Logo Zoeken
Boekrecensie

Boekrecensie: Iedereen praat erover

1 april 2025Annemarie van Oorschot

Dat mond-tot-mondreclame effectieve marketingcommunicatie is, weten we allemaal. Toch heeft minder dan 1 procent van alle bedrijven hiervoor een strategie ontworpen en succesvol geïmplementeerd, aldus marketeer Rob de Groot. Gek eigenlijk, want tegenwoordig is het luisteren naar klanten en andere stakeholders een belangrijke trend in het communicatievak en verschuift de aandacht van merkidentiteit naar klantenservice. 

Boek iedereen praat erover

Rob de Groot: Iedereen praat erover. Sequoia Uitgevers (Rob de Groot), 224 pagina's3 sterren

Met zeven basisprincipes en het ‘vijf stappenplan’ maakt de schrijver duidelijk dat je meer tijd moet besteden aan bestaande klanten om nieuwe te vinden. Toch wordt zijn belofte op de achterflap – hoe je een effectieve strategie kunt ontwikkelen – onvoldoende waargemaakt. Het stappenplan omvat slechts 11 procent van het totaal aantal pagina’s.

De Groot verwijst naar bijbehorende website www.iedereenpraaterover.nl, waar je na inloggedoe praktische werkdocumenten, sjablonen en modellen vindt. Zijn verdienste is dat je je realiseert hoe dom het is de kansen op mond-tot-mondreclame te laten lopen, zijn tekortkoming dat hij de moed in je schoenen schuift.

Bestel het boek bij Managementboek

------

Deze recensie is ook gepubliceerd in vakblad C