Prikkels - Dylan Haegens gelooft in print, Logeion ook
Wel eens van Dylan Haegens uit Venray gehoord? Tot een paar dagen geleden had je mij wijs kunnen maken dat het de opvolger van Frenkie de Jong bij Ajax zou zijn. Voor als Frenkie aan het einde van het seizoen (of misschien nog wel eerder) naar een andere Europese topclub vertrekt. Echter, Dylan Haegens blijkt al enige tijd een van de populairste Youtubers van Nederland te zijn (waar was ik al die tijd?) en hij noemt zichzelf geen vlogger, maar maker van sketches.
En waar Dylan tot voor kort alleen op YouTube was te zien, gaat hij nu ook een eigen magazine uitgeven. En als Dylan Haegens een magazine uitgeeft, dan ben ik helemaal om en geloof ik dat print “in” is. Het bevestigt wat Judith Coster van de KLM eerder dit jaar vertelde toen de KLM bekend maakte weer een papieren versie van hun personeelsblad te gaan maken.
Print is in en daarom verschijnt er vanaf aankomend jaar zes edities van C, dat inmiddels het communicatieblad van Nederland is. Iedere twee maanden een vakblad over communicatie in plaats van vier keer per jaar. Een vakblad dat samen met de nieuwe redactieleden en de bestaande redactie interessante en prikkelende communicatieonderwerpen op de agenda zetten. Dit jaar gaan we gezamelijk kijken of we C in een nieuw jasje kunnen steken, want dat zijn we aan onze stand verplicht. Leden geven aan dat het vakblad een belangrijk onderdeel van het lidmaatschap is, ook omdat er geen alternatief meer bestaat. Vakblad C moet die leegte opvullen en samen met een vernieuwde website, sociale mediakanalen, podcasts en webinars het kennisplatform worden voor de communicatieprofessionals.
Het jaar zit er bijna op. Ik kan geen Mariah Carey, Chris Rea of Wham meer horen. En hoe goed bedoeld Band Aid ook was, het duurt gelukkig weer een jaar voordat het nummer voorbij komt. En het #AYNIL-kerstcircus gaat al jaren langs me heen.
Het Logeion-bureau is een aantal dagen dicht en in 2019 gaan we verder op de ingeslagen weg. Met op donderdag 10 januari opnieuw een Logeion-nieuwjaarsborrel als aftrap van een nieuw jaar. Een nieuw jaar, waarin we blijven investeren in ons vak, in C en onze vereniging.