Van data naar daadkracht: slimme besluitvorming in de praktijk
donderdag 19 juni 2025 van 15:30 uur tot 18:30 uurLocatie
Radboud Universiteit (Sociale Wetenschappen)Thomas van Aquinostraat 4
6525 GD Nijmegen

Wil je meer impact maken met communicatie? Of jouw communicatie naar een hoger niveau tillen? Dat kan door data-gestuurd te werken. Hierbij draait het niet alleen om het begrijpen van data en AI, maar ook om hoe je deze inzichten effectief en verantwoord toepast in jouw communicatiepraktijk.
Hoe vertaal je als communicatieprofessional complexe data op een begrijpelijke manier, gebruik je strategische inzichten en zorg je ervoor dat beslissingen niet alleen data-gestuurd, maar ook ethisch verantwoord en mensgericht zijn? Zo maak je communicatie niet alleen krachtiger, maar ook relevanter en toekomstbestendig.
Met een boeiende mix van theorie en praktijk is dit event een laagdrempelige manier om te leren, te delen en te discussiëren. Nick Hansen Wagenveld (Performance Marketeer bij Maxlead) opent met een theoretische blik op data gestuurd werken.
Daarna delen drie ervaren professionals vanuit hun eigen expertise ervaringen en voorbeelden van data-gestuurde content uit de praktijk. Zo laten ze je zien wat het nut en voordelen zijn van een meer data-gestuurde aanpak voor PR- en communicatieprofessionals en krijg je handvatten hoe je dit zelf kunt toepassen.
De gespreksleider Raymond Reesink begeleidt het panelgesprek en gaat samen met jou de dialoog aan over ethische dilemma’s, AI-gebruik en de balans tussen data en mens. Na afloop van het plenaire programma kun je onder het genot van een hapje en een drankje verder praten en ervaringen uitwisselen.
Dit event biedt communicatieprofessionals de kans om ervaringen te delen, van experts te leren en praktische handvatten te krijgen voor het omgaan met data en AI in hun werk.
Programma
- 15:00 uur Inloop met koffie, thee en ‘jouw content/data vraag’
- 15:30 uur Opening
- 15:45 uur Data-gestuurd werken in communicatie - Nick Hansen
- 16:30 uur Panelgesprek - praktijkvoorbeelden data-gestuurde contentmarketing - Imke Kerkhof, Aljo Hartgers, Elise Fikse
- 17:00 uur Dilemma’s en interactieve discussie
- 17:15 uur Wrap-up: belangrijkste inzichten en do’s & don’ts
- 17:30 uur Afsluitende borrel
Dit programma wordt georganiseerd door Communicatiekring Nijmegen & Logeion. Voor deze bijeenkomst kun je geen waardebon gebruiken.
Over de sprekers

Aljo Hartgers

Elise Fikse

Imke Kerkhof

Nick Hansen Wagensveld

Raymond Reesink
Radboud Universiteit (Sociale Wetenschappen)
6525 GD NIJMEGEN Bekijk op Google Maps
Thomas Van Aquinostraat 4, 6525 GD Nijmegen
Collegezaal MM 00.035
Parkeren: Parkeergarage Grotiusgebouw, Montessorilaan 10, 6525 HR Nijmegen. Vervolgens is het 500 meter lopen naar het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 45,00
Young Logeion: € 22,50
Niet-leden: € 75,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 juni 2025. Een waardebon inleveren voor deze samenwerkingsbijeenkomst kan niet.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.