Logo Zoeken
Vakimpuls Utrecht Online

Een beeld zegt meer dan...

woensdag 4 april 2018 van 13:30 uur tot 16:45 uur

Locatie

Pathé - CineMec Utrecht
Berlijnplein 100
3541 CM Utrecht
BeeldendComm_705x220.jpg

Een van de Logeion-trends van 2018/2019 is verbeelden en beleven. Er is sprake van een doorontwikkeling van tekst naar beeld naar beleving. Het wordt alleen met de enorme hoeveelheden informatie en techniek steeds belangrijker om te weten hoe je impact kunt hebben, want content die niet gevonden wordt bestaat niet. Tijdens deze bijzondere Vakimpuls in Pathé bioscoop CineMec Utrecht gaan we in op de kracht van beeld in het communicatievak. Hoe zorg je als communicatieprofessional dat jouw video's en beelden relevant zijn en hoe kies je de juiste kanalen?

Let op: navigeer naar Berlijnplein 100, 3541 CM Utrecht in plaats van het eerder gecommuniceerde adres Oude Vleutenseweg 33, Utrecht. 

Een van de Logeion-trends van 2018/2019 is verbeelden en beleven. Er is sprake van een doorontwikkeling van tekst naar beeld naar beleving. Het wordt alleen met de enorme hoeveelheden informatie en techniek steeds belangrijker om te weten hoe je impact kunt hebben, want content die niet gevonden wordt bestaat niet. 

Tijdens deze bijzondere Vakimpuls in Pathé bioscoop CineMec Utrecht gaan we in op de kracht van beeld in het communicatievak. Onder leiding van Corine van Impelen (Naturalis, Wit Communicatie) worden er keynotes gegeven door deskundige in dit vakgebied: 

  • André Freyssen (VideoAgency) en René Herremans (Albert Heijn)
  • Tom Ruijgrok (Blue Billywig)
  • Rick Hunink (Videonieuwsbericht) en Joanne Karssenberg (UMC Utrecht Hersencentrum)
  • Wim van der Weegen (Onderzoeksraad voor Veiligheid - Communicatieman van 2017) en Maike Olij (Media-expert - schrijfster van 'Nieuwsbehoeften')

Video en beeld is hot: in 2017 werd er in een minuut gemiddeld 500 uur aan video's op YouTube geplaatst, 3,3 miljoen Facebook berichten die voorzien zijn van beeld en 65.000 posts op het snel groeiende Instagram (Smart Insights). In deze sessie kun je inspiratie op doen over hoe je als communicatieprofessional beeld en video kunt inzetten en hoe je ervoor zorgt dat je boodschap relevant is.

Hoe ga je om met beeldtransformatie en hoe leer je denken in beeld? Hoe ontwikkel je een format en wat voor tools heb je nodig? Welke kanalen zet je in? Is het nodig om een cameraman of -vrouw in dienst te nemen? Hoe gaat jouw organisatie om met beeld en video? Kan de afdeling communicatie de vraag naar beeld faciliteren? Wat doe je met medewerkers die willen vloggen? En hoe verander je de kijker van een passieve toeschouwer naar een actieve deelnemer? 

Heel veel vragen waarop bovenstaande deskundigen antwoorden gaan geven. Een bijeenkomst met veel interessante praktijkcases en we in geprek gaan met elkaar over de kracht van beeld. Omdat visuele communicatie meer is dan uitsluitend video, zullen Norbert Vermeer en Irma Rademaker van Fijne Dag Producties deze bijeenkomst live visualiseren in een getekend verslag. Zorg dus dat je erbij bent!

Over de sprekers

Andre_Tanker_linkedin_2,5MB_uitsnede.jpg

André Freyssen

André Freyssen is eigenaar van VideoAgency. VideoAgency is een samenwerking van de productiebedrijven StudioBilder, VideoWerkt en Tanker. Allemaal labels met een eigen specialiteit op het gebied van creatie, productie en video marketing.
Foto Corine van Impelen vierkant.jpg

Corine van Impelen

Corine van Impelen is Hoofd Communicatie & Evenementen en lid MT Naturalis Biodiversity Center. Zij heeft meer dan twintig jaar ervaring in het communicatievak, in zowel externe, interne als marketingcommunicatie als adviseur en leidinggevende. Bij grote corporate organisaties als NS en Achmea. Maar ook aan bureauzijde zoals JWT, Maatschap voor Communicatie en Witcommunicatie.
Irma-Rademaker_200x200.jpg

Irma Rademakers

Irma Rademakers is designer bij FRONT creative experts. Vanuit Fijne Dag Producties (een projectalliantie van LOX creative experts en FRONT creative experts) werkt ze onder andere als congrestekenaar.
Joanne-Karssenberg_200x200.jpg

