Logo Zoeken

Prikkels - De ramen open

19 april 2017André Manning

Zo, de kop is er af. Op deze prachtige, zonnige dag inmiddels twee weken in functie als directeur van Logeion. De weken zijn voorbij gevlogen. Vanwege het heerlijke weer vandaag de ramen van het kantoor lekker opengezet en dat doen we ook met Logeion. Daarom de afgelopen weken vooral veel geluisterd om input te krijgen voor de stappen die Logeion de komende weken, maanden en jaren kan zetten. Luisteren naar vertrokken (dank je wel Bianca en Edita) en huidige collega’s op het bureau in Den Haag, luisteren naar het bestuur, betrokken leden en niet-leden, maar ook luisteren naar online feedback die ik via Twitter, LinkedIn en de Logeion-website heb gekregen. En allemaal feedback waar we mee aan de slag kunnen en waar ik iedereen erg dankbaar voor ben. En daar gaan we natuurlijk mee door, want niets is zo belangrijk als ideeën van betrokken leden (en daar hebben we er gelukkig veel van bij Logeion).

Andre Manning blog.jpg

Daarnaast ook al een middag met het Logeion-koffertje (met badges, deelnemerslijst maar zonder de status van die van de Minister van Financien) op pad geweest. Vorige week in Amsterdam, samen met ruim zestig andere leden veel praktische tips en adviezen gehoord van Jan Driessen en Chris Janssen over crisiscommunicatie. Crisiscommunicatie is natuurlijk altijd een aansprekend onderwerp met in dit geval een bijzonder actuele case, United Airlines. Jan en Chris wisten ons twee uur lang te boeien met allerlei ins en outs vanuit hun dagelijkse praktijk, en dank aan de collega’s van Young Logeion voor het organiseren van deze bijeenkomst. En voor de mensen die er niet bij konden zijn, ik zag een Tweet van Young Logeion voorbijkomen dat er een samenvatting van de middag beschikbaar is.

Onze vakbijeenkomsten zijn een cruciaal en populair onderdeel van onze vereniging. Ieder jaar organiseren we ongeveer zestig bijeenkomsten voor communicatieprofessionals, en dat zijn er best wel veel. Alleen al in de maand mei staan er meer dan vijf van deze bijeenkomsten gepland, zoals de Galjaarddag, vakimpulsen en cursussen, zogeheten Enter-the-Firm bijeenkomsten. Allemaal bijeenkomsten over communicatie, die door leden voor andere leden (en niet-leden) worden georganiseerd en daar mogen we als vereniging trots op zijn. Ook omdat het animo voor de bijeenkomsten groot is en het merendeel van de bijeenkomsten volgeboekt.

Voor mij persoonlijk wordt 1 juni een belangrijke dag, geen D-Day maar C-DAY. Een uitgelezen mogelijkheid om een groot deel van ons netwerk in actie te zien. Leden, oud-leden, ere-leden, prominente leden, niet-leden, partners, aansprekende fasterclasses, workshops en sprekers. Een bijzondere dag waarop inhoud, plezier en netwerken hand in hand moeten gaan. En als ik de hoeveelheid aanmeldingen zie, moet dat wel lukken. Op het bureau zijn we er in ieder geval lekker druk mee, met al deze bijeenkomsten. Maar de voldoening is groot omdat we weten dat we op die manier bijdragen aan een constante verbetering van ons prachtige vak, of ambacht zoals ik vorige week iemand hoorde zeggen.