvloeden? Welke dilemma’s komen wij tegen in ons dagelijks werk? En hoe zorg jij dat je als communicatieadviseur relevant blijft? Ontdek het tijdens C-day19, waar meer dan 800 professionals samenkomen, nationale en internationale topsprekers het podium betreden en waar jij inspiratie opdoet waar je de rest van het jaar de vruchten van plukt. Ontdek, leer en ervaar van en met elkaar!

  10. Op 02-09-19 in Den Haag:

    Psychologie van corporate stories

    Corporate stories kunnen van waarde zijn voor bestuurders en communicatieprofessionals. Dan zorgen ze voor inspiratie, verbinding, vertrouwen en daadkracht in het hart en hoofd van alle stakeholders. En dienen ze als blauwdruk voor verdere strategieën en middelen. Voorwaarde hiervoor is wel dat het verhaal de kern van de organisatie pakt en oprecht is. Deze vakimpuls geeft je mooie inzichten en middelen om precies dat te bewerkstelligen. 

Klik hier voor het archief van bijeenkomsten

Agenda derden