Boekrecensie: Green Hearts Great Business
Het boek Green Hearts Great Business heeft Manon van Leeuwen opgedragen aan haar zus, die in 2018 overleed. Deze ingrijpende gebeurtenis maakte dat Manon haar leven omgooide en een bevlogen duurzaamheidsstrijder werd. Zij was toen werkzaam in de zorg en probeerde vegetarische maaltijden te introduceren. De interne weerstand was enorm.

Manon van Leeuwen: Green Hearts Great Business. Van Duuren Management, 192 pagina's
In haar boek licht zij haar ‘magische formule’ toe, waarmee je die weerstand bij collega’s kunt omzetten in pro-activiteit. Veel onderdelen van die formule zullen voor communicatieprofessionals gesneden koek zijn, zoals het belang van een ‘good story’; een verhaal dat vooral emotie oproept en minder gestoeld is op harde feiten en cijfers. Oftewel: je moet mensen in hun hart weten te raken.
De waarde van het boek zit dan ook meer in de inspiratiekracht. Het enthousiasme, het doorzettingsvermogen en de daadkracht van Manon klinkt in elk hoofdstuk door. Zelf draait ze ondertussen succesvol het bedrijf Zustaina, dat (kerst)pakketten met duurzame producten verkoopt. Lezen hoe een ondernemer aan de weg timmert, is per definitie de moeite waard.
Bekijk het boek 'Green Hearts Great Business' bij Managementboek.
------
Deze recensie is ook gepubliceerd in vakblad C