Logo Zoeken
Workshop Online

Interculturele communicatie en marketing in een gedigitaliseerde wereld - Sirous Kavehercy

donderdag 23 maart 2023 van 10:00 uur tot 12:00 uur
Interculturele communicatie (1).jpg

Deze Online Workshop is een initiatief van Logeion in nauwe samenwerking met SRM en wordt alweer voor de derde keer aangeboden. Deze bijeenkomst is gericht op professionals met een niet-technische achtergrond.

In deze online workshop gaat Sirous Kavehercy (Tripylon Media, SRM) in op de relatie tussen cultuur en communicatie. Hoe nemen wij de communicatie van anderen waar? Kavehercy laat zijn licht schijnen over de complexiteit van interculturele communicatie in de huidige, digitale samenleving. Tijdens deze workshop gaat het niet alleen over bewustwording van de rol van diversiteit en cultuur in communicatie, ook krijgen communicatieprofessionals concrete handvatten aangereikt om hiermee aan de slag te gaan.

Onze culturele voorkeuren bepalen voor een groot deel ons mediagebruik en onze contentconsumptie. Digitaal communiceren kent weliswaar geen geografische grenzen maar de impact van communicatie wordt daadwerkelijk beïnvloed door cultuur. Daarnaast hebben globalisering en politieke conflicten ervoor gezorgd dat we vaker reizen en migreren. Als gevolg daarvan worden de maatschappij en de werkomgeving steeds diverser. We werken en verbinden zowel offline als online met mensen met de meest uiteenlopende culturele achtergronden. Hierbij nemen we ook altijd onze eigen cultuur met ons mee. Maar culturen zijn geen op zichzelf staande of statische entiteiten. Culturen bestaan, net als individuen, altijd in relatie tot elkaar.

In een sterk onderling met elkaar verbonden wereld hebben we te maken met complexe en elkaar overlappende netwerken van nationale culturen, lokale culturen en een groeiend aantal (digitale) subculturen (gamers, veganisten, corona-ontkenners, hiphoppers, larpers, alto’s etc). Deze ontwikkelingen vereisen nieuwe communicatiestrategieën en nieuwe competenties van communicatieprofessionals.

In deze sessie gaan we aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en praktijkvoorbeelden in op diversiteit en cultuur. Op een interactieve wijze komen deze onderwerpen aan bod:

  • Wat is cultuur?
  • Invloed van globalisering en digitalisering
  • Gevolgen voor communicatie & marketing
  • De nieuwe communicatieprofessional

Volgens Sirous Kavehercy is interculturele communicatie niet iets van nationaliteiten en landsgrenzen, het is breder dan dat. Communicatievakblad C had hierover een uitgebreid interview met Sirous Kavehercy. 

Over de sprekers

Siruous 200 200.jpg

Sirous Kavehercy

Sirous is een inspirerende verhalenverteller met een unieke mix van vaardigheden op het gebied van technologie, communicatie en cultuur. Hij behaalde zijn master in Computer Science en Artificial Intelligence in een tijd waarin internet en mobiele telefonie nog in hun kinderschoenen stonden. Sindsdien heeft hij alle revolutionaire digitale ontwikkelingen uit de eerste hand ervaren door zijn werk. Sirous heeft drie decennia aan internationale ervaring in innovatie en digitalisering als architect, consultant, business developer, marketeer en sinds 2011 als ondernemer. Dit heeft hem een schat aan interculturele kennis en expertise opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. Als oprichter van Tripylon Media ondersteunt hij organisaties op het gebied van digitale transformatie, globalisering en (interculturele) communicatie. Sirous deelt zijn expertise via consultancy, keynotes, presentaties, trainingen en gastcolleges. Hij ontwikkelt en faciliteert programma’s voor diverse overheidsorganisaties, multinationals, universiteiten en hoge scholen.

Prijzen

Niet-Leden
€ 80,00

Voor deze bijeenkomst is de Logeion-Waardebon geldig.

Kostenoverzicht
:
Leden: € 40,00
Young Logeion: € 20,00
Niet-leden: € 80,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 15 maart 2023. 

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.