Logo Zoeken

Tevredenheid van Logeion-leden met 20 procent gestegen

8 september 2021De redactie

De tevredenheid van de Logeion-leden over hun lidmaatschap is in de afgelopen twee jaar met 20 procent gestegen. Dit blijkt uit het ledenonderzoek dat Logeion onlangs uitvoerde en waar 690 leden aan deelnamen. De afgelopen tien jaar bleef de tevredenheid van leden rond de 61 procent liggen. Maar dit jaar geeft 81 procent van de leden aan (zeer) tevreden te zijn over het Logeion-lidmaatschap. Het gemiddelde cijfer dat wordt gegeven is 7,2.

705x220 def ledenonderzoek.jpg

Een van de meest genoemde redenen voor de tevredenheid over het lidmaatschap is: de bijeenkomsten die Logeion organiseert. De waardering van de Logeion-bijeenkomsten blijkt ook uit de beoordeling van de prijs-kwaliteitverhouding van de bijeenkomsten. 88 procent van de leden beoordeelt deze prijs-kwaliteitverhouding voldoende tot zeer goed. Dit is een stijging van 7 procent ten opzichte van het ledenonderzoek twee jaar geleden. De leden geven aan vooral het diverse en brede aanbod en de online bijeenkomsten zeer te waarderen.

Trends, ontwikkelingen en C
Andere veelgenoemde redenen voor tevredenheid over het lidmaatschap zijn dat leden vinden dat ze dankzij hun lidmaatschap op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in het vak en dat ze veel interessante, relevante of bruikbare kennis opdoen. De waardering voor vakblad C is toegenomen. C wordt vaker dan voorheen als reden van tevredenheid over het lidmaatschap gekozen. Het vakblad is met 82 procent het meest gebruikte Logeion-kanaal, net als twee jaar geleden.

Lees een uitgebreider verslag van het ledenonderzoek in de nieuwe C, vanaf aanstaande vrijdag bij je op de mat.