Logo Zoeken
Online

Data-ethiek & Communicatie

donderdag 14 oktober 2021 van 13:30 uur tot 15:00 uur
DDMA_705x220.jpg

Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met ethische en juridische vragen rond het gebruik van data. En dat is logisch, want je wil graag doelgroepen bereiken via (online) kanalen. De verleiding is groot om data te gebruiken die je tot je beschikking hebt of die je makkelijk kan verkrijgen. Met ook vaak nog eens een nobele (campagne)doelstelling. Maar er zijn natuurlijk wetten (en regels die gebruik aan banden leggen). Niet alles wat je wil dat mag. En niet alles wat mag moet je misschien ook willen. Hoogste tijd voor een informatief en inspirerend webinar in samenwerking met DDMA, de branchevereniging voor data-driven marketing.

Communicatieprofessionals krijgen steeds meer te maken met ethische en juridische vragen rond het gebruik van data. En dat is logisch, want je wil graag doelgroepen bereiken via (online) kanalen.

Laten we eerlijk zijn, de verleiding is groot om data te gebruiken die je tot je beschikking hebt of die je makkelijk kan verkrijgen. Met ook vaak nog eens een nobele (campagne)doelstelling. Maar er zijn natuurlijk wetten (en regels die gebruik aan banden leggen). Niet alles wat je wil dat mag. En niet alles wat mag moet je misschien ook willen.

Hoogste tijd voor een informatief en inspirerend webinar onder leiding van Natalie Rohlof (adviseur bij Mett) en met bijdragen van Sanne Fontaine (Programmamanager DDMA), Sara Mosch (Legal counsel, DDMA), Mariska Oosterman (ministerie van Algemene Zaken) en Marc van de Graaf (ministerie Algemene Zaken).

Aan bod komt:

  • het belang van data-ethiek in tijden van digitalisering
  • inzicht in wat bijzondere persoonsgegevens zijn (en wat niet)
  • wat je mag gebruiken van de wet en wat (zeker) niet
  • een interessante actuele casus van het Ministerie van AZ over dilemma's: hoe hebben ze intern de gesprekken gevoerd en wat zijn de uitkomsten?
  • methodiek om gestructureerd een gesprek over dit (lastige) vraagstuk te voeren binnen je organisatie

Waaruit bestaat de rol van communicatie als aanjager van deze discussies en waar sta je zelf? Ontdek het in dit webinar!

In samenwerking met DDMA, de branchevereniging voor data-driven marketing.
       DDMA logo_440x220

Over de sprekers

Marc van de Graaf_200x200.jpg

Marc van de Graaf

Marc van de Graaf is Chief Information Security Officer & Privacy Officer Ministerie van Algemene Zaken / Dienst Publiek en Communicatie.
Mariska Oosterman_200x200.jpg

Mariska Oosterman

Mariska Oosterman is Adviseur Online Media bij DPC, Ministerie van Algemene Zaken.
Natalie Rohlof_200x200.jpg

Natalie Rohlof

Natalie Rohlof is Adviseur en Relatiemanager bij METT. METT verbindt mensen, organisaties en werkprocessen. Met slimme software en stevige kennis van zaken. In haar werk en bij de organisaties waarmee Natalie werkt, heeft ze dagelijks te maken met (veel) data en (de grote) vragen die regelmatig op haar pad komen.
Sanne Fontaine_200x200.jpg

Sanne Fontaine

Sanne Fontaine is Programmamanager & Business Development bij DDMA. Als Programmamanager begeleidt zij bestaande DDMA programma's & commissies. Onder de noemer Business Development rolt zij nieuwe programma's uit en bekijkt zij continu waar ze met nieuwe producten en diensten waarde kan toevoegen aan de datadriven marketing sector, de vereniging DDMA en haar leden en kennispartners.
Sara Mosch_200x200.jpg

Sara Mosch

Sara Mosch is Legal Counsel Privacy bij DDMA. Sara beantwoordt juridische vragen van DDMA-leden en geeft voorlichting over (aankomende) Nederlandse en Europese wetgeving op het snijvlak van marketing, persoonsgevens en technologie. Samen met drie juridische collega’s vormt zij de legal tak van DDMA, een belangrijke reden voor organisatie om zich aan te sluiten bij deze branchevereniging.

Prijzen

Leden DDMA
€ 17,50
Niet-Leden
€ 35,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden Logeion: € 17,50
Leden DDMA: € 17,50
Young Logeion: € 10,00
Niet-leden: € 35,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 6 oktober 2021. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.