Logo Search
Vakimpuls Online

Datagedreven communicatie & smart content - Paul Gremmen & Maarten Ros (wegens succes herhaald)

Tuesday December 6 2022 from 4:00 PM to 5:15 PM
Nieuwbeeld datagedreven 705x220.jpg

Benieuwd hoe data kunnen helpen jouw communicatiedoelen te realiseren? Hoe je met een blind spot analyse reputatieschade voorkomt? En hoe je in de emotiemaatschappij vol desinformatie mensen wél bereikt?

In deze korte en krachtige sessie voor communicatiemanagers laten we zien hoe jij data & content slimmer kunt inzetten. En hoe dat jouw positie als communicatie-expert versterkt.

Paul Gremmen, strateeg bij Contenture, legt dit uit aan de hand van data-inzichten, how-to’s en voorbeeldcases.

Datagedreven communicatie zorgt voor aantoonbaar betere prestaties op:

1. Strategie: je krijgt essentiële inzichten over doelgroepen, concurrenten en communicatie.
2. Organisatie: werken met evidence based beslissingen en accountability in communicatie.
3. Resultaat: met data is de boodschap meetbaar relevant voor stakeholders.
4. Kosten: data-inzichten zorgen voor minder waste op tijd & geld: less is more.

Na deze online kennis-sessie weet je:

  • Waarom data zorgt voor betere resultaten van communicatie
  • Welke data-inzichten je contentstrategie verbeteren
  • Hoe deze inzichten bijdragen aan effectieve content
  • Hoe je meer rendement haalt uit je communicatiebudget

We laten je zien hoe je met smart content meer impact maakt op de doelgroep. Dat leggen we uit aan de hand van:

  • Databronnen en -soorten
  • Duiding van inzichten
  • Vertaling naar content
  • Best practices (case RIVM: hoe smart content bijdraagt aan de stijgende vaccinatiegraad in   Nederland)

Na de presentatie zorgt moderator Maarten Ros (head of business van Contenture) dat er volop ruimte is om je vragen te stellen.

Meer over datagedreven werken en de aanpak van Contenture lees je in het interview wat het communicatievakblad C had met Paul Gremmen, strateeg bij Contenture. Dit webinar is een samenwerking met Contenture.

Over de sprekers

HV5_7270cgsfbw.jpg

Maarten Ros

Maarten adviseert directies en managers over de inzet van data bij communicatievraagstukken. Hij ziet nog te veel ‘zender gedreven’ communicatie in plaats van ‘ontvanger gericht’. En dat maakt veel communicatie onnodig ineffectief. ‘De digitale transformatie heeft ons smart phones en social media gebracht maar de belangrijkste winst moeten we nog boeken: die op de inhoud!’
gremmen.jpg

Paul Gremmen

Paul Gremmen is oprichter van Contenture en pionier op het gebied van data driven content. ‘Van achteraf meten naar vooraf weten’ is zijn motto. Met de inzet van data wordt communicatie namelijk veel effectiever. Vanuit deze filosofie helpt hij organisaties bij het claimen van thought leadership en het vergroten van hun maatschappelijke impact.

Prices

Niet-Leden
€ 39.00

Kostenoverzicht:
Leden: € 19,50
Logeion Young Professionals: € 10,00
Niet-leden: € 39,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 28 november 2022. Voor het webinar is de Logeion-waardebon geldig.

Deze bijeenkomst is gekenmerkt op niveau 4/5. Dit is op basis van het beroepsniveauprofielenmodel (BNP). Het model is richtinggevend voor ontwikkeling, niet normerend. Nieuwsgierig naar jouw BNP, doe hier de scan.  

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.