Logo Zoeken
Masterclass Utrecht

Communiceren over ESG en duurzaamheid

donderdag 2 oktober 2025 van 14:00 uur tot 17:00 uur

Locatie

Social Impact Factory Vredenburg
Vredenburg 40
3511 BD Utrecht

Deelnemers

Benieuwd wie er al aangemeld zijn?

Bekijk alle deelnemers

Registratie

Aanmelden

AdobeStock_5043418822.jpeg.jpg

Hoe vertel je het échte verhaal over duurzaamheid

Communiceren over ESG (Environmental, Social, Governance) en duurzaamheid is complex en soms beladen. De grens tussen geloofwaardige communicatie en greenwashing is flinterdun. Hoe zorg je als communicatieprofessional voor een verhaal dat klopt, overtuigt én bijdraagt aan vertrouwen?

Voor wie?

Deze masterclass is bedoeld voor communicatieprofessionals die betrokken zijn bij ESG-, duurzaamheids- of reputatievraagstukken. Je leert je hoe je richting en invulling geeft aan geloofwaardige communicatie, met impact, relevantie en oog voor risico’s.

Bart Brüggenwirth, merk- en impactstrateeg, neemt je mee in de wereld van ESG-communicatie. Hij laat zien hoe organisaties hun maatschappelijke impact helder verantwoorden én tegelijkertijd krachtig en geloofwaardig profileren en wat de link met purpose is.

Je ontdekt wat consumenten, klanten en medewerkers écht van je verwachten en hoe je zorgt dat je verhaal zowel klopt als resoneert. We behandelen het belang van het vermijden van greenhushing en hoe je je met ESG op een effectieve en betrouwbare manier kunt profileren, zodat je merk en reputatie alleen maar sterker worden.

We bespreken actuele trends in duurzaam ondernemen, de invloed van Europese wetgeving en kijken naar leerzame en inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Ook is er volop ruimte voor discussie en eigen inbreng.

Wat kun je verwachten?

  • Inzicht in de rol van communicatie binnen ESG-beleid en duurzaam ondernemen
  • Voorbeelden van effectieve en minder effectieve ESG- en duurzaamheidscommunicatie
  • Handvatten om geloofwaardig te blijven in een kritisch medialandschap
  • Tips en dilemma’s voor effectieve communicatie en het voorkomen van greenwashing

Programma
13.30-14.00 Inloop met koffie en thee
14.00-15.15 Masterclass deel 1
15.15-15.45 Pauze
15.45-17.00 Masterclass deel 2
17.00-17.30 Napraten met drankje

Over de sprekers

Bart-Bruggewirth-vierkant.jpg

Bart Brüggenwirth

Bart Brüggenwirth is merk- en impactstrateeg en oprichter van adviesbureau b-open. Hij helpt organisaties om maatschappelijke relevantie en merkversterking te verbinden. Bart is auteur van Sterke merken, betere wereld, docent aan o.a. Nyenrode en Beeckesteijn Business School, en een veelgevraagd spreker op het snijvlak van duurzaamheid, strategie en communicatie.

Social Impact Factory Vredenburg

Vredenburg 40
3511 BD UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Let op: hoe navigeer je naar het juiste adres?

TIP: gebruik in Google Maps de zoekterm "Social Impact Factory Vredenburg". Als je "Vredenburg 40" invoert, dan kom je op de verkeerde locatie uit. 


Met het OV
Social Impact Factory Vredenburg ligt op slechts 5 minuten lopen van Utrecht Centraal Station. Direct tegenover concertzaal TivoliVredenburg, naast Hoog Catharijne, boven de Utrechter en vlakbij bushalte Vredenburg.

Met de auto
Je kunt parkeren bij Paardenveld en P5 Hoog Catharijne in Utrecht. 

Prijzen

Niet-Leden
€ 260,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 130,00 
Young Logeion (leden tot 30 jaar): € 65,00
Niet-leden: € 260,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 17 september 2025

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 3/4. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Dit model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend.