Logo Zoeken

'Grotere Return On Investment op trainingen door te focussen op gedragsverandering'

16 augustus 2018Genieke HertoghsHarrie van den Berg

Wat is het belangrijkste doel als je medewerkers opleidt of laat trainen op gedrag en vaardigheden? Dat ze zich ergens bewust van worden? Dat ze iets nieuws leren? Of dat ze weer even tevreden zijn? Jaarlijks geven Nederlandse organisaties 3,2 miljard euro uit aan trainingen en opleidingen. Deze omvangrijke kosten zijn het enkel waard als de 'Return On Investment' (ROI) ook flink is. Medewerkers in beweging krijgen is vaak geen probleem. Maar medewerkers in beweging houden, is een stuk lastiger. Daarom wordt de ROI vergroot, als een training op blijvende gedragsverandering is gericht.

gedrag705x220.jpg

Gedrag van medewerkers is vaak de belangrijkste succes- of faalfactor van organisaties. Het trainen of opleiden van medewerkers is dus zéér zinvol en effectief. Mits je een doel stelt en afspreekt hoe je gaat borgen en meten. 

Verder lezen? Download hier de volledige blog van Subconscious Impact: 'Houd die 3,2 miljard voor training maar in je zak!'


Wil je meer weten over gedragsverandering en hoe je iemand écht kan bereiken? Op 16 oktober gaan Ilse van Ravenstein (Involve) en Genieke Hertoghs (zelfstandig ondernemer, schrijver van het boek 'Impact de kracht van onzichtbare invloed') dieper in op dit onderwerp tijdens de bijeenkomst 'De kracht van het onzichtbare'.