MVO en reputatie
dinsdag 18 november 2014 van 15:30 uur tot 18:15 uurLocatie
WNFDriebergseweg 10
3708 JB Zeist

Je merk koppelen aan een goed doel is voor bedrijven een slimme manier van maatschappelijk ondernemen: je doet niet alleen iets goeds voor de wereld, maar je versterkt ook je imago. De vraag is of dit zo simpel werkt. De keerzijde van de roep om transparantie in de maatschappij is wantrouwen. In deze Vakimpuls geven o.a. Wereld Natuur Fonds en War Child hun visie op de communicatie over de samenwerking tussen bedrijfsleven en NGO’s.
Je merk koppelen aan een goed doel is voor bedrijven een slimme manier van maatschappelijk ondernemen: je doet niet alleen iets goeds voor de wereld, maar je versterkt ook je imago. De vraag is of dit zo simpel werkt. De keerzijde van de roep om transparantie in de maatschappij is wantrouwen. In deze Vakimpuls geven o.a. Wereld Natuur Fonds en War Child hun visie op de communicatie over de samenwerking tussen bedrijfsleven en NGO’s.
Uit de Maatschappelijk Imago Monitor 2014 van Motivaction blijkt dat de publieke argwaan over het maatschappelijk ondernemen van het bedrijfsleven in vijf jaar met 40% is toegenomen. Consumenten worden steeds kritischer over het ‘verlichte eigenbelang’ van bedrijven. De goede-doelen-organisaties moeten op hun beurt waken voor reputatieschade en greenwashing. Ook voorheen onverdachte en respectabele goede doelen organisaties liggen onder een vergrootglas. Dat raakt de diverse samenwerkingsverbanden tussen NGO’s en bedrijfsleven.
Jorrit Hoekstra van onderzoeksbureau Motivaction vertelt op basis van onderzoek over trends in partnerschappen tussen bedrijven en NGO's. Robbert Bodegraven, hoofd Communicatie en Advocacy van War Child, vertelt hoe zij samenwerken met bedrijven en wat dit hen oplevert. Tevens komt Frederique Koning, hoofd Communicatie van het Wereld Natuur Fonds, aan het woord om ons deelgenoot te maken van hun strategie m.b.t. het samenwerken met bedrijven en vertel zij welke risico’s dit met zich meebrengt. Tot slot kan een ieder tijdens de paneldiscussie, onder leiding van moderator Marjan Smeitink, vragen afvuren aan alle sprekers.
Hoe gaan bedrijven en goede doelen om met hun reputatie als ze samen optrekken voor een betere wereld? Ontdek tijdens deze Vakimpuls de do’s en don’ts om een goed maatschappelijk imago te krijgen én te houden.
Frederique Koning (WNF) vertelt in deze teaser over de bijeenkomst van 18 november:
Over de sprekers

Frederique Koning

Marjan Smeitink

Robbert Bodegraven
WNF
3708 JB ZEIST Bekijk op Google Maps
WNF stimuleert zowel werknemers als gasten om met het openbaar vervoer te komen. Het WNF is goed bereikbaar vanaf intercitystation Driebergen-Zeist.
Met openbaar vervoer van station Driebergen-Zeist
- Neem buslijn 50 of 71 vanaf station Driebergen-Zeist. Je kunt uitstappen op de Driebergseweg, halte Heideweg.
- Als je bent uitgestapt steek je de Driebergseweg over en loop je richting Zeist.
- Na ± 100 meter vind je ons pand (nummer 10) aan je linkerhand.
Lopend van station Driebergen-Zeist
- Vanaf NS station Driebergen-Zeist loop je in de richting van Zeist (Driebergseweg)
- Na ± 1300 meter (300 mtr. na de kruising Bunsinglaan/Driebergseweg) vind je ons pand (nummer 10) aan je linkerhand.
Mocht je met de auto reizen:
Neem de afslag richting Zeist. Rijd over de Hoofdstraat langs het station (aan je linkerkant) en ga bij het stoplicht rechtdoor. Ga na ongeveer een kilometer linksaf, de Bunsinglaan op. Op de kruising zie je al een aanwijzing naar WNF met het pandalogo. Op de Bunsinglaan meteen rechtsaf een B-weg op. Als de parkeerplaats vol is, parkeer niet voor het hek op de B-weg, maar rijd langs het WNF-gebouw meteen rechtsaf, richting uitgang. Parkeer voorbij het uitganghek aan het B-weggetje.
Prijzen
Kostenoverzicht:
Leden: € 37,50
Logeion Young Professionals: € 18,75
Niet-leden: € 65,00
Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 10 november 2014.
Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.