Logo Zoeken

Logeion Young Professionals in-the-spotlight-borrel bij Direct Research

31 maart 2014Kimra Morgownik

Op donderdag 27 maart vond in het hartje van Amsterdam de in-the-spotlight-borrel van Logeion Young Professionals plaats bij online marktonderzoeksbureau DirectResearch. Gastheer Okkie Boot (algemeen directeur van DirectResearch) heette ons welkom, waarna Marvin Brandon (research manager DirectReserach) en Marlous Nooi (communicatieadviseur Gemeente Zaanstad) in de spotlight werden gezet. Ze vertelden hun persoonlijke verhaal. Wie zijn ze? Hoe zijn zij op de plek gekomen waar ze zich nu bevinden? Wat is succes voor hen? Het was een gezellige borrel met nieuwe gezichten, inspirerende ervaringen en veel enthousiasme.

LOGNW_LYP-in-the-spotlight.jpg

In de spotlight: Marvin Brandon
Tijdens de borrel stond young professional en tevens bestuurslid van Logeion Young Professionals Marvin Brandon (DirectResearch) in de spotlight. Als kleine jongen toonde Marvin al een passie voor marketing. Zijn studies in commerciële economie en later communicatiewetenschappen waren voor hem dan ook een natuurlijke keuze. Nadat hij tijdens zijn master zelfs een wetenschappelijke publicatie op zijn naam had staan, was de stap naar marktonderzoek snel gemaakt. Marvin vertelt dat hij in zijn baan als onderzoeker een heel breed pakket aan werkzaamheden heeft. “Bij DirectResearch zijn we onderzoekers (zowel kwantitatief als kwalitatief) om onderzoeksvragen van klanten te beantwoorden, sparringpartners voor nieuwe ideeën en sympathieke sales tijgers.” DirectResearch is een kleine organisatie, waardoor Marvin betrokken wordt bij veel verschillende dingen. Naast de dagelijkse werkzaamheden zit hij in het social media team van DirectResearch, waarmee naamsbekendheid voor het bureau wordt gegenereerd. Marvin wil in de toekomst nog meer de reclame en marketingkant op gaan. Enthousiast vertelt hij over een viral marketing video die hij laatst zag van Budweiser. “Al ben je een koffiejongen geweest voor dit project, het lijkt me zo gaaf om deel uit te maken van een team dat aan dit soort dingen werkt.”

In de spotlight: Marlous Nooi
Communicatieadviseur én communicatietalent 2013 Marlous Nooi (Gemeente Zaanstad) stond ook in de spotlight. Marlous vertelt hoe zij na haar studies Sportmarketing en Sportmanagement, die deels plaats vonden in Australië, terugkwam in Nederland en dacht: “En nu?” Na een half jaar rondkijken en praten met verschillende mensen, kwam de Gemeente Zaanstad voorbij. “Werken bij de gemeente.. is dat wel iets voor mij?” De vooroordelen over ambtenaren en werktijden van 9.00 tot 15.00 uur bleken enorm mee te vallen en Marlous ging vol enthousiasme aan de slag op de afdeling Klimaat & Duurzaamheid. Na twee jaar maakte ze de switch naar de communicatieafdeling waar ze zich bezighoudt met de bezuinigingen die plaats vinden in de gemeente: “Hoe kan je het beste omgaan met mensen die altijd al recht hadden op iets en dit nu opeens niet meer krijgen?” Afgelopen jaar is Marlous tevens verkozen tot CommunicatieTalent 2013. Tijdens de borrel vertelt ze hoe ze werd voorgedragen door haar leidinggevende en hoe haar nuchtere houding haar de prijs opleverde: “Ik ben in mijn werk gewoon bezig met wat er moet gebeuren. Het gaat om de inhoud.” Marlous sluit af met een verwijzing naar haar passie voor sport. De wijsheden van Johan Cruijf, zoals “Je moet scoren om te winnen” en “Elk nadeel heb z’n voordeel”, passen precies bij haar nuchtere houding en zijn wat haar betreft volkomen toepasbaar op het communicatievak.

Nieuwe gezichten
Er waren veel nieuwe gezichten op de borrel met veel enthousiaste reacties. Zo was ook Tosca Buren (Metier Academy Benelux) voor het eerst bij een bijeenkomst van Logeion Young Professionals: “Ik ging naar de borrel met het idee 'dat is vast gezellig', maar ik wist eigenlijk niet echt wat ik moest verwachten. Pas op de borrel zelf merkte ik hoe leuk ik het vond om meer mensen uit mijn vakgebied te ontmoeten. Het was een erg laagdrempelige borrel met mensen met dezelfde passie. En wie vindt dat nou niet leuk? Ik ben zeker van plan om vaker te gaan!” 

Logeion Young Professionals bedankt DirectResearch voor de geweldig verzorgde borrel op de prachtige locatie.

Op de agenda
De eerstvolgende bijeenkomst staat gepland op 15 april. Dan kan je een kijkje nemen bij HEINEKEN tijdens de enter-the-firm met als thema Corporate Social Responsibility!