Nieuwe podcast The Good World werkt aan een betere wereld
Een nieuwe interviewpodcast met directeuren Communicatie die de wereld gezonder, duurzamer, eerlijker en inclusiever maken. Dat is The Good World. In de eerste afleveringen zijn de communicatiebazen van onder andere ASN Bank, DSM en Unilever te gast.
Ronald Voorn (gedragswetenschapper en oud-CMO van Heineken) en Robbert Zantinge (directeur van ZB Communicatie & Content) interviewen hen over de purpose van hun organisatie en vooral over de communicatie daarvan. Ronald Voorn: "Consumenten verwachten van organisaties dat ze van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij. In The Good World hoor je van eindverantwoordelijken Communicatie hoe toonaangevende merken daarmee omgaan en welke keuzes ze maken."
Coronasteun en vluchtelingen
Robbert Zantinge: "Waarom geeft Auping 1,2 miljoen euro coronasteun vrijwillig terug aan de overheid? En hoe communiceer je daar vervolgens zorgvuldig over? En wat is het geheim van Unilever, waar de merken met een duidelijke purpose harder groeien en winstgevender zijn? Op dat soort vragen krijg je antwoord in de podcasts." Ronald Voorn: "Via The Good World willen we kennis delen en professionals in marketing en communicatie inspireren. De kennis van de ene organisatie kan de inspiratie zijn voor het volgende bedrijf. Zo simpel is het."
Doen we zelf alles goed?
Het idee voor The Good World komt niet uit de lucht vallen. Het platform is een initiatief van vier bevriende bureaus. Mede-initiatiefnemers Carlijn Pluijmakers Emmen (REDRUM) en Peter van Aalderen (BTTR): "Ook in de bureauwereld zie je steeds meer collega’s die nadenken over waar ze voor staan en voor wie ze willen werken. Dat geldt voor onze bureaus ook. Doen we zelf alles goed? Zeker niet. Maar we willen wel de verantwoordelijkheid nemen voor wat we bedenken en maken. En we staan open om te leren van anderen. Toen Robbert Zantinge van ZB ons benaderde om samen een podcastplatform te maken, hoefde hij niemand te overtuigen."
Ronald Voorn: "We maken The Good World voor communicatieprofessionals die willen bijdragen aan een gezondere, duurzamere, eerlijkere en inclusievere wereld. Van wie kun je beter leren dan van directeuren Communicatie van de beste Nederlandse purpose merken?"
The Good World is een initiatief van de bureaus REDRUM (film & animatie), BTTR (digitale platformen), ZB (Communicatie & Content) en wetenschapsnetwerk Science4Business. Logeion ondersteunt de podcast als mediapartner. Luisteren naar de podcasts kan onder andere via Spotify, SoundCloud of een van de andere podcastkanalen. Ze zijn ook allemaal terug te vinden via www.TheGoodWorld.nl.