Over Framing, fictie en feiten - door Joep Cornelissen

Framing, fictie en feiten - door Joep Cornelissen

Een frisse blik op corporate communicatie en reputatiemanagement

In dit Communicatiecollege kijken we kritisch naar de fundamenten van corporate communicatie en reputatiemanagement. Veel theorie en modellen zijn ontwikkeld in de jaren '80 en '90 en gaan uit van een sturende kracht van de organisatie om met rake communicatie een reputatiepositie in het brein van stakeholders te claimen.

Framing en priming stonden in de theorie centraal; het idee was immers dat aan de hand van de juiste symbolische associaties organisaties zich positioneren en onderscheiden van concurrenten en andere partijen in de markt. Maar hoe realistisch is dit nog vandaag de dag? Wat zijn de randvoorwaarden en beperkingen die gekoppeld zijn aan framing en ficties die organisaties verkopen in hun campagnes, uitingen en gedrag?

Deze vragen komen in het college van Joep Cornelissen (hoogleraar Corporate Communicatie en Organisatietheorie aan de Vrije Universiteit Amsterdam) aan bod. Hij laat je aan de hand van recent onderzoek en praktijkvoorbeelden ontwikkelingen zien in het vak en de verhouding tussen framing, fictie en feiten in het bouwen en behouden van een sterke reputatie. Onder leiding van Pieter Schaffels (Lifeline Communications en oud-bestuurslid Logeion) gaan we vervolgens met elkaar in gesprek.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Niet-Leden € 85,00

Kostenoverzicht:
Leden: 45,00
Logeion Young Professionals: 22,50
Niet-leden: € 85,00

Prijzen zijn exclusief btw. Kosteloos annuleren is mogelijk tot en met 10 september 2014.

Ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan en profiteer meteen van de ledenprijs voor deze bijeenkomst.

Deel met anderen