Interface: duurzaam communiceren
donderdag 6 februari 2014 van 15:00 uur tot 18:00 uurLocatie
Awarehouse InterfaceIndustrielaan 15
3925 BD Scherpenzeel
De grootste ontwerper en fabrikant van tapijttegels Interface gaat sinds 1994 onder de noemer ‘Mission Zero’ voor duurzaam ondernemen. Interne communicatieprofessionals spelen in de ogen van deze MVO-pionier een cruciale rol bij het omzetten van deze uitdaging in business-kansen. Wat betekent dit voor de rol van interne communicatie? Wat heeft interne communicatie aan MVO en ambassadeurs?
Het moet anders. Het kan anders. Slimmer. Verantwoorder. Waardevoller. 's Werelds grootste ontwerper en fabrikant van tapijttegels Interface gaat sinds 1994 onder de noemer ‘Mission Zero’ voor duurzaam ondernemen. Interne communicatieprofessionals spelen in de ogen van deze MVO-pionier een cruciale rol bij het omzetten van deze uitdaging in business-kansen.
In het midden van de jaren negentig nam de Amerikaanse oprichter Anderson een besluit: in 2020 is Interface volledig duurzaam. Deze visie bepaalt alles wat de organisatie en haar mensen vandaag de dag zeggen en vooral doen. Sindsdien staat Interface bekend om slimme innovaties en miljoenen euro’s besparing. De resultaten liegen er niet om en de waardering is groot: hun footprint en reputatie zijn sterk verbeterd. Met een unieke aanpak verduurzamen zij de organisatie op een wijze waar iedereen beter van wordt, zowel binnen als buiten. Kenmerkend is de wijze waarop medewerkers betrokken zijn: als ambassadeurs spelen zij de hoofdrol. Hoe heeft Interface dit aangepakt? Wat betekent dit voor de rol van interne communicatie? Wat heeft interne communicatie aan MVO en ambassadeurs?
Geanne van Arkel van Interface vertelt het verhaal van deze organisatie en deelt haar visie op de invloed van medewerkers. Tijdens een rondleiding in de productie en het Awarehouse, een duurzaam gebouw met een bijzondere missie, ervaar je hoe duurzaamheid en interne communicatie in de praktijk worden gebracht.
In twee break-outsessies krijg je vervolgens praktische tools aangereikt voor je eigen organisatie:
1. Charlotte Extercatte van AmbassadorWise ontwierp de ambassadeursaanpak bij Interface en laat je ervaren op welke wijze jij als interne communicatieprofessional de kracht van ambassadeurs en de kansen van MVO kunt benutten.
2. Egon de Bruin van Kairos tools, Associate van AmbassadorWise, vertelt aan de hand van de casus Unilever over de online mogelijkheden om ambassadeurschap te faciliteren en te versnellen aan de hand van een concrete casus.
Ter afsluiting ontrafelt Charlotte Extercatte interactief dé 4 geheimen van MVO voor interne communicatieprofessionals. Dagvoorzitter Lonneke van Rees leidt je door het programma.
Schrijf je snel in voor deze Enter-the firm bij Interface op hun inspirerende locatie Awarehouse en krijg antwoord op al deze vragen. Neem alvast een kijkje achter de schermen.
Over de sprekers
Charlotte Extercatte
Egon de Bruin
Geanne van Arkel
Awarehouse Interface
3925 BD SCHERPENZEEL Bekijk op Google Maps
Het Europese hoofdkantoor van deze MVO-pionier staat in Scherpenzeel.
De gerenoveerde fabriekshal in Scherpenzeel combineert merkbeleving met educatie op de gebieden design, innovatie en duurzaamheid.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 29 januari 2014.