Data-ethiek & Communicatie
donderdag 14 oktober 2021 van 13:30 uur tot 15:00 uurCommunicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met ethische en juridische vragen rond het gebruik van data. En dat is logisch, want je wil graag doelgroepen bereiken via (online) kanalen. De verleiding is groot om data te gebruiken die je tot je beschikking hebt of die je makkelijk kan verkrijgen. Met ook vaak nog eens een nobele (campagne)doelstelling. Maar er zijn natuurlijk wetten (en regels die gebruik aan banden leggen). Niet alles wat je wil dat mag. En niet alles wat mag moet je misschien ook willen. Hoogste tijd voor een informatief en inspirerend webinar in samenwerking met DDMA, de branchevereniging voor data-driven marketing.
Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met ethische en juridische vragen rond het gebruik van data. En dat is logisch, want je wil graag doelgroepen bereiken via (online) kanalen.
Laten we eerlijk zijn, de verleiding is groot om data te gebruiken die je tot je beschikking hebt of die je makkelijk kan verkrijgen. Met ook vaak nog eens een nobele (campagne)doelstelling. Maar er zijn natuurlijk wetten (en regels die gebruik aan banden leggen). Niet alles wat je wil dat mag. En niet alles wat mag moet je misschien ook willen.
Hoogste tijd voor een informatief en inspirerend webinar onder leiding van Natalie Rohlof (adviseur bij Mett) en met bijdragen van Sanne Fontaine (Programmamanager DDMA), Sara Mosch (Legal counsel, DDMA), Mariska Oosterman (ministerie van Algemene Zaken) en Marc van de Graaf (ministerie Algemene Zaken).
Aan bod komt:
- het belang van data-ethiek in tijden van digitalisering
- inzicht in wat bijzondere persoonsgegevens zijn (en wat niet)
- wat je mag gebruiken van de wet en wat (zeker) niet
- een interessante actuele casus van het Ministerie van AZ over dilemma's: hoe hebben ze intern de gesprekken gevoerd en wat zijn de uitkomsten?
- methodiek om gestructureerd een gesprek over dit (lastige) vraagstuk te voeren binnen je organisatie
Waaruit bestaat de rol van communicatie als aanjager van deze discussies en waar sta je zelf? Ontdek het in dit webinar!
In samenwerking met DDMA, de branchevereniging voor data-driven marketing.
Over de sprekers
Marc van de Graaf
Mariska Oosterman
Natalie Rohlof
Sanne Fontaine
Sara Mosch
Prijzen
Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.
Kostenoverzicht:
Leden Logeion: € 17,50
Leden DDMA: € 17,50
Young Logeion: € 10,00
Niet-leden: € 35,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 6 oktober 2021.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.