Logo Zoeken
Seminar Nijmegen

Van data naar daadkracht: slimme besluitvorming in de praktijk

donderdag 19 juni 2025 van 15:30 uur tot 18:30 uur

Locatie

Radboud Universiteit (Sociale Wetenschappen)
Thomas van Aquinostraat 4
6525 GD Nijmegen

Deelnemers

Benieuwd wie er al aangemeld zijn?

Bekijk alle deelnemers
data cover.jpg

Wil je meer impact maken met communicatie? Of jouw communicatie naar een hoger niveau tillen? Dat kan door data-gestuurd te werken. Hierbij draait het niet alleen om het begrijpen van data en AI, maar ook om hoe je deze inzichten effectief en verantwoord toepast in jouw communicatiepraktijk.

Hoe vertaal je als communicatieprofessional complexe data op een begrijpelijke manier, gebruik je strategische inzichten en zorg je ervoor dat beslissingen niet alleen data-gestuurd, maar ook ethisch verantwoord en mensgericht zijn? Zo maak je communicatie niet alleen krachtiger, maar ook relevanter en toekomstbestendig.

Met een boeiende mix van theorie en praktijk is dit event een laagdrempelige manier om te leren, te delen en te discussiëren. Nick Hansen Wagenveld (Performance Marketeer bij Maxlead) opent met een theoretische blik op data gestuurd werken.

Daarna delen drie ervaren professionals vanuit hun eigen expertise ervaringen en voorbeelden van data-gestuurde content uit de praktijk. Zo laten ze je zien wat het nut en voordelen zijn van een meer data-gestuurde aanpak voor PR- en communicatieprofessionals en krijg je handvatten hoe je dit zelf kunt toepassen.

De gespreksleider Raymond Reesink begeleidt het panelgesprek en gaat samen met jou de dialoog aan over ethische dilemma’s, AI-gebruik en de balans tussen data en mens. Na afloop van het plenaire programma kun je onder het genot van een hapje en een drankje verder praten en ervaringen uitwisselen.

Dit event biedt communicatieprofessionals de kans om ervaringen te delen, van experts te leren en praktische handvatten te krijgen voor het omgaan met data en AI in hun werk.

Programma

  • 15:00 uur Inloop met koffie, thee en ‘jouw content/data vraag’ 
  • 15:30 uur Opening
  • 15:45 uur Data-gestuurd werken in communicatie - Nick Hansen 
  • 16:30 uur Panelgesprek - praktijkvoorbeelden data-gestuurde contentmarketing - Imke Kerkhof, Aljo Hartgers, Elise Fikse
  • 17:00 uur Dilemma’s en interactieve discussie 
  • 17:15 uur Wrap-up: belangrijkste inzichten en do’s & don’ts
  • 17:30 uur Afsluitende borrel 

Dit programma wordt georganiseerd door Communicatiekring Nijmegen & Logeion. Voor deze bijeenkomst kun je geen waardebon gebruiken.

Over de sprekers

aljo hartgers.jpg

Aljo Hartgers

Aljo Hartgers is mede-eigenaar van De Podcasters en houdt zich bezig met advies en marktontwikkelingen van het podcastlandschap. Als ervaren strateeg én podcast-host van diverse podcasts weet hij als geen ander hoe je een podcast ontwikkelt, maakt en vakkundig online verspreidt. Daarnaast is hij ook verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen als docent en afstudeerbegeleider bij de opleiding Communication Studies en Communicatie.
elise fikse jpg.jpg

Elise Fikse

Elise Fikse is projectleider bij Contenture (data driven communicatie) en lid van het Logeion TrendTeam.
Imke Kerkhof.jpeg

Imke Kerkhof

Imke Kerkhof is freelance online communicatieadviseur voor diverse gemeenten. Daarnaast is zij eigenaar van Communicatieveranderingen.
Nick Hansen Wagenveld.jpeg

Nick Hansen Wagensveld

Nick Hansen Wagensveld is Performance Marketeer bij Maxlead en is verantwoordelijk voor klanten zoals Forbo Flooring, Meditation Moments, Holland Casino Online, Incentro, EasyToys, DHL eCommerce NL & BE, Action en Marktplaats. Daarvoor was hij onder andere Communication Design Director.
Raymond Reesink.jpg

Raymond Reesink

Raymond Reesink is gespreksleider, dagvoorzitter en procesbegeleider. Hij ontwierp en begeleidde 500+ bijeenkomsten, van landelijke events tot bewonersavonden, van bestuurlijke overleggen tot teamsessies. Hij is procesbegeleider actief in met name ruimtelijke projecten en in regionale samenwerking. Raymond verzorgt daarnaast keynotes en workshops over samenwerking en vertrouwen, participatie en ‘boze burgers’ en communicatie bij verandering.

Radboud Universiteit (Sociale Wetenschappen)

Thomas van Aquinostraat 4
6525 GD NIJMEGEN
Bekijk op Google Maps

Thomas Van Aquinostraat 4, 6525 GD Nijmegen

Collegezaal MM 00.035

Parkeren: Parkeergarage Grotiusgebouw, Montessorilaan 10, 6525 HR Nijmegen. Vervolgens is het 500 meter lopen naar het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen.

Prijzen

Niet-Leden
€ 75,00

Kostenoverzicht:
Leden: € 45,00
Young Logeion: € 22,50
Niet-leden: € 75,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 juni 2025. Een waardebon inleveren voor deze samenwerkingsbijeenkomst kan niet.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.