Logo Search
Algemeen Hilversum

The Sound of Story - o.a. Theo Hendriks en Niels de Jong

Wednesday July 6 2022 from 12:30 PM to 5:15 PM

Location

Muziekcentrum van de Omroep
Heuvellaan 33
1217 JL Hilversum
Sound lanscape 705x220.jpg

Binnen het communicatievak zijn we nogal talig ingesteld. En maken we corporate stories om het verhaal van de organisatie te vertellen, onze positionering te ondersteunen of een stevig fundament te leggen onder een verandertraject. Vaak vertalen we dat verhaal vervolgens ook in beelden. Maar waarom zetten we maar zelden de stap naar audio? Want hoe klinkt jouw organisatie?

In deze experimentele clinic betreden we onontgonnen terrein en gaan we bakens verzetten. Samen met corporate storyteller Theo Hendriks en muzikaal strateeg Niels de Jong van Tambr Sonic Branding duiken we de studio in. Na een korte aftrap storten we ons, onder begeleiding van Folkert Reith (programmadirecteur Logeion), samen met een multi-instrumentalist/componist en met Carina Hilders (bestuursvoorzitter Reinier de Graaf Ziekenhuis) op het verhaal van het Reinier de Graaf.

Hoe kom je van verwoorden en verbeelden naar verklanken? Ga het avontuur aan en ga mee op deze muzikale ontdekkingstocht. Onderweg leer je ook het nodige over de kracht van soundlogo’s, en wat muziek kan doen met een (corporate) verhaal. De reis is deze middag het doel. Maar natuurlijk gaan we aan het eind van onze reis wel een eerste soundscape opleveren voor het Reinier de Graaf ziekenhuis.

Programma
12.30-13.00: inloop met een broodje
13.00-14.35: welkom en start
14.35-14.55: korte pauze 
14.55-16.45: vervolg clinic
16.45-17.15: napraten met een drankje

Deze Clinic is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met onze kennispartner Tambr Sonic Branding.

logo tambr

Over de sprekers

voorbeeld_0575_FvdB_20170823_01.JPG

Carina Hilders

Prof. dr. Carina Hilders is directievoorzitter van het Reinier de Graaf ziekenhuis en lid van de raad van bestuur van de Reinier Haga Groep. Zij is tevens bijzonder hoogleraar Medisch Management en Leiderschap aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Carina Hilders is al sinds 2002 aan Reinier de Graaf verbonden. Eerst als gynaecoloog en daarna ook voorzitter van de medische staf en directeur Medische Zaken. In deze laatste rol was ze nauw betrokken bij de totstandkoming van de fusie met het HagaZiekenhuis tot de Reinier Haga Groep.
Folkert.jpg

Folkert Reith

Folkert Reith is socioloog van origine en generalist van nature. Is ervan overtuigd dat goede communicatie bijdraagt aan beter presterende en functionerende organisaties en onmisbaar is voor onze economie, democratie en samenleving. Folkert werkte afgelopen tien jaar als communicatieadviseur o.a. aan bureauzijde en is initiator van een groot aantal studiebijeenkomsten voor communicatieprofessionals. Binnen Logeion was hij verantwoordelijke voor onder meer het programma-aanbod. Verbindt mensen, kennis, vakgebieden en ideeën met elkaar in de stellige overtuiging dat je gezamenlijk het vak verder brengt. Per 1 augustus 2022 werkt hij bij Van der Hilst Communicatie
Niels.jpg

Niels de Jong

Niels de Jong is opgeleid tot jurist én uitvoerend pianist, werd getraind als bankier en verdiende zijn sporen als strateeg in de creatieve industrie. In 2018 richtte hij TAMBR op om merken te helpen met het verklanken van hun verhaal.
Theo Hendriks low-res sq.jpg

Theo Hendriks

Theo Hendriks is oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling. In de afgelopen jaren schreef hij vele corporate stories en hielp hij ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze verandering en vernieuwing versnellen en mensen in beweging brengen. Daarmee won hij in 2010 de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. Theo geeft workshops, trainingen en masterclasses en laat hierin de deelnemers kennismaken met de fijne kneepjes van storytelling: organisatie- en merkverhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee visie, missie, ambitie en ideeën volop tot leven worden gewekt. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen, vernieuwing stimuleren en verkoop bevorderen. Eigen verhalen die de essentie blootleggen. Waarmee bestuurders, ondernemers en managers hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Muziekcentrum van de Omroep

Heuvellaan 33
1217 JL HILVERSUM
Show on Google Maps

Het Muziekcentrum van de Omroep is goed bereikbaar: 

Openbaar vervoer
Trein: 10 minuten lopen van station Hilversum Mediapark: loop om het kleurrijke gebouw van Beeld en Geluid heen rechtsaf de Insulindelaan op en ga bij de watertoren linksaf.

Bus vanaf Hilversum CS: 5 minuten lopen van de bushalte Trompenbergerweg (bus 105 richting Bussum of 106 richting Weesp).

Auto en parkeren
Vanaf de Ring Hilversum, sla af bij de Watertoren op de Godelindeweg.
Gratis parkeren: (P1 – Heuvellaan, P2 – Steijnlaan). Bij grote evenementen met veel publiek is er extra parkeerruimte aan de Heuvellaan (P3).

Bekijk hier uitgebreide informatie over de bereikbaarheid.

Prices

Niet-Leden
€ 190.00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon niet geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 95,00
Young Logeion: € 47,50
Niet-leden: € 190,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 28 juni 2022. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.