Joanne Karssenberg

Foto Maike Olij.jpg

Maike Olij

Maike Olij is adviseur Publieksinzichten bij de NOS en auteur van het NOS-boek 'Nieuwsbehoeften', een NOS-boek over nieuwsgebruik (verschijningsdatum april 2016). In 2010 is Olij bij de NOS begonnen, waar ze onder andere aan de wieg stond van het jongerenplatform NOS op 3. Daarnaast heeft ze verschillende afdelingen geholpen bij het doorvoeren van journalistieke vernieuwingen en heeft ze voor de afdeling Marketing & Communicatie communicatieconcepten ontwikkeld. Olij geeft geregeld presentaties over de inzichten rondom nieuwsbehoeften.
Norbert op LinkedIn.jpg

Norbert Vermeer

Norbert Vermeer is Award winning editorial art director & creative expert voor verschillende opdrachtgevers. Hij werkt vanuit Fijne Dag Producties onder andere als congrestekenaar,
Rick 2013.jpg

Rick Hunink

Rick Hunink is mede-oprichter van Videonieuwsbericht. Met een team van 20 collega’s produceren zij dagelijks nieuwsberichten, reportages en livestreams. Na zijn studie journalistiek heeft hij reportages en televisieprogramma’s gemaakt voor verschillende NGO’s en is daarna gaan werken als zelfstandig regisseur en cameraman. Rick is gastdocent onlinevideo op verschillende hogescholen en spreekt op nationale en internationale congressen over videojournalistiek, zelf nieuws maken en het filmen met de smartphone.
Tom-Ruijgrok_200x200.jpg

Tom Ruijgrok

Tom Ruijgrok is Commercial Director bij Blue Billywig. Blue Billywig biedt een online video platform waarmee je video's kan beheren, publiceren en analyseren. Eerder werkte Tom bij Mediaplanet waar hij verschillende functies vervulde, zoals Director Online Video Group.
Wim van der Weegen.jpg

Wim van der Weegen

Wim van der Weegen is Hoofd Bestuurlijke Zaken, Advies en Communicatie en plaatsvervangend secretaris-directeur bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Hij is door Logeion uitgeroepen tot Communicatieman van 2017. Hij verdiende deze titel vanwege zijn aanpak voor de communicatie rondom het eindrapport over crash van vlucht MH17.

Pathé - CineMec Utrecht

Berlijnplein 100
3541 CM UTRECHT
Bekijk op Google Maps

CineMec is onderdeel van Pathé Theatres B.V. CineMec Utrecht ligt aan het Berlijnplein, in Leidsche Rijn, aan de kap van de landtunnel A2.

Routebeschrijving
Let op: navigeer naar Berlijnplein 100, 3541 CM Utrecht 
in plaats van het eerder gecommuniceerde Oude Vleutenseweg 33, Utrecht. 

Met de auto vanaf Amsterdam (A2):

  • Neem op de A2 afrit 7, richting Centrum/Muziektheater
  • Ga na de afrit op de kruising linksaf richting Centrum/Muziektheater
  • Bij de volgende kruising (voor de stoplichten), rechtsaf slaan richting P-Berlijnplein
  • Volg P-Berlijnplein
  • Volg de CineMec P-borden dan komt u uit op het CineMec parkeerterrein.


Met de auto vanaf Arnhem (A12):

  • Ga op de A12 richting Amsterdam (A2) en volg Lage Weide
  • Rechts aanhouden, afslag 6-8 richting Maarssen/Utrecht Centrum
  • Rechts aanhouden, neem afslag 8 richting Utrecht Langerak/Centrum
  • Bij de kruising linksaf slaan richting Utrecht Langerak
  • Sla vervolgens rechtsaf richting Leidsche Rijn Centrum
  • Blijf de weg volgen (Valeriaanweg)
  • Aan het eind van de weg sla rechtsaf richting Oog in Al
  • Sla vervolgens linksaf het Berlijnplein op voor invalide parkeerplek of rijd rechtdoor naar het CineMec Parkeerterrein achter het gebouw


Openbaar vervoer
Komt u met het openbaar vervoer? Plan je route via 9292.nl.
Trein: er gaat 4 keer per uur een sprinter vanaf Centraal Station Utrecht naar station Leidsche Rijn (richting Woerden/Den Haag). De reistijd bedraagt 4 minuten en vanaf daar is het nog 4 minuten lopen naar CineMec.

Bus: neem lijn 19 of 28 en stap uit bij station Leidsche Rijn Utrecht. U loopt in 4 minuten naar CineMec.

Prijzen

Niet-Leden
€ 85,00

Kostenoverzicht:
Leden: € 42,50
Young Logeion: € 21,25
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 27 maart 2018.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.