Logo Zoeken
Masterclass Utrecht Online

Measuring the Online Customer Experience - Gerry McGovern

maandag 18 april 2016 van 14:45 uur tot 20:00 uur

Locatie

Rabobank Nederland
Croeselaan 18
3521 CB Utrecht
Gerry_Mcgovern_landscape.jpg

Een goede website of app geeft antwoord op de zoekvraag van de bezoeker. Deze vraag start bij de customer journey. De voorwaarde voor een goede online klantervaring is dat de content perfect aansluit en op de juiste plek wordt aangeboden. Gerry McGovern, internationale topspreker op dit gebied, heeft een succesvol model ontwikkeld dat het mogelijk maakt de online klantervaring te meten èn te managen. Logeion organiseert op 18 april in samenwerking met Sabel Communicatie de Masterclass ‘Measuring the Online Customer Experience’.

(De presentatie van Gerry McGovern, de case van Toyota en de discussie zullen in het Engels plaatsvinden).

Een goede website of app geeft antwoord op de zoekvraag van de bezoeker. Deze vraag start bij de customer journey. De voorwaarde voor een goede online klantervaring is dat de content perfect aansluit en op de juiste plek wordt aangeboden. Gerry McGovern, internationale topspreker op dit gebied, heeft een succesvol model ontwikkeld dat het mogelijk maakt de online klantervaring te meten èn te managen. Logeion organiseert op 18 april in samenwerking met Sabel Communicatie de Masterclass ‘Measuring the Online Customer Experience’.

Welke content heeft de grootste impact op de online klantbeleving? Een toptakenwebsite is zo ingericht dat de meestgevraagde onderwerpen van dat moment, de toptaken, het makkelijkst te vinden zijn. Tijdens deze Masterclass vertelt Gerry McGovern over een model dat zich richt op het managen van de beleving van je klanten bij het gebruik van jouw website of app. Je leert meer over waarom de juiste content essentieel is voor een positieve online klantervaring en hoe Toptaakmanagement helpt om belangrijke content te identificeren en te managen.

Het managementmodel helpt je niet alleen om de meest belangrijke taken van je klanten of medewerkers (in geval van een intranet) inzichtelijk te maken. Toptaakmanagement helpt je ook met de controle over de content op je website of intranet. In tegenstelling tot traditionele klanttevredenheidsmodellen, kun je dit model goed beheren. Wanneer je de content op je website aanpast, zodat de toptaken direct uitvoerbaar zijn, neemt de gebruiksvriendelijkheid van je website toe.

Bijkomend voordeel: het maakt de resultaten direct goed zichtbaar waarmee je jouw meerwaarde als communicatieprofessional goed inzichtelijk kan maken voor het management.

Aansluitend op de Masterclass van McGovern komen inspirerende cases aan bod van Rabobank en Toyota. Marco van Wissen, Platformmanager Rabobank.com en Maarten Giezeman, webanalist Rabobank.com, vertellen over de externe klantcommunicatie bij de Rabobank. Welke rol spelen customer journeys bij het ontwerpen van de huidige website van de Rabobank? Welke online strategie is de basis van de site? Milan Guenther, werkzaam bij eda.c en verantwoordelijk voor het interne veranderingsprogramma bij Toyota Motor Europe, maakt een uitstap naar de interne customer journey; hoe is dit journey proces bij Toyota ingericht na een fusie en een reeks van crises?

Onder leiding van Rachid Finge, journalist en nieuwslezer bij NOS, gaan we met elkaar in gesprek.

Deze Masterclass is mede mogelijk gemaakt door Sabel Communicatie. Sabel Communicatie is de exclusieve partner van Gerry McGovern.

Gerry McGovern over de Masterclass.

Over de sprekers

Foto Gerry McGovern.jpg

Gerry McGovern

Gerry McGovern is wereldwijd bekend als dè autoriteit op het gebied van webtrevredenheid door het beheren van toptaken. McGovern is sinds 1994, spreker en schrijver op dit gebied. Zijn laatste boek is ‘The Stranger’s Long Neck: How to Deliver What Your Customers Really Want Online.
Foto Maarten Giezenman.jpg

Maarten Giezeman

Maarten Giezeman is sinds jaar en dag werkzaam bij Rabobank op het snijvlak tussen IT en Communicatie. Binnen het IT team van rabobank.com vervult hij net als zijn collega’s diverse rollen. In zijn geval met name content management specialist en webanalist voor Rabobank.com en andere B2B en Corporate web sites en apps.
Foto Marco van Wissen.jpg

Marco van Wissen

In 2016 is Marco van Wissen bij de Rabobank begonnen als platformmanager van Rabobank.com. Hij heeft meerdere jaren ervaring in de rol van Agile Scrum professional en gewerkt aan de online en/ of mobiele presence van ING, bol.com en Nationale-Nederlanden, met als doel het vergroten van de effectiviteit en het verbeteren van de klantervaring van die platformen, kanalen en/ of websites.
Foto-Milan-Guenther.jpg

Milan Guenther

Milan Guenther is parner bij eda.c, een consultancy bureau in Europees strategisch design. Hij is auteur van ‘Intersection: introducing the Enterprise Design approach for holistic design for complex endeavours’, en mede-organisator van een reeks van bijeenkomsten over Intersection. Guenther werkt met organisatie als Toyota, SAP, Boeing, Un en Google, even als middelgrote bedrijven en startups. Voor eda.c, werkte hij als freelance UX strategist, en lanceerde hij een social software start up. Guenther doceert Design Management bij de Paris College of Art.
rachid_finge200.jpg

Rachid Finge

Rachid Finge (1986) is een Nederlandse journalist en nieuwslezer bij NOS op 3. Buiten radio en journalistiek is Finge actief in jongerenparticipatie en ICT. Zo is hij trainer bij het Nationaal Jeugddebat, een project van de Nationale Jeugdraad. Finge studeerde Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Finge maakte onlangs bekend over te stappen naar Google om als Communication Manager Benelux aan de slag te gaan.

Rabobank Nederland

Croeselaan 18
3521 CB UTRECHT
Bekijk op Google Maps

Met openbaar vervoer
Het hoofdkantoor van de Rabobank ligt op loopafstand van Utrecht Centraal. Vanaf Utrecht Centraal Station loopt u richting “Jaarbeursplein”. Nadat u de roltrappen naar beneden hebt genomen, loopt u aan de linkerzijde voorbij het Beatrixgebouw. Op de hoek gaat u linksaf (U bevindt zich nu op de Croeselaan) en loopt alsmaar rechtdoor. Na ongeveer 250 meter ziet u het Rabobankgebouw aan de linkerzijde. De hoofdentree bevindt zich direct aan de straatzijde. Meldt u zich bij binnenkomst a.u.b. bij de ontvangst.

By public transport
The Rabobank headoffice lies within walking distance of Utrecht Central Station. From the station walk  in direction 'Jaarbeursplein'. After taking the escalators (down), pass the Beatrix-building on your left. Turn left at the corner; you are now on the Croeselaan, and continue. After approx. 250 meters you will see the Rabobank-building on your left. The main entrance is situated directly at the streetside. Please register at the receptiondesk.

Met de auto/By car
Klik hier voor de pdf routebeschrijving. Klik hier voor de routebeschrijving via Google Maps. Je kunt betaald parkeren in de omgeving, bijvoorbeeld bij de Jaarbeurs.

Prijzen

Niet-Leden
€ 165,00

Kostenoverzicht:
Leden:   95,-
Logeion Young Professionals: 47,50
Niet-leden: € 165,-

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 10 april 2016.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.