Logo Zoeken
Boekrecensie

Uitgelicht: communicatieboeken die je niet mag missen

16 mei 2023De redactie

Van boeken over het vakgebied Communicatie tot literatuur over aanverwante disciplines: er wordt veel geschreven vóór en dóór communicatieprofessionals. Bepalen met welk werk jij jouw boekenkast wilt uitbreiden, kan dan ook een overweldigende klus zijn. Om je hierbij te helpen, publiceren vaste recensenten van vakblad C bijna maandelijks over uiteenlopende communicatieboeken in vakblad C én op de website.

Boeken.png

De boekrecensies van de recensenten worden zowel online als in vakblad C gepubliceerd. Elke recensie staat in het teken van een andere communicatiestroming óf een aanpalend vakgebied. Hierdoor is er voor elk wat wils en weet jij je op uiteenlopende gebieden te blijven ontwikkelen, ongeacht jouw loopbaan als communicatieprofessional!

Voor de maand mei hebben Logeion’s recensenten onder meer de volgende communicatieboeken opengeslagen:

  • Genoeg van reclame (ter Heyne, Paul): een boek over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen;
  • Trendsurfing (van Tilborgh, Bert): een informatief geschrift waarin je handvaten krijgt toegereikt om op een analytische manier te kijken naar (huidige) trends.

Elk van de door de recensenten geanalyseerde boeken wordt beoordeeld op basis van onderstaand puntensysteem:

  • 1 ster: niet nuttig voor communicatieprofessionals en/of niet goed geschreven
  • 2 sterren: maakt geen indruk/ heb er niet veel aan
  • 3 sterren: matig/redelijk boek, zowel qua inhoud als schrijfstijl
  • 4 sterren: goed boek, hier heb ik iets aan als communicatieprofessional
  • 5 sterren: topper, dit zou iedereen moeten lezen/dit mag niet ontbreken in de boekenkast van een communicatieprofessional

Benieuwd naar de inhoud van deze boeken en welke jij op jouw verlanglijst kunt zetten? Bekijk de boekrecensies op de website van Logeion en abonneer je op vakblad C: een inspirerend magazine over het communicatievak met de laatste trends en actualiteiten, inhoudelijke rapportages, spraakmakende campagnes en diepte-interviews met communicatieprofessionals.

Boekrecensies                    Vakblad C