Logo Zoeken
Workshop Online

De illusie van communicatie

donderdag 20 juni 2024 van 10:00 uur tot 12:00 uur
interculturele+communicatie+(1).jpg

Een multidisciplinaire reis door de wereld van communicatie. Vol praktische handvatten om impactvol te communiceren.

Zoals de beroemde Ierse toneelschrijver George Bernard Shaw ooit opmerkte: “The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place”.


Effectief communiceren

Onze persoonlijke voorkeuren, percepties, overtuigingen en ervaringen hebben een grote invloed op hoe we dingen beleven en hoe we communiceren. Om effectief te communiceren is inzicht nodig in menselijk gedrag, taal, cultuur en technologie. Een communicatieprofessional moet in staat zijn inzichten te halen uit verschillende disciplines, van antropologie, psychologie en sociologie tot filosofie, linguïstiek en geschiedenis, om boodschappen te creëren die resoneren met diverse doelgroepen.

In deze workshop neemt Sirous Kavehercy (docent SRM en eigenaar Tripylon Media) je mee op een multidisciplinaire reis door de wereld van communicatie. Hoe communiceren wij en hoe nemen wij de communicatie van anderen waar? Kavehercy laat zijn licht schijnen over de complexiteit van communicatie in de huidige, digitale samenleving. Het gaat niet alleen over bewustwording van de rol van diversiteit in communicatie en marketing, ook krijg je concrete handvatten aangereikt om hiermee aan de slag te gaan.

Wat komt er aan bod?
Tijdens de sessie gaan we op een interactieve wijze, aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en praktijkvoorbeelden, in op onderstaande onderwerpen:

* Communicatie, taal en betekenis
* Invloed van taal op ons brein
* Invloed van cultuur op digitalisering/AI
* Interculturele communicatie en diversiteit & inclusie
* De nieuwe communicatieprofessional

Deze online workshop is een initiatief van Logeion in samenwerking met SRM. De bijeenkomst is gericht op professionals in communicatie en marketing. Voor deelname is geen voorkennis vereist.

Over de sprekers

Siruous 200 200.jpg

Sirous Kavehercy

Sirous Kavehercy heeft meer dan 25 jaar internationale ervaring in communicatie en digitalisering als consultant, docent, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan real-life interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Sirous behaalde zijn master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd dat internet en mobiele telefonie nog in de kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen van dichtbij meegemaakt. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt Sirous organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous is een ervaren adviseur en spreker die je met zijn authentieke stijl en persoonlijke anekdotes meeneemt op een reis door de wereld van technologie, cultuur en communicatie. Als freelance docent is Sirous verbonden aan SRM. Hij ontwikkelt en verzorgt bovendien masteropleidingen voor diverse opleiders, hogescholen en universiteiten.

Prijzen

Niet-Leden
€ 80,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: €40,00
Young Logeion (leden tot 30 jaar): €20,00
Niet-leden: €80,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 5 juni 2024. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer direct van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.