Logo Zoeken
Enter-the-firm Zwolle Online

PEC Zwolle en InterCity

vrijdag 13 december 2013 van 15:00 uur tot 22:00 uur

Locatie

IJsseldelta Center
Stadionplein 18
8025 CP Zwolle
LOGNW_PEC-ZWOLLE-voetbalstadion.jpg

Over de veranderende rol van communicatie bij regiovorming tussen gemeente, stad en regio. Inclusief diner, een rondleiding door het sportcomplex én bijwonen wedstrijd PEC Zwolle tegen SC Heerenveen!

Over de veranderende rol van communicatie bij regiovorming tussen gemeente, stad en regio. Inclusief diner, een rondleiding door het sportcomplex én bijwonen wedstrijd PEC Zwolle tegen SC Heerenveen!

Regionale samenwerking tussen gemeenten en gezamenlijke profilering is sterk in opkomst. Er zijn tegenwoordig verschillende toeristische regio’s waarin gemeenten participeren. Tegelijkertijd staat de functie van de provincie ter discussie en krijgt citymarketing meer aandacht door leeglopende stadscentra. Maar hoe zorg je er als communicatieprofessional voor dat de communicatiecapaciteit zodanig slim wordt verdeeld dat gemeentelijke -, stads- en regiomarketing elkaar versterken in plaats van tegen werken?

De regio Zwolle kent een succesvolle aanpak van regiomarketing. Belangrijk platform hierbij is de betaald voetbalclub PEC Zwolle. Maar op welke wijze verbindt de voetbalclub de regio aan én met elkaar?

Directeur van PEC Zwolle, Edward van Wonderen, heet iedereen deze middag van harte welkom. Eilt Staal, coördinator regiobinding van PEC Zwolle en communicatieadviseur bij InterCity Consultancy, vertelt voor welke aanpak is gekozen en waarom juist deze strategie voor de regio Zwolle werkt. Directeur Marketing Oost, Henk van Voornveld, promoot in Overijssel zes toeristische merken en werkt met tientallen gemeenten samen. Vanuit zijn functie deelt Henk zijn visie over de wijze waarop gemeenten hun aandacht moeten verdelen en als gemeente, city en regio gezamenlijk moeten optreden. Ook René de Heer is als wethouder Economische Zaken nauw betrokken. Vanuit zijn rol als wethouder met een communicatieachtergrond geeft hij inzicht in hoe je als grootste stad in de regio succesvol samenwerkt met de regiogemeenten. Gezamenlijk gaan we onder leiding van Robert van Vliet, senior communicatieadviseur bij de gemeente Kampen, in gesprek over de gemaakte strategische keuzes en de uitwerking ervan in de praktijk.

Deze Enter-the-firm bij PEC Zwolle en InterCity Consultancy - als sponsor van PEC Zwolle - staat volledig in het teken van topsport als motor voor regiomarketing en vindt plaats in het IJsseldelta stadion in Zwolle. En natuurlijk gaan we na een diner genieten van de veelbelovende voetbalwedstrijd PEC Zwolle – SC Heerenveen!

Over InterCity Consultancy
InterCity Consultancy  is een adviesbureau voor marketing en communicatie. Het bureau zorgt al bijna 15 jaar voor impact bij haar opdrachtgevers in diverse sectoren. Onze specialismen zijn woordvoering, bestuursadvisering, crisiscommunicatie, communicatiediagnostiek, city- en gebiedsmarketing, corporate storytelling en coördinatie van online projecten.

Over de sprekers

edward-van-wonderen-poging2.jpg

Edward van Wonderen

Edward van Wonderen (1966) is sinds 1 oktober 2011 algemeen directeur van PEC Zwolle. Hij heeft ruime ervaring binnen het betaalde voetbal en het bedrijfsleven. Zijn kennis ligt op het gebied van media, supporterszaken, veiligheid, ticketing, commercie, zowel in het maatschappelijk als bestuurlijk domein.
Henk-van-voornveld-poging2.jpg

Henk van Voornveld

Henk van Voornveld (1960) is directeur Marketing Oost, een marketingorganisatie voor de vrijetijdsregio's: Vechtdal, Salland, IJsseldelta, WaterReijk en Hanzesteden aan de IJssel. Daarnaast is Marketing Oost ook nauw betrokken bij de marketing van de stad en de regio Zwolle. Samen met ondernemers, overheden (in totaal 22 gemeenten, verdeeld over 4 provincies) en onderwijsinstellingen streven zij naar meer Bekendheid, meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen (de 4 B's).
rene-de-heer-poging2.jpg

René de Heer

René de Heer (1971) is wethouder Economische Zaken van de gemeente Zwolle en lijsttrekker voor de VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014. Naast een communicatieve portefeuille, met onderdelen zoals toerisme, evenementen, recreatie en Hanzesteden, speelt marketing en communicatie ook een rol in zijn carrière. Zo heeft hij in het verleden gewerkt voor SBS6 en als directeur / communicatiestrateeg bij Axis Mediaontwerpers.
Vliet v. Robert 133073-135.jpg

Robert van Vliet

Robert van Vliet (1964) is werkzaam als senior communicatieadviseur bij de gemeente Kampen. Hij is zo’n 25 jaar werkzaam in het communicatievak, met name voor gemeenten, waterschappen en provincies. Robert is regioambassadeur bij PEC Zwolle en tevens verbonden aan het adviesbureau InterCity Consultancy.

IJsseldelta Center

Stadionplein 18
8025 CP ZWOLLE
Bekijk op Google Maps

Routebeschrijving naar Het IJsseldelta Center –Ingang 18
Eventcenter-Stadionplein 18
Navigatiesysteem-Boerendanserdijk 19

Bekijk de routebeschrijving (PDF).

Prijzen

Niet-Leden
€ 95,00

Kostenoverzicht:
Leden: 55,00
Logeion Young Professionals: 35,00
Niet-leden: € 95,00

Inclusief diner, een rondleiding door het sportcomplex én bijwonen wedstrijd PEC Zwolle tegen SC Heerenveen.

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 december 2013.