Geen paniek! Eerste hulp bij crisiscommunicatie
Met dit boekje (12x20 cm) in de hand schiet je als communicatiemanager bij een crisis niet in paniek. Maureen Veurman schrijft pakkend over haar rijke ervaring als crisismanager en geeft praktische adviezen met voorbeelden. Die zijn logisch en behapbaar, waardoor je bijna gaat hopen op een crisis zodat je aan de slag kunt.

Maureen Veurman: Geen paniek! Eerste hulp bij crisiscommunicatie. Uitgeverij Durden 2024 - 159 pagina’s
Centraal staat de reputatiecrisis, waarbij Veurman onderscheid maakt tussen incidenten, calamiteiten en rampen. Alles valt of staat met een goede voorbereiding. Te beginnen met scenariobijeenkomsten, waarin managers en werknemers in kaart brengen welke activiteiten van hun bedrijf vatbaar zijn voor een van de drie crisisvormen.
Het samenstellen en voorbereiden van een crisisteam is een tweede cruciale stap. Met zo’n team kun je een crisis snel oplossen en de reputatieschade van een organisatie tot een minimum beperken – of zelfs ombuigen naar een reputatieverbetering. Als je weet dat een crisisteam 75 procent van de tijd aan communicatie besteedt, is dit boekje een must voor iedere communicatiemanager.
Bekijk het boek Geen paniek! Eerste hulp bij crisiscommunicatie bij Managementboek
------
Deze recensie is ook gepubliceerd in vakblad C.