Logo Zoeken

Top 5 best verkochte communicatie- en marketingboeken van 2018

21 december 2018De redactie

Is een van jouw goede voornemens ook om vaker een boek te lezen om jezelf te blijven ontwikkelen? Ben je hier vorig jaar nog niet aan toe gekomen? Samen met Managementboek hebben wij een top 5 samengesteld met de best verkochte boeken, die je als communicatieprofessional zeker zou moeten lezen. Laat je inspireren!

boeken705x220.jpg

Aanspreken? Gewoon doen!
We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in dit boek op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.

Omdenken in communicatie
Dit boek is het zusje van de bestseller Omdenken, waarvan meer dan 300.000 exemplaren zijn verkocht. Dit prikkelende boekje vol grappige en ontregelende illustraties laat zien hoe je de techniek van het omdenken kunt inzetten in allerlei situaties: op het werk, binnen de familie, met kinderen en in liefdesrelaties. 

Content! Zuurstof voor je klanten
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!

Customers the day after tomorrow
We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën.

Je kunt me nog meer vertellen!
Communiceren lijkt zo gemakkelijk. We doen het allemaal, elke dag. Maar waarom begrijpen we elkaar dan zo vaak niet? Waarom ontstaan er zoveel misverstanden en reageren mensen zo anders dan we verwachten? En hoe vaak overkomt het ons niet dat we iemand denken te begrijpen, maar er later achter komen dat we totaal langs elkaar heen hebben gepraat? Het slechte nieuws is dat communiceren veel lastiger is dan iedereen denkt. Maar het goede nieuws is dat je wel kunt leren beter te communiceren. Bijvoorbeeld met dit boek.

Deze top 5 is mede door Managementboek samengesteld.