Logo Zoeken
Enter-the-firm Scherpenzeel Online

Interface: duurzaam communiceren

donderdag 6 februari 2014 van 15:00 uur tot 18:00 uur

Locatie

Awarehouse Interface
Industrielaan 15
3925 BD Scherpenzeel
LOGNW-Awarehouse-Interface-landschape.jpg

De grootste ontwerper en fabrikant van tapijttegels Interface gaat sinds 1994 onder de noemer ‘Mission Zero’ voor duurzaam ondernemen. Interne communicatieprofessionals spelen in de ogen van deze MVO-pionier een cruciale rol bij het omzetten van deze uitdaging in business-kansen. Wat betekent dit voor de rol van interne communicatie? Wat heeft interne communicatie aan MVO en ambassadeurs? 

Het moet anders. Het kan anders. Slimmer. Verantwoorder. Waardevoller. 's Werelds grootste ontwerper en fabrikant van tapijttegels Interface gaat sinds 1994 onder de noemer ‘Mission Zero’ voor duurzaam ondernemen. Interne communicatieprofessionals spelen in de ogen van deze MVO-pionier een cruciale rol bij het omzetten van deze uitdaging in business-kansen.

In het midden van de jaren negentig nam de Amerikaanse oprichter Anderson een besluit: in 2020 is Interface volledig duurzaam. Deze visie bepaalt alles wat de organisatie en haar mensen vandaag de dag zeggen en vooral doen. Sindsdien staat Interface bekend om slimme innovaties en miljoenen euro’s besparing. De resultaten liegen er niet om en de waardering is groot: hun footprint en reputatie zijn sterk verbeterd. Met een unieke aanpak verduurzamen zij de organisatie op een wijze waar iedereen beter van wordt, zowel binnen als buiten. Kenmerkend is de wijze waarop medewerkers betrokken zijn: als ambassadeurs spelen zij de hoofdrol. Hoe heeft Interface dit aangepakt? Wat betekent dit voor de rol van interne communicatie? Wat heeft interne communicatie aan MVO en ambassadeurs?

Geanne van Arkel van Interface vertelt het verhaal van deze organisatie en deelt haar visie op de invloed van medewerkers. Tijdens een rondleiding in de productie en het Awarehouse, een duurzaam gebouw met een bijzondere missie, ervaar je hoe duurzaamheid en interne communicatie in de praktijk worden gebracht.

In twee break-outsessies krijg je vervolgens praktische tools aangereikt voor je eigen organisatie:
1. Charlotte Extercatte van AmbassadorWise ontwierp de ambassadeursaanpak bij Interface en laat je ervaren op welke wijze jij als interne communicatieprofessional de kracht van ambassadeurs en de kansen van MVO kunt benutten.
2. Egon de Bruin van Kairos tools, Associate van AmbassadorWise, vertelt aan de hand van de casus Unilever over de online mogelijkheden om ambassadeurschap te faciliteren en te versnellen aan de hand van een concrete casus.

Ter afsluiting ontrafelt Charlotte Extercatte interactief dé 4 geheimen van MVO voor interne communicatieprofessionals. Dagvoorzitter Lonneke van Rees leidt je door het programma.

Schrijf je snel in voor deze Enter-the firm bij Interface op hun inspirerende locatie Awarehouse en krijg antwoord op al deze vragen. Neem alvast een kijkje achter de schermen.

Over de sprekers

foto-Charlotte-Extercatte.jpg

Charlotte Extercatte

Oprichter en facilitator van AmbassadorWise Charlotte Extercatte werkte bij Interface. Met ruim vijftien jaar ervaring bij MVO pioniers als Triodos Bank, Interface en KPMG Global Sustainability Services ontwierp zij de ambassadeursaanpak bij Interface en heeft deze onder het label AmbassadorWise doorontwikkeld en uitgerold bij diverse grote merken, zoals meest duurzame Cateraar Albron. Zij is ook verbonden aan de International School for Hospitality Excellence The Hague en de opleiding Communicatie van Hogeschool Windesheim.
foto-Egon-de-Bruin.jpg

Egon de Bruin

Social entrepreneur en psycholoog Egon de Bruin is oprichter van Kairos tools en associate van AmbassadorWise. Als initiator van de succesvolle game-based sociale tool Treemagotchi wist hij 27.000 mensen online te inspireren en activeren tot duurzame verandering thuis en op de werkvloer. Daarbij maakt hij gebruik van zijn kennis van psychologie en Persuasive Technology. Treemagotchi wordt inmiddels door grote merken als Unilever afgenomen en ontving een prijs voor het innovatieve karakter.
foto-Geanne-van-Arkel.jpg

Geanne van Arkel

Geanne is verantwoordelijk voor Sustainable Development bij Interface. In die rol bouwt zij aan betekenisvolle samenwerkingsverbanden met als doel ‘building a better, smarter business’. Zij heeft al duizenden mensen met het verhaal van Interface in het Awarehouse en daarbuiten bereikt. Dankzij die aanpak organiseert zij innovatieve co-creatie in de keten om innovatie te versnellen en de visie Mission Zero te realiseren. Met een achtergrond in de textielwereld laat Geanne zich inspireren door de oneindige mogelijkheden van design en duurzaamheid om mensen en bedrijven te verleiden tot duurzame oplossingen.

Awarehouse Interface

Industrielaan 15
3925 BD SCHERPENZEEL
Bekijk op Google Maps

Het Europese hoofdkantoor van deze MVO-pionier staat in Scherpenzeel.
De gerenoveerde fabriekshal in Scherpenzeel combineert merkbeleving met educatie op de gebieden design, innovatie en duurzaamheid.

Klik hier voor de routebeschrijving.

Prijzen

Niet-Leden
€ 65,00

Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 29 januari 2014.