Logo Zoeken
Vakimpuls Amersfoort Online

Persoonlijke gezondheidsomgevingen en patiëntenportalen

maandag 12 november 2018 van 13:30 uur tot 18:00 uur

Locatie

Meet & Discover Amersfoort
Stadsring 2
3811 HR Amersfoort

Programma van Persoonlijke gezondheidsomgevingen (PGO’s) en patiëntenportalen

Op maandag 12 november:
13:30 - 14:00 Inloop en registratie
14:00 - 14:10 Welkom namens Logeion Netwerkgroep Zorg
14:10 - 14:20 PGO? wat kan ik er mee als communicatieprofessional Door Sacha Margés
14:20 - 15:00 De stand van zaken: Waar lopen MedMij, PGO leverancier en zorginstellingen tegenaan? Door Boudewijn Dominicus
15:00 - 15:30 PGO’s, kansen voor zelfmanagement Door Elisabeth van Schaïk
15:30 - 16:30 PGO en de communicatieadviseur – interactieve bespreking in werkgroepen met een drankje erbij
16:30 - 17:00 Plenaire terugkoppeling van de groepen en afsluiting
17:00 - 18:00 Borrel en netwerken
  1. Van 14:10 tot 14:20

    PGO? wat kan ik er mee als communicatieprofessional

    Door Sacha Margés

    VWS heeft bepaald dat in 2020 PGO’s beschikbaar moeten zijn. Wat kunnen PGO’s betekenen voor zorgcommunicatie? Welke kansen liggen er in deze ontwikkelingen voor communicatieprofessionals? Hoe kunnen we patiëntenportalen en PGO’s inzetten om communicatie tussen zorgverleners en patiënten te verbeteren?

  2. Van 14:20 tot 15:00

    De stand van zaken: Waar lopen MedMij, PGO leverancier en zorginstellingen tegenaan?

    Door Boudewijn Dominicus

    Persoonlijke gezondheidsomgevingen met een MedMij-label zijn veilig en betrouwbaar. Dat betekent dat gezondheidsgegevens probleemloos en veilig uitgewisseld kunnen worden van een website of app met naar een zorgorganisatie. In 2020 moeten deze PGO’s al beschikbaar zijn voor patiënten. De keuze voor welke PGO te gebruiken is voor de patiënt. De patiënt kan de meest gebruiksvriendelijke PGO kiezen of de PGO die het beste aansluit bij zijn of haar wensen. , Welke vereisten zitten er in het afsprakenstelsel MedMij waar PGO's en andere systemen zich aan moeten houden? Welke zorginformatie komt in de PGO’s? Wat betekent dit voor het patiëntenportaal? Hoe bereid je de medewerkers van een zorginstelling voor op PGO’s?

  3. Van 15:00 tot 15:30

    PGO’s, kansen voor zelfmanagement

    Door Elisabeth van Schaïk

    Het PGO is patiëntvolgend, verzamelt info van alle zorginstellingen waar iemand klant is. Waarom is dit zo belangrijk voor chronische patiënten? Hoe kun je cliëntenraden inzetten om te adviseren over toegankelijkheid van patiëntenportaal en info voor PGO? Hoe kan een PGO helpen bij zelfmanagement?

  4. Van 15:30 tot 16:30

    PGO en de communicatieadviseur – interactieve bespreking in werkgroepen met een drankje erbij

    Begeleiders: sprekers, werkgroeplid en communicatieprofessional uit het veld die casus heeft voorbereid

    Deelnemers kiezen een van de twee onderwerpen:

    1. Hoe zorgen we dat de patiëntenportalen zo toegankelijk mogelijk zijn? Ze moeten gebruiksvriendelijk zijn en de patiënt werkelijk helpen bij zelfmanagement.
    2. Hoe activeer jij als communicatieprofessional zorgverleners en patiënten om het patiëntenportaal en PGO te gebruiken als voorbereiding voor en ondersteuning van het gesprek?

    Inhoud: concrete casussen. We brainstormen, discussiëren en maken praktische plannen over wat de communicatie professional hieraan kan bijdragen?

Prijzen

Niet-Leden
€ 85,00

Kostenoverzicht:
Leden:  42,50
Young Logeion: € 21,25
 
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 4 november 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.