Logo Zoeken

Galjaard-prijzen: voor alle communicatief schitterende bodes/ wethouders/ baliemedewerkers/ secretarissen/ managers/ projectleiders/ wmo consulenten/ enz.

14 februari 2014Marjan Engelen

Ok, het is soms ook best zuur dat jouw beroep eruit bestaat dat je altijd anderen moet laten schitteren. Wanneer schitter je nou zelf als communicatieadviseur? De Galjaardprijs krijgen, of daarvoor genomineerd worden, is natuurlijk het ultieme schitteren. Zelfs alleen meedoen heeft al effect op je roem onder vakgenoten en op je eigen trots want je hebt toch maar mooi je project ingediend.  Ook straalt het winnen of meedoen af op de inhoud van je project, je gemeente (zie Borne), je jongeren (Maklukzat). En dat is verdiend!! Aanmelden dus al die projecten waar je trots op bent.

Lognw_beeld-banner-Galjaardprijs-2014.jpg

Analytische verbindingsofficieren
De focus in de wereld van overheidscommunicatie is flink verlegd. We maken ons druk om ‘een communicatieve organisatie’. Om beleids- en projectmensen die de omgevingsanalyse maken; om front-office medewerkers die in al hun doen en laten zijn wat de gemeente belooft; om slimme allianties intern en extern.  We delen ons suf en soms rijk. Wij worden steeds meer analytische verbindingsofficieren, facilitators en coaches en steeds minder de ‘fixers’  van de communicatiemiddelen. En de communicatieve prestaties van anderen, de wethouders en de bodes, die maken het werkelijke verschil. Dus waarom niet die prijs voor excellente overheidscommunicatie ook verleggen?

Cloud met communicatiekanjers
Kunnen we naast de vakman/-vrouw die de prijs krijgt, ook een prijs uitloven voor alle communicatieve gemeentesecretarissen/ baliemedewerkers enz.? Een enorme wall of fame. Online en ook met gezellige post-its op de Galjaarddag. Of op de Galjaarddag één groot geluidsfragment maken. Als ieder zijn favoriet roept, worden ze vast ergens samen in de cloud van Utrecht opgeslagen.

Wie vind jij zo’n pareltje in je organisatie? Of schiet je geen naam te binnen? Komen die niet voor in jouw omgeving? Dat geeft dan gelijk stof tot nadenken over je vak, je organisatie en jouw kansen voor meer impact.

Marjan Engelen
Marjan Engelen Communicatie
www.marjanengelen.nl
Twitter: @engelcom