Interne communicatie

Interne communicatie

Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van betrokken en gemotiveerde medewerkers. Interne en HR-communicatie spelen daarin een belangrijke rol. Twee gelijknamige vakgroepen bundelden dan ook eind 2007 de krachten. Inmiddels werken we succesvol samen in de kennisdeling en –ontwikkeling op het gebied van interne communicatie en HR. Centrale thema’s zijn de communicatie van organisatiestrategie en -verandering, engagement, cultuur en internal branding. Daarmee hopen we de ambitieuze interne communicatieprofessional te inspireren en ondersteunen, die weet dat goede interne communicatie een sterke ...Lees meer

  1. Data en interne communicatie

    Kijk even met me mee naar de resultaten van de European Communication Monitor. Daarin staat dat 72% van de vakgenoten de toegevoegde waarde ziet van big data in communicatie. Uit datzelfde onderzoek blijkt dat slechts 21% er ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Waar komt dat verschil vandaan? Maar eerst heel even een stap terug: wat is big data eigenlijk precies? En hoe kan data een communicatieprofessional helpen? Lees verder

    Nieuws Door Involve op 19 september 2019
  2. Het belang en het behalen van een sterke employer branding-strategie

    Employer branding is een hot topic. Je hoort het steeds vaker. Vraag je je weleens af waarom je als organisatie moet investeren in employer branding of hoe het komt dat dit onderwerp in deze tijd steeds relevanter wordt? En hoe je vervolgens succesvol bouwt aan een sterke employer branding-strategie? Experts Wenda Bolink van agency PROOF, Robine de Graaf van bouwbedrijf Dura Vermeer en Tim Klijnman van het kankerinstituut Antoni van Leeuwenhoek (AVL) geven antwoord op deze vragen in dit eerste deel van de tweedelige serie over employer branding. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 22 augustus 2019
  3. Whitepaper: Aan de slag met diversiteit

    Kranten staan dagelijks vol met berichten over kansen en dilemma's rond diversiteit én steeds meer organisaties zien het als een belangrijk thema. Hoe voorkom je dat het geen eendimensionale benadering is, geen 'window dressing', geen hype waar we met zijn allen achteraanlopen? Lees verder

    Nieuws Door Involve op 21 augustus 2019
  4. Een succesvolle journey voor de medewerker

    Het interview met leiderschapsexpert Simon Sinek weerspiegelt perfect de visie van strategieconsultant Wenda Bolink en hoofd strategieconsultant Sascha Becker van bureau PROOF over de manier waarop organisaties zouden moeten omgaan met hun medewerkers. “Medewerkers zijn nog belangrijker dan je klanten,” stellen zij dan ook. Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 23 juli 2019
  5. Het Employee Journey Festival voor HR- en communicatieprofessionals

    Marketeers zijn al jaren bezig met hun 'customer journey'. Maar bij Communicatie en Human Resources staat de 'employee journey' nog in de kinderschoenen. Terwijl de schaarste op de arbeidsmarkt alleen maar toeneemt en de 'war for talent' dus al begonnen is. Met een optimale employee journey zorg je ervoor dat de juiste talenten kiezen voor jouw organisatie en vervolgens gepassioneerd bijdragen aan het succes daarvan. Maar hoe realiseer je die optimale employee journey? Lees verder

    Nieuws Door de redactie op 10 juli 2019