Logo Zoeken

Lange Smeestraat 40
3511 PZ Utrecht
ALV 30.11.22.jpg

Ben je Logeion-lid? Zorg dat je bent ingelogd, anders kun je je niet inschrijven voor deze bijeenkomst.

Logeion nodigt je graag uit voor de algemene ledenvergadering (ALV). Op 30 november ben je als Logeion-lid van harte welkom om deel te nemen aan de ALV in het Bartholomeus Gasthuis in Utrecht. Er staan diverse belangrijke agendapunten op de agenda waar onder de verkiezing voor de opvolger van Wieneke Buurman als nieuwe voorzitter van onze vereniging.

14.30 - 15.00: inloop
15.00 - 17.00: ALV
17.00 - 18.00: napraten met een drankje

Agenda ALV
1. ALV notulen 19 mei 2022
2. Verkiezing voorzitter
3. Verkiezing bestuursleden
4. Wijziging statuten, waaronder het instellen van een ledenraad
5. Begroting 2023
6. Presentatie programmering 2023

Toelichting

Deze vergadering staat vooral in het teken van het vernieuwde besturingsmodel van de vereniging. Onder de titel 'Op weg naar vereniging 3.0' heeft het bestuur dit jaar de huidige governance van de vereniging onder de loep genomen. Een groeiende vereniging, met 5000 leden in zicht, vraagt immers een anders bestuursmodel dan een vereniging van 500 leden.

Belangrijke conclusies uit deze discussie zijn dat de kloof tussen leden en bestuur kleiner gemaakt moet worden en de betrokkenheid van de leden met de vereniging vergroot. Het bureau zal verder versterkt en geprofessionaliseerd worden, zodat het bestuur meer een toezichthoudende en strategische rol kan gaan vervullen.

Belangrijk hulpmiddel bij deze transitie is het instellen van een ledenraad per 1 januari 2023. Om dit te realiseren dienen de statuten aan gepast te worden.

De vergaderstukken worden geplaatst op het besloten ledendeel van de website. Je moet ingelogd zijn om deze stukken te bekijken.

Bartholomeus Gasthuis

Lange Smeestraat 40
3511 PZ UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Het Bartholomeus Gasthuis is gelegen aan de Lange Smeestraat 40 in het centrum van Utrecht, dichtbij de Oudegracht en het Centraal Station.

Per bus
Vanaf Utrecht Centraal Station met lijn 2. U kunt uitstappen bij Catharijneconvent (ca. 12 minuten). Vanaf het Bartholomeus Gasthuis gaat lijn 2 rechtstreeks naar het station (ca. 8 minuten).

Per auto
Parkeren bij het Bartholomeus Gasthuis is zeer beperkt mogelijk. Op 400 m van het gasthuis ligt de parkeergarage aan de Springweg, Strosteeg 83, Utrecht.

Per trein
Uitstappen op Utrecht Centraal Station. Daarna per bus (lijn 2) of lopend (ca. 15 minuten).

Het bijwonen van de Algemene Ledenvergadering is gratis en alleen toegankelijk voor Logeion-leden.