Over The Living Brand - dr. Rik Riezebos

The Living Brand - dr. Rik Riezebos

Hoe een bedrijf vanuit zijn eigen interne kracht een sterk extern beeld kan opbouwen

In de wereld van merkenstrategie en branding wordt algemeen aangenomen dat imago en reputatie van een organisatie voor een belangrijk deel worden bepaald door haar externe communicatie. Veel tijd en middelen worden ingezet op corporate communicatie en op public relations, een klassieke aanpak. Maar uit onderzoek blijkt juist dat een sterke reputatie voor een groot deel wordt bepaald door de interne organisatiecultuur.

Dr. Rik Riezebos, European Institute for Brand Management (EURIB), breekt daarom een lans voor het doen van een stevige analyse van de organisatie achter het merk. En van daaruit te bouwen aan het eigen merk en de reputatie. Als merkstrateeg, stevig geworteld in marketing, verbindt hij HR, organisatiestrategie, interne communicatie en public relations met elkaar. Op basis van data en onderzoeksinzichten ontwikkelde hij een model dat handvatten biedt om aan de slag te gaan met de eigen merkstrategie en stappen te zetten voor een re-branding. Vervolgens gaan we in gesprek met Inge Massen, Koninklijke DSM, over uitdagingen voor communicatieprofessionals.

In deze Masterclass zal Riezebos voorbeelden laten zien van wat hij noemt ‘Living Brands’. Dit zijn organisaties die succesvol zijn geworden door een sterke bedrijfscultuur. Denk aan organisaties als Patagonia, Southwest Airlines, Starbucks en mogelijk ons ‘eigen’ Coolblue. Een ander voorbeeld is Zappos.com. Dit bedrijf biedt zijn werknemers na een training de keuze: het bedrijf verlaten met een aanzienlijk geldbedrag op zak of blijven zonder deze beloning. Hiermee weet Zappos.com werknemers aan zich te binden die zichtbaar toewijding en betrokkenheid tonen. Uiteindelijk leidt dit tot meer proactief en productief gedrag binnen de organisatie.

Voor jonge organisaties en net startende bedrijven is het eenvoudiger om een Living Brand-strategie als vertrekpunt te nemen voor goed reputatiemanagement. Rik Riezebos laat zien dat ook bestaande merken, met een gevestigde reputatie, veel kunnen leren van hun inside-out-benadering: hoe een bedrijf vanuit zijn eigen interne kracht een sterk extern beeld kan opbouwen.

Benieuwd hoe jij als communicatieprofessional de brug kan slaan tussen interne communicatie, HR en marketing en kan bouwen aan een duurzame merkstrategie? Reserveer 31 oktober in je agenda!


Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 165,00

Kostenoverzicht:
Leden: €95,00 
Young Logeion: €47,50
Niet-leden: €165,00

Logeion-waardebonnen zijn niet geldig voor masterclasses

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 23 oktober 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen