Data als brandstof voor de moderne marketing machine - exclusief voor opleidingsdocenten
donderdag 22 september 2022 van 13:00 uur tot 17:30 uurLocatie
NIMAHogehilweg 16
1101 CD Amsterdam

Deze inspirerende kennissessie is exclusief voor opleidingsdocenten en komt voort uit een krachtenbundeling van de drie verenigingen Logeion, MOA en NIMA.
Tijdens een fysieke Education Day in Amsterdam met diverse sprekers ontdek je hoe je data kunt gebruiken in je marketingstrategie en hoe je je tooling daarop uitzoekt.
Inschrijven kan via de website van Nima.
Vragen die aan bod komen
– Wat moet je weten als moderne marketeer (data)?
– Wat zijn de valkuilen?
– Hoe ziet het MarTech landschap eruit?
– Hoe pas je tooling goed toe binnen een marketingstrategie?
Programma
13:00 – Inloop met koffie & thee
13:30 – Welkom door NIMA
13:35 – De marketeer van de toekomst is data-bedreven – Danny Oosterveer
14:45 – Pauze
15:00 – Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk? – Ludo Voorn RM, Coen Wiers
16:30 – Paneldiscussie
17:00 – Afsluiting en aansluitende borrel
De marketeer van de toekomst is data-bedreven – Danny Oosterveer
De wereld verandert steeds sneller. Gelukkig zijn er steeds meer data beschikbaar wat ons vertelt hoe onze marketing presteert. Door continu te toetsen op basis van data kunnen we van onze marketinginspanningen leren en optimaliseren.
De marketeer van de toekomst is daarom data-bedreven: begrijpt hoe je met data werkt, wat je er wel (en niet) mee kunt en wat de valkuilen zijn. In deze presentatie vertelt Danny wat een marketeer data-bedreven maakt en geeft hij veel praktische voorbeelden.
Hoe werkt de moderne marketing machine in de praktijk? – Ludo Voorn RM, Coen Wiers
De executie van marketing is door de toegenomen hoeveelheid data en het grote aantal (sub)doelgroepen, platformen, kanalen etc. alleen maar complexer geworden. Om dit allemaal te managen heb je systemen nodig. Of het nu gaat om mobile marketing, display & programmatic advertising, content marketing, e-mail marketing, marketing analytics of campaign management. Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem, die dit proces kan automatiseren en ondersteunen.
Systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. Software prioriteert de meest waardevolle leads, doet suggesties voor opvolging van e-mails middels ‘natural language processing’ of stelt aanpassingen in campagnes voor.
In deze presentatie schetsen wij het nieuwe MarTech landschap, zodat jij als docent weer volledig op de hoogte bent en studenten state-of-the-art kennis mee kan geven. Tevens laten we door middel van praktijkcases zie hoe deze tooling goed wordt toepast binnen een marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.
Over de sprekers

Coen Wiers

Danny Oosterveer

Ludo Voorn
NIMA
1101 CD AMSTERDAM Bekijk op Google Maps
Prijzen
Deze bijeenkomst is exclusief en gratis voor opleidingsdocenten.
Inschrijven kan via de website van Nima.
Annuleren is mogelijk tot en met 14 september 2022.