Communicatietheorie. Een inleiding voor communicatieprofessionals - Désirée van Osch
‘Comprofs’ noemt hogeschooldocente Désirée van Osch ons allemaal in een verrassend compacte en ronduit prettige introductie van grondslagen in communicatie.
Een onbegonnen werk zou je denken, na de vele uitgaven die er al zijn, maar wat proef je hier de verwantschap met mensen die in de praktijk of de aanloop ernaartoe vragen stellen als: wat maakt nou dat bepaalde woorden of beelden wel of niet aanslaan, hoe komt het dat ik in het ene adviesgesprek blokkeer en het andere floreer of hoe benut ik het leiderschap in deze groep. Ontdek met dit boek je eigen voorkeuren en talenten. Durf te schipperen tussen eenvoud en complexiteit. Proef zo’n zin in een hoofdstuk over ‘essentials’ als ‘De zender maakt communicatief en de ontvanger maakt informatief’ (afkomstig van Guido Fauconier, die met Anne van der Meiden 40 jaar geleden met ‘Profiel & professie’ met zo’n zelfde begeestering in de pen klom. Met enkele frisse kwinkslagen. Je ziet de zebra met andere ogen.
Titel: Communicatietheorie. Een inleiding voor communicatieprofessionals
Auteur: Désirée van Osch
Uitgever: Econtent en Zo
Jaar van uitgave: 2021
ISBN nummer: 978 9422 72410
Aantal pagina's: 197
Prijs: € 27,50
Aantal sterren: 4 sterrren