Logo Zoeken
Seminar Rotterdam

Vier shifts die het communicatievak gaan veranderen

maandag 27 november 2023 van 15:00 uur tot 18:30 uur

Locatie

De Fruitvis
Marconistraat 43
3029 AH Rotterdam
4 shifts.jpg

Natuurlijk wil en moet jij als communicatieprofessional weten wat momenteel de vier belangrijkste maatschappelijke veranderingen zijn. En hoe je daarop als communicatiespecialist moet inspringen. 

Dit is hard nodig, want (marketing) communicatieprofessionals zijn op die vier ontwikkelingen niet tot nauwelijks voorbereid, vertelde auteur, veelspreker en oud-reclameman (Publicis Groupe) Rishad Tobaccowala recent in een podcast.

Hierin sprak hij over de Power, Boundary, Technology & Mind shifts, die centraal staan in deze bijeenkomst van Platform Communicatie Marketing Rotterdam in samenwerking met Logeion.

Susanne Volder (Friends for Brands), Maarten Reijgersberg (RAUWcc), Sander Duivestein (Verkennings Instituut Nieuwe Technologie Sogeti, auteur van 'Nepnieuws') en Ton Rodenburg (ClubgeistBVH) spreken over het belang van deze vier veranderingen. En hoe jij die kunt vertalen naar je dagelijkse praktijk.

Auteur/journalist Cor Hospes van het contentmarketingbureau Merkjournalisten schreef eerder al een blog over deze vier belangrijke shifts en is de moderator van deze actuele bijeenkomst. Erica van Engel (directeur van Vrouwen van Nu en lid van de Provinciale Staten Zuid-Holland) is onze speciale tafelgast.

We ontmoeten je graag op maandag 27 november in de Fruitvis in Rotterdam.

--------------

Programma

Vanaf 15.00 uur: Inloop en registratie

15.30 uur: Opening door spoken word artiest Droominee

15:45 uur: Live talkshow met:

  • Susanne Volder: Power shift
  • Maarten Reijgersberg: Boundary shift
  • Sander Duivestein: Technology shift
  • Ton Rodenburg: Mind shift 

17.20 uur: Muzikale reflectie Droominee

17.30 uur: Netwerkborrel

18:30 uur: Na de files weer naar huis 

logo PCMR

Over de sprekers

Cor-Hospes_200x200.jpg

Cor Hospes

Cor Hospes is expert op het gebied van contentmarketing en storytelling. Hij traint, adviseert en coacht managers, marketeers, contentmakers en ceo’s. Hij staat op podia wereldwijd en is auteur van verschillende bestsellers waaronder ‘De power van een contentplatform’, ‘Contentbijbel’ en ‘Geld verdienen met sociale media’. Cor is oprichter van Merkjournalisten. Een contentmarketingbureau dat graag werkt voor overheidsorganisaties, mkb-bedrijven, multinationals, zzp'ers en onderwijsinstellingen.
Drominee.jpg

Droominee

De Droominee is een spoken word performer. Hij host kwetsbaarheid en schrijft tussen de regels. Zijn gedichten op geïmproviseerde muziek scheppen ruimte voor verlies of geven een draai aan perspectieven.
van engelen.jpg

Erica van Engel

Erica van Engel is directeur van Vrouwen van Nu en lid van de Provinciale Staten Zuid-Holland. Daarnaast is zij onder andere ook lid van SER Topvrouwen.
Maarten-Reijgersberg.jpg

Maarten Reijgersberg

Maarten Reijgersberg is opgeleid tot autonoom kunstenaar aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Hij is ondernemer, eindbaas van het Rotterdamste creatieve bureau RAUWcc, bedenker van virtual influencer Esther Olofsson én spreker.
Sander Duivestein.jpg

Sander Duivestein

Sander Duivestein is trendwatcher, spreker, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie. Hij werkt bij het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti. Sander is co-auteur van het boek 'Echt Nep' waarin wordt uitgelegd wat de nieuwe spelregels zijn en wat hiervan de impact is op onze economie en maatschappij.
susanne volder.jpg

Susanne Volder

Susanne Volder is managing partner van Friends for Brands. Ze geeft strategisch advies over identiteit, communicatie en creatie in actieve fases: opstarten, doorgroeien, veranderen. Zij helpt onder andere organisaties hun social impact doelen te bereiken.
rodenburg_ton_04.jpg

Ton Rodenburg

Mede-oprichter (2019) en strateeg van Rotterdamse reclamebureau ClubgeistBVH, 'branding by culture'. Daarvoor werkte hij 20 jaar bij ARA. Specialist employer branding en internal branding. Co-auteur boek Merkcultuur over verbinden van mensen met merken. Voormalig voorzitter en actief bestuurslid Recruiters United, spreker/trainer in employer branding.

De Fruitvis

Marconistraat 43
3029 AH ROTTERDAM
Bekijk op Google Maps

De Fruitvis staat pal aan de havenkade van de Marconistraat in Rotterdam West. Een voormalige opslagloods vol nieuwe energie, op het snijvlak van haven en stad. Het decor wordt gevormd door vergezichten over de Merwehaven en de tuinen van de stadsboerderij van de buren. 

De Fruitvis is heel goed bereikbaar:

  • Met de auto op een paar minuten afstand van de A20, (afslag 12, Delfshaven)
  • Met de metro ongeveer 8 minuten lopen vanaf metrostation Marconiplein
  • Tramlijnen 21 en 24 op één minuut lopen vanaf halte ‘Het Witte Dorp’ (bezoekers kunnen hier de doorgang in het hek langs het fietspad gebruiken).
  • Watertaxihalte 87, Marconistraat / Europoint ligt direct voor de deur
  • Per fiets: een klein kwartier vanaf Rotterdam CS

Er is voldoende gratis parkeergelegenheid: op eigen terrein.

Prijzen

Niet-Leden
€ 95,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon niet geldig.

Kostenoverzicht:
Leden: € 65,00
Young Logeion: € 32,50
Niet-leden: € 95,00

Prijzen zijn exclusief btw. Inclusief afsluitende borrel en lichte maaltijd. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 12 november 2023. Uiteraard kun je je altijd  laten vervangen door een collega.

Let op: annuleren kan uitsluitend schriftelijk/per mail.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.