Logo Zoeken
Workshop Online

Datagedreven communiceren met AI en Business Intelligence

donderdag 25 september 2025 van 10:00 uur tot 12:00 uur

Registratie

Aanmelden

Big data, technologie.jpg

Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met Artificial Intelligence (AI), big data en algoritmen. Social media, fake news en influencers bepalen in toenemende mate wat ‘relevant’ is. Tegelijkertijd bieden ontwikkelingen in (Generatieve) AI nieuwe mogelijkheden voor toegankelijke, gepersonaliseerde en meetbare communicatie.

Voor organisaties en communicatieteams wordt het daarom essentieel om datagedreven te communiceren. Door interne en externe databronnen te combineren, analyseren en monitoren, ontstaat waardevolle kennis over stakeholders. Dankzij AI-tools als ChatGPT, Copilot en Claude kunnen communicatieprofessionals – ook zonder technische achtergrond – zelf data interpreteren en benutten voor effectievere strategieën.

Wat leer je?

In deze online workshop behandelt Sirous Kavehercy (Tripylon Media) de nieuwste ontwikkelingen rond AI en Business Intelligence (BI) binnen communicatie. Je leert hoe je AI en BI-tools kunt inzetten om prestaties te verbeteren en communicatie doelgerichter te maken.

Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor communicatieprofessionals zonder technische voorkennis en biedt direct toepasbare inzichten en voorbeelden uit de praktijk.

Wat komt aan bod?

  • Trends en ontwikkelingen in AI & communicatie
  • Business Intelligence en datagedreven strategieën
  • Meetbare communicatie en KPI’s: van strategie naar uitvoering
  • AI-tools en large language models (LLM’s)
  • Toepassingen voor content, dataanalyse, sentimentanalyse en personalisatie
  • AI, ethiek, bias en privacyvraagstukken

Programma:

  • 10:00 - 10:45  Business Intelligence en KPI’s:  datagedreven werken in communicatie
  • 10:45 - 11:15 Pauze – Praktijkopdracht
  • 11:15 - 12:00 Generatieve AI en communicatie: praktische toepassingen en strategieën

Deze bijeenkomst is een initiatief van Logeion in samenwerking met Tripylon Media en wordt niet opgenomen.

Over de sprekers

Siruous 200 200.jpg

Sirous Kavehercy

Sirous is een inspirerende verhalenverteller met een unieke mix van vaardigheden op het gebied van technologie, communicatie en cultuur. Hij behaalde zijn master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd waarin internet en mobiele telefonie nog in hun kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen uit de eerste hand ervaren door zijn werk. Sirous heeft drie decennia aan internationale ervaring in innovatie en digitalisering als architect, consultant, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt hij organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous deelt zijn expertise via consultancy, keynotes, presentaties, trainingen en gastcolleges. Hij ontwikkelt en faciliteert programma’s voor diverse overheidsorganisaties, multinationals, universiteiten en hoge scholen.

Prijzen

Niet-Leden
€ 80,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 40,00
Young Logeion leden (tot 30 jaar): € 20,00
Niet-leden: € 80,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 10 september 2025.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 3/4. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Dit model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend.