Logo Zoeken

De Publieksprijs was een kers op de taart

23 juli 2020

De jongerencampagne #BBTY0548 van de gemeente Rijssen-Holten won vorig jaar de Publieksprijs tijdens PubCom19. Karlijn Schabbink vertelt wat het winnen van de prijs heeft opgeleverd: "Door het winnen van de Publieksprijs is het project en ook de gemeente landelijk op de kaart gezet. We hebben veel positieve reacties ontvangen en worden nog steeds voor verschillende (online) bijeenkomsten gevraagd om uitleg te geven over onze aanpak van #BBTY0548."

Karlijn-Schabbink-705x220.jpg

“Vorig jaar hebben wij als gemeente Rijssen-Holten de Galjaard Publieksprijs gewonnen met onze jongerencampagne #BBTY0548. Deze prijs was een kers op de taart en een bevestiging dat het project ook echt onder het publiek leefde. Het is gaaf om anderen te inspireren, maar met name ook om van elkaar te leren.", zo vertelt Karlijn Schabbink.

Ze vervolgt: "Dat was tevens ook de doorslag om #BBTY0548 in te zenden, omdat we graag andere vakgenoten wilden inspireren om de stoute schoenen aan te trekken en uit je comfortzone te stappen. Met name als gemeente is het een uitdaging om in contact te komen met jongeren en kom je al snel op de ‘vaste recepten’ uit. Binnen #BBTY0548 hebben een nieuwe recept gemaakt en dit is goed uitgepakt.”

“Ik zou andere vakgenoten absoluut aanbevelen ook hun project of campagne in te zenden. Door je in te schrijven voor de Galjaardprijs krijg je naast de kans op een landelijk gewaarde prijs, ook veel kansen om kennis en ervaring met vakcollega’s uit te wisselen, elkaar te inspireren en van elkaar te leren. Dus heb jij een gaaf communicatieproject waaraan je werkt? Stuur deze dan zeker in!”, sluit Karlijn af. En daarmee doet ook Karlijn aan jou de oproep om projecten in te zenden, waarmee je andere vakgenoten kunt inspireren. Meer weten over het inzenden? Alle informatie en criteria vind je hier.