Logo Zoeken

Behaviour Club: nieuw netwerk voor gedragsveranderaars

1 juni 2021De redactie

In mei is de Behaviour Club opgericht, een Nederlands/Belgisch instituut voor iedereen die iets met gedragsverandering doet of heeft. Oprichter Michel Buhrs, directeur van Bureau Buhrs: “De Behaviour Club heeft als missie om het bedrijfsleven, de overheid en de wetenschap samen te brengen en zo van elkaar te leren. Hiermee kan de koppeling tussen gedragswetenschap en de toepassing ervan in de praktijk naar een hoger plan worden getild”.

BEhaviourClub_logo (002).png

Al lange tijd roepen zowel wetenschap als praktijk dat het delen van inzichten uit de gedragsverandering en marketing, communicatie, reclame en beleid beter kan. Een enthousiaste groep professionals (afkomstig uit bedrijfsleven, bureauwereld en overheid) en wetenschappers uit Nederland en België hebben die handschoen opgepakt. Bestuurslid dr. Simone Krouwer (Universiteit Antwerpen): “De coronatijd heeft duidelijk gemaakt hoe belangrijk kennisdelen is. Communicatie met gedragsverandering als doel wordt dan veel effectiever.”

Voor iedereen die met gedrag bezig is
De Behaviour Club werd geïntroduceerd tijdens een webinar over gedragsverandering in coronatijd en de lessen die daaruit volgden, georganiseerd door Bureau Buhrs. Daar werd ook de website www.behaviourclub.nl gelanceerd. Iedereen die bezig is met ‘gedrag’ is welkom bij de Behaviour Club: wetenschappers, marketeers, communicatieprofessionals, reclamestrategen, consultants, beleidsadviseurs en studenten. De Behaviour Club krijgt een Raad van Advies die bestaat uit Philip Larsen (bestuurslid VNO-NCW), Anouk de Regt (gedragskundige Gemeente Amsterdam), Roel Lutkenhaus (Digital Action Researcher en Liason officer bij Erasmus School of Social en Behavioral Sciences), Tim Smits (professor aan de KU Leuven Persuasion & Marketing en vice-decaan aan de faculteit Sociale Wetenschappen) en Ronald Voorn (senior lecturer/researcher Consumer Psychology & Marketing aan de HU). De komende weken komen hier nog tien toppers bij. Het lidmaatschap is gratis en het aanbod wordt divers. De leden worden actief betrokken bij de invulling van het programma en de verdere uitvoering van het platform. Het voornemen is om in juli de eerste Ledenborrel te organiseren. In oktober staat een Symposium op de agenda.