Interne communicatie

Interne communicatie

Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van betrokken en gemotiveerde medewerkers. Interne en HR-communicatie spelen daarin een belangrijke rol. Twee gelijknamige vakgroepen bundelden dan ook eind 2007 de krachten. Inmiddels werken we succesvol samen in de kennisdeling en –ontwikkeling op het gebied van interne communicatie en HR. Centrale thema’s zijn de communicatie van organisatiestrategie en -verandering, engagement, cultuur en internal branding. Daarmee hopen we de ambitieuze interne communicatieprofessional te inspireren en ondersteunen, die weet dat goede interne communicatie een sterke ...Lees meer

  1. Communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend

    De nieuwe communicatietrends van Logeion voor 2020/2021 zijn bekend. De trends vormen een belangrijke inspiratie voor vakgenoten en organisaties waarvoor zij werken. De drie trends zijn ‘Verdeelde samenleving, gedeelde toekomst’, ‘Technologie als bondgenoot’ en ‘Welkom in de belevingswereld’. De trends zijn het resultaat van een proces met diverse (communicatie)professionals onder leiding van de Adviesraad Programmering en Trends (APT) van Logeion. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 18 mei 2020
  2. Logeion start nieuw initiatief: Commlabs

    Tijdens de laatste keukentafelgesprekken met Logeion-leden en ook tijdens bestuursvergaderingen is het idee ontstaan om de structuur van Logeion aan te passen aan de hedendaagse manier van werken en te experimenteren met meer het karakter van een netwerk. Toen konden we natuurlijk nog niet vermoeden hoe deze ontwikkeling zou aansluiten bij wat er zou gaan spelen in onze maatschappij. Wendbaar zijn kan in tijden van Corona het verschil uitmaken. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 13 mei 2020 1 reactie
  3. Wat is de impact van corona op het communicatievak?

    Dat het coronavirus en de daaraan gerelateerde maatregelen een impact hebben op ons en ons vak is duidelijk. Maar welke invloed heeft het precies? Wat is de impact ervan op afdelingen, bureaus of zzp’ers? Worden budgetten bevroren of juist niet? En aan welke communicatiedisciplines is nu vooral behoefte? Samen met DVJ Insights doet Logeion een kort onderzoek om de gevolgen van de coronamaatregelen voor het communicatievak in kaart te brengen. Heb je twee minuten om aan het onderzoek mee te werken? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 15 april 2020
  4. Data en interne communicatie

    Kijk even met me mee naar de resultaten van de European Communication Monitor. Daarin staat dat 72% van de vakgenoten de toegevoegde waarde ziet van big data in communicatie. Uit datzelfde onderzoek blijkt dat slechts 21% er ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Waar komt dat verschil vandaan? Maar eerst heel even een stap terug: wat is big data eigenlijk precies? En hoe kan data een communicatieprofessional helpen? Lees verder

    Nieuws Door Involve op 19 september 2019
  5. Het belang en het behalen van een sterke employer branding-strategie

    Employer branding is een hot topic. Je hoort het steeds vaker. Vraag je je weleens af waarom je als organisatie moet investeren in employer branding of hoe het komt dat dit onderwerp in deze tijd steeds relevanter wordt? En hoe je vervolgens succesvol bouwt aan een sterke employer branding-strategie? Experts Wenda Bolink van agency PROOF, Robine de Graaf van bouwbedrijf Dura Vermeer en Tim Klijnman van het kankerinstituut Antoni van Leeuwenhoek (AVL) geven antwoord op deze vragen in dit eerste deel van de tweedelige serie over employer branding. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 22 augustus 2